| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,201 |
| تعداد مقالات | 17,941 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,044,207 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,816,472 |
بررسی شاخص های روان سنجی پرسشنامه درگیری تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی شهر بندرعباس | ||
| فصلنامه اندازه گیری تربیتی | ||
| مقاله 4، دوره 7، شماره 24، تیر 1395، صفحه 83-102 اصل مقاله (462.79 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jem.2017.17317.1445 | ||
| نویسندگان | ||
| کبری حاجی علیزاده1؛ سید عبدالوهاب سماوی* 2؛ امین رفیعی پور3 | ||
| 1دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس گروه روانشناسی بالینی | ||
| 2دانشگاه هرمزگان | ||
| 3دانشگاه سیستان و بلوچستان | ||
| چکیده | ||
| در پژوهش های اخیر، درگیری تحصیلی، به عنوان یکی از سازه های موثر بر پیشرفت تحصیلی مورد توجه قرار گرفته است. یکی از چالشهای موجود در زمینة مطالعه ی این سازه، سنجش و ارزیابی این متغیر و مولفه های آن بوده است. هدف از مطالعة حاضر، بررسی و انطباق شاخصهای روایی و پاپایی پرسشنامه ی درگیری تحصیلی ریو و تسنگ ، بر روی نمونه ای از دانش آموزان پسر و دختر دبیرستانی شهر بندرعباس بوده است. آزمودنیهای پژوهش،364 دانشآموز سال اول متوسطه بودند که به روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه ی 22 ماده ای درگیری تحصیلی بود. جهت بررسی روایی پرسشنامه، از روش تحلیل عامل تاییدی استفاده شد. پس از انجام تحلیل عاملی، ساختار عاملی پرسشنامه مورد تایید قرار گرفت. همچنین بررسی پاپایی پرسشنامه نیز ضریب آلفا برابر با 87/0 به دست داد. به طور کلی نتایج پژوهش نشان داد که پرسشنامه ی درگیری تحصیلی، جهت سنجش این متغیر و مولفه های آن، در بین دانشآموزان دبیرستانی شهر بندرعباس مناسب است و میتواند تا حدودی نیازهای موجود را بر طرف نماید. | ||
| کلیدواژهها | ||
| پرسشنامه درگیری تحصیلی؛ روایی؛ پاپایی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,873 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,707 |
||