| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,219 |
| تعداد مقالات | 18,044 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,672,698 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,978,815 |
بررسی ارتباط ساخت های اشتقاقی و رده شناسی زبانی در پدیده دو زبانگی | ||
| متن پژوهی ادبی | ||
| مقاله 4، دوره 14، شماره 44، شهریور 1389، صفحه 63-81 اصل مقاله (2.28 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/ltr.2010.6500 | ||
| نویسنده | ||
| بهنام علوی مقدم | ||
| استادیار سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تهران | ||
| چکیده | ||
| این مقاله رشد وگسترش واژه های اشقاقی و وند های موجود د.آ ن ها را درکودکان دو زبانه برسی میکند. صاحب نظران معتقدند اگر رده ز بانی زبان اولی و دوم به هم نزدیک باشد،سرعت یادگیری زبان دوم بیشتر و بیشتراست. ازآ نجا که زبان فارسی زبانی پیوندی با رنگ ضعیفی از ترکیبی« زبان ترکی زبانی پیوندی وزبان عربی زبان تصریفی است، انتظار میرود دانش اموزا ن ترک زبان به علت شباهت رده شناختی زبانشان به زبان فارسی با بالا وفتن پایه تحصیلی واژه های اشتقاقی بیشتری را نسبت به دانش آموزان عرب زبان به کار گیرند در بررسی واژه های تولیدی به دست آمده از طرح واژگان پایه دانش ا موزان یک زبانه فارسی و دو زبانه مشخص شد ر شد که ارطباط معنا داری بین رشد و کسترش واژه های اشتقاقی با بالا رفتن سطح تحصیل و رده زبانی زبان های مورد بررسی وجود ندارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| واژهای اشتقاقی؛ رده شناسی؛ دو زبانگی ه زبان پیوندی زبان تصریفی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 961 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 630 |
||