ایمانی، رویا و محب، نعیمه (1388). رابطه بین بلوغ عاطفی مادران با اختلالات رفتاری فرزندانشان. زن و مطالعات خانواده. 2 (6): 49-29.
آلن، مری جی و وین، وندی ام. (1979). مقدمهای بر نظریههای اندازه گیری روانسنجی. ترجمه علی دلاور (1392). تهران : سمت.
قاسمی، امید (1394). سنجش شخصیت کودکان در مقطع ابتدایی. دلیجان: بهریار.
صابری، هایده (1387). همهگیرشناسی اختلالات عاطفی و رفتاری در کودکان مقطع ابتدایی. اندیشه و رفتار، 2 (8): 34-19.
غباریبناب، باقر؛ پرند، اکرم؛ خانزاده، فیروزجاه؛ عباسعلی، حسین؛ موللی، گیتا و نعمتی ، شهروز (1388). میزان شیوع مشکلات رفتاری دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر تهران. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 9 (3): 238-223.
کریمی، مرید؛ کیخاونی، ستار و محمدی، محمد باقر (1389). تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر اختلالات رفتاری کودکان دبستانی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 18 (3): 68-61.
مینایی، اصغر (1385) . بررسی تغییرناپذیری ساختار عاملی سوالهای سندرومی پرسشنامه خودسنجی آخنباخ. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 7 (1): 60-45.
هالاهان، دانیل و کافمن، جیمز (1387).کودکاناستثناییمقدمهایبرآموزشهایویژه . ترجمه مجتبی جوادیان (1994)، مشهد: آستان قدس رضوی.
Al-Jawadi, A. A., & Abdul-Rhman, S. (2007). Prevalence of childhood and early adolescence mental disorders among children attending primary health care centers in Mosul, Iraq: a cross-sectional study.
BMC Public Health,
7(1), 274.
Fanti, K. A. (2007). Trajectories of pure and co-occurring internalizing and externalizing problems from age 2 to age 12: Findings from the NICHD study of early child care.
Kusche, C. A., Greenberg, M. T., & Beilke, R. (1988). Seattle personality questionnaire for young school-aged children.
Unpublished manuscript. University of Washington, Department of Psychology, Seattle.
Rutter, M., Kim‐Cohen, J., & Maughan, B. (2006). Continuities and discontinuities in psychopathology between childhood and adult life.
Journal of Child Psychology and Psychiatry,
47(3‐4), 276-295.
Felce, D. (2007).
A comprehensive guide to intellectual and developmental disabilities. I. Brown, & M. E. Percy (Eds.). PH Brookes.
Hallahan, D. P. & Kauffman, J. M. (2003). Exceptional children:
Introduction to special education (9 th ed). Boston: Alln and Bacon.
Fortin, L., Lessard, A., & Marcotte, D. (2010). Comparison by gender of students with behavior problems who dropped out of school.
Procedia-Social and Behavioral Sciences,
2(2), 5530-5538.
Ştefan, C. A., & Miclea, M. (2010). A preliminary efficiency study of a multifocused prevention program for children with deficient emotional and social competencies.
Procedia-Social and Behavioral Sciences,
5, 127-139.
Kline, P. (2005).
Principles and Practice of Structural Equation Modeling (2nd ed). New York: Guilford Press.
Sun, J. (2005). Assessing goodness of fit in confirmatory factor analysis.
Measurement and Evaluation in Counseling and Development,
37(4), 240.
Talmy, S. (2010). Qualitative interviews in applied linguistics: From research instrument to social practice.
Annual Review of Applied Linguistics,
30, 128-148.
Winter, G. (2000). A comparative discussion of the notion of'validity'in qualitative and quantitative research.
The qualitative report,
4(3), 1-14.
Zikmund, W. (2003). Business research methods 7th ed., Thomson/South-Western.