| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,202 |
| تعداد مقالات | 17,953 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,081,604 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,837,612 |
تاثیر منابع اطلاعاتی بر تصویر ذهنی از مقصد گردشگری (مورد مطالعه: شهرستان خرم آباد) | ||
| فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری | ||
| مقاله 6، دوره 12، شماره 38، تیر 1396، صفحه 111-127 اصل مقاله (2.91 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/tms.2017.14612.1411 | ||
| نویسندگان | ||
| زینب طولابی1؛ سیمین نصرالهی وسطی* 2 | ||
| 1استادیار، گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران | ||
| 2دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران | ||
| چکیده | ||
| محققان بر این باورند که منابع اطلاعاتی بر شکل گیری تصویر ذهنی از مقصد گردشگری موثرند. بر این اساس، این تحقیق تلاش دارد به بررسی تأثیر منابع اطلاعاتی بر تصویر ذهنی گردشگران از مقصد گردشگری و در نتیجه، قصد سفر بپردازد. دادههای پژوهش از طریق پرسشنامه گردآوری شد و با استفاده از مدل معادلات ساختاری به کمک نرمافزارهای SPSS 22و AMOS 18 فرضیهها مورد آزمون قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه گردشگران داخلی است که در بازه زمانی انجام پژوهش از جاذبههای گردشگری شهرستان خرم آباد دیدن کرده اند. به منظور جمعآوری دادهها با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس، از 221 گردشگر نمونهگیری به عمل آمد. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از آلفای کرونباخ تأیید گردید. بر اساس تحلیل ساختاری مشخص شد که منابع اطلاعاتی گردشگران تأثیر زیادی بر تصویر ذهنی شناختی و عاطفی گردشگران دارد. به علاوه، تصویر ذهنی شناختی بر تصویر ذهنی عاطفی موثر بود. افزون بر این، تصویر ذهنی شناختی و عاطفی بر تصویر ذهنی کلی از مقصد تأثیری معنیدار داشتند. سرانجام، تصویر ذهنی کلی نیز بر قصد سفر گردشگران موثر بود. | ||
| کلیدواژهها | ||
| گردشگر؛ منابع اطلاعات؛ تصویر ذهنی از مقصد؛ قصد سفر؛ معادلات ساختاری | ||
| مراجع | ||
|
امرالهی، ناهید. و نظری، اعظم. (1394)، اثرات تصور ذهنی گردشگران شهر اصفهان برتوسعه گردشگری پایدار آن، مطالعات مدیریت گردشگری، دوره 10، شماره 31، صفحات. 103-131. تاج زاده نمین، ابوالفضل. و قضاریان، گریگور. (1389)، فرایندوعواملمؤثردرشکل گیریانگارهمقصدگردشگری، فصلنامه مطالعات گردشگری، شماره 13، صفحات. 139-167. Baloglu, S. & Mc Cleary, K. W. (1999). A model of destination image formation, Annals of Tourism Research, 26 (1), 868-897.
Beerli, A. & Martín, J. D. (2004). Factors influencing destination image, Annals of Tourism Research, 31 (3), 657-681.
Bronner, F. & de Hoog, R. (2013), Economizing on vacations: the role of information searching, Tourism Review, 7 (1), 28-41.
Choi, J. G., Tkachenko, T. & Sil, S. (2011), On the destination image of Korea by Russian tourists, Tourism Management, 32, 193-194.
Ferns, B. H. & Walls, A. (2012). Enduring travel involvement, destination brand equity, and travelers’ visit intentions: a structural model analysis, Journal of Destination Marketing & Management, 1, 27-35.
Frıas, D. M., Rodrıguez, M. A., & Castaneda, J. A. (2008), Internet vs. travel agencies on pre-visit destination image formation: An information processing view, Tourism Management, 29, 163-179.
Gartner, W. (2009). Tourism image: attribute measurement of state tourism products using multidimensional scaling techniques. Journal of Travel Research, 28 (2),16-20.
Govers, R., Go, F. M., & Kumar, K. (2007). Promoting tourism destination image. Journal of Travel Research, 46, 15-23.
Kerstetter, D. & Cho, M. H. (2004). Prior knowledge, credibility and information search. Analysis of Tourism Search, 31(4), 961-985.
Kima, S.B., Kima, D. Y. & Wise, K. (2014), The effect of searching and surfing on recognition of destination images on Facebook pages, Computers in Human Behavior, 30, 813-823.
Tessitore, T., Pandelaere, M., Van Kerckhove, A. (2014), The Amazing Race to India: Prominence in reality television affects destination image and travel intentions, Tourism Management, 42, 3-12. | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,189 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,813 |
||