| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,218 |
| تعداد مقالات | 18,041 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,628,551 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,973,076 |
ارزیابی تاثیر به کارگیری نظریه محدودیت ها بر شاخص های عملکردی خط تولید با رویکرد شبیه سازی (مورد مطالعه: خط تولید دینام خودرو) | ||
| مطالعات مدیریت صنعتی | ||
| مقاله 1، دوره 12، شماره 35، دی 1393، صفحه 7-25 اصل مقاله (3.96 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| اکبر عالم تبریز1؛ مصطفی زندیه2؛ ایمان دوست محمدی* 3 | ||
| 1استاد دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی | ||
| 2دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی | ||
| 3کارشناس ارشد دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی | ||
| چکیده | ||
| استفاده ازروش تئوری محدودیت هادرسیستم تولیدی یکی ازروشهای موثرجهت افزایش خروجی خط تولیدودرنتیجه افزایش بهره وری کل سیستم میباشد. دراین روش بیان میشودکه محدودیت در هرسیستم یافرایند، تعیین کننده حداکثربازده یا عملکرد بوده و میبایست شناسایی ودرجهت افزایش کارایی وبازدهی سیستم مدیریت شود. درام–بافر–روپ،روشی جهت اجرای تئوری محدودیتهادرخط تولیدمیباشد. دراین تحقیق باانجام مطالعه موردی برروی یک خط تولیدقطعات خودرویی،ابتدابااستفاده ازرویکردشبیه سازی به پیاده سازی سیستم دی–بی–آر ومقایسه آن باسیستم عادی خط تولیدپرداخته شده وسپس به بررسی تاثیرتغییرمکان گلوگاه برروی چهارشاخص کلیدی زمان انتظار،کاردرجریان ساخت،توان عملیاتی وزمان تحویل درهردوسیستم پرداخته شده است. نتابج تحقیق حاکی از ضعیف تر شدن میزان شاخص ها با دور شدن گلوگاه از مبدا و کمتر بودن شیب این تغییر در سیستم دی بی آر نسبت به سیستم عادی می باشد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| سیستم درام- بافر-روپ؛ گلوگاه؛ کار در جریان ساخت؛ زمان انتظار؛ توان عملیاتی؛ زمان تحویل | ||
| مراجع | ||
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,688 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 5,811 |
||