| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,213 |
| تعداد مقالات | 18,002 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,456,778 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,951,744 |
مطالعه نقش مدیریت اطلاعات و به اشتراکگذاری آن در زنجیره تأمین | ||
| مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند | ||
| مقاله 4، دوره 5، شماره 20، تیر 1396، صفحه 103-120 اصل مقاله (427.84 K) | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/ims.2017.8618 | ||
| نویسندگان | ||
| سارا منصوری* 1؛ کامران نظری2 | ||
| 1مدرس، عضو گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور.(نویسنده مسئول)؛ | ||
| 2عضو هیات علمی، دانشگاه پیام نور. | ||
| چکیده | ||
| پژوهش حاضر به مطالعه اهمیت نقش مدیریت اطلاعات و به اشتراکگذاری آن میان شرکای زنجیره تأمین یک کالا یا خدمت میپردازد. وجود اطلاعات مؤثر و به اشتراکگذاری آن میان شرکای زنجیره تأمین، سازمانها را قادر به هماهنگی با تغییراتی که در تقاضاهای مشتریان به وجود میآید میکند. در این پژوهش نقش مدیریت اطلاعات و به اشتراکگذاری آن در زنجیره تأمین مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج بهدستآمده نشاندهنده این مطلب بود که به اشتراکگذاری اطلاعات موجب افزایش هماهنگی و همکاری شرکای زنجیره تأمین میشود که درنتیجه شرکا بهتر میتوانند روابطشان با یکدیگر را مدیریت کنند، از طرف دیگر به اشتراکگذاری اطلاعات موجب میشود سازمانها منافعی را به دست آورند که هرکدام بهتنهایی و بدون استفاده از اطلاعات دیگر سازمانها قادر به دست آوردن آنها نیستند. جامعه آماری پژوهش شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی استان کرمانشاه است که با استفاده از نمونهگیری تصادفی میان مدیران و کارکنان آنها پرسشنامه توزیع شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیات توسط نرمافزار SMART-PLS و با استفاده از آماره آزمون t و ضرایب مسیر (β)، نشان داد که فرضیات تحقیق مورد تائید قرار گرفتند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| دیریت اطلاعات؛ اشتراکگذاری اطلاعات؛ زنجیره تأمین | ||
| مراجع | ||
|
Barlow A, Lee F.(2005). “Online value network linkages: integration, information”.
2.Sun S, Yen J .(2005). " Information supply chain: A unified framework for information- sharing". ISI. LNCS 3495, pp. 422- 428.
3. Ofek E., Sarvary M. (2001). "Leveraging the customer base: creating
competitive advantage through knowledge".
4.Bowersox D, Closs D & Stank T. (2000). “ Ten mega-trends that will revolutionize supply chain logistics”. Journal of Business Logistics 21(2): 1–16.
5.Huang GQ, Lau JSK, Mak KL. (2003). “ The Impacts Of Sharing Production Information On Supply Chain Dynamics". International Journal of Production Research; 41(7):1483-517.
6.Lambert DM. (2008). “ Supply Chain Management Processes, Partnerships, Performance". 3rd Edition.
7.Lin H-F. (2007). “Knowledge sharing and firm innovation capability: an empirical study". International Journal of Manpower, 28(3/4): 315 – 32.
8.Yu M-M, Ting S-C, Chen M-C. (2010). " Evaluating the cross-efficiency of information sharing in supply chains" . Expert Systems with Applications; 37: 2891-7.
9.Zhou H, Benton WC.(2007). "Supply Chain Practice and Information Sharing". Journal of Operations Managements; 25:1348-65.
10.Li S, Lin B. (2006). “Accessing information sharing and information quality in supply chain management". Decision Support Systems; 42:1641-56.
11.Chandra C, Grabis J, Tumanyan A. (2007). “Problem taxonomy: a step towards effective information sharing in supply chain management". International Journal of Production Research; 45(11):2507-44.
12.Lee HL, So KC, Tang CS. (2000). “The value of information sharing in a two-level supply chain". Management Science; 46(5): 626–43.
13. Erin M. Mitchell, Jamison V. Kovach(2015). “Improving supply chain information sharing using Design for SixSigma". Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa; IEDEE-67; No. of Pages 8.
14. Madlberger, M. (2009). What drives firms to engage in interorganizationalinformation sharing in supply chain management? International Journal of e-Collaboration, 5(2), 18–42.
15.Fiala, P.(2005). “Information sharing in supply chains". Omega 33 (5), 419–423.
16. Mesmer-Magnus, J. R., & DeChurch, L. A. (2009). Information sharing and team per-formance: A meta-analysis. Journal of Applied Psychology, 94(2), 535–546.
17.Arshinder KA, Deshmukh SG. (2008). “ Supply chain coordination: Perspectives, empirical studies and research directions”. International Journal of Production Economics;115:316-35.
18.Li J, Sikora R, Shaw MJ, Woo TG. (2006). “ A strategic analysis of inter organizational information sharing". Decision Support Systems; 42:251-66.
19.Sezen, B.(2008). " Relative effects of design, integration and information sharing on supply chain performance". Supply Chain Management: An International Journal 13 (3), 233–240.
20.Flynn BB, Huo B, Zhao X.(2010). “ The impact of supply chain integration on performance: a contingency and configuration approach". Journal of Opera tions Management;28:58–71.
21.Ding H, Guo B, Liu Z. (2005). “Information sharing and profit allotment based on supply chain cooperation". International Journal of Production Economics forthcoming.
22.Hult G.T., Ketchen D.J, Slater S.F. (2004). “ Information processing, knowledge development, and strategic supply chain performance". Academy of Management Journal 47 (2.), pp. 243–253.
23. Raj Agnihotri a, Rebecca Dingus b, Michael Y. Hu c, Michael T. Krush(2014). “Social media: Influencing customer satisfaction in B2B sales". Industrial Marketing Management; IMM-07259; No of Pages 9.
24. Tian Li, Hongtao Zhang(2014). “Information sharing in a supply chain with a make-to-stock manufacturer". Omega; 50: 115–125.
25. InduShobha Chengalur-Smith, Peter Duchessi, J. Ramon Gil-Garcia. (2012). Information sharing and business systems leveraging in supply chains: An empirical investigation of one web-based application. Journal of Information & management; 49: 58–67.
26. Hall, D. C., & Saygin, C. (2012). Impact of information sharing on supply chain performance. International Journal of Advanced Manufacturing Technology, 58(1–4),397–409
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,440 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 899 |
||