| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,201 |
| تعداد مقالات | 17,933 |
| تعداد مشاهده مقاله | 54,984,484 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,775,870 |
عوامل تأثیرگذار بر کارکرد رسانههای اجتماعی در تأمین مالی جمعی مؤسسات خیریه | ||
| مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند | ||
| مقاله 5، دوره 6، شماره 24، شهریور 1397، صفحه 87-107 اصل مقاله (606.28 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/ims.2018.8893 | ||
| نویسندگان | ||
| فاطمه مبشر راد* 1؛ نسیم غنبر طهرانی2 | ||
| 1کارشناسی ارشد، مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه خوارزمی، تهران.(نویسنده مسئول) | ||
| 2استادیار، گروه مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه خوارزمی، تهران. | ||
| چکیده | ||
| سازمانهای خیریه مردمنهاد باوجود ماهیت مستقل از منابع دولتی، میتوانند از تأمین مالی جمعی برای حصول چشماندازهای خود بهره ببرند. پیشرفت روزافزون فناوریهای اینترنتی و علاقهی جامعه بشری در استفاده از رسانههای اجتماعی، نقطه قوتی است که جای بررسی دارد. هدف این مقاله بررسی عوامل مؤثر بر کارکرد رسانههای اجتماعی در موفقیت تأمین مالی جمعی مؤسسات خیریه بوده که به روش تئوری داده بنیاد انجامگرفته است. در این راستا و به علت نبود پیشینه مطالعاتی دانشگاهی، نتایج گزارشهای سالانهی کشورها و مراکز تحقیقاتی و تجربیات مدیران مالی خیریهها، مطالعه و با بررسی سطر به سطر مطالب، کدگذاریهای تحلیل محتوا انجامشده است. مؤلفهها در هشت مقولهی نهایی دستهبندی، روایی سنجی و سپس در قالب الگوی پارادایم و فرضیات ارائه شدهاند. نتایج نشان میدهد که وجود استراتژی همراستای تأمین مالی، مدیریت کارآمد رسانهها و اعتبار سمن، علت شکلگیری موفق پروژه در بستر فناوری اطلاعات و کاربرد صحیح رسانهها بوده و تبلیغات و اشتراک رسانهای و ارتباطات خیرین با سمن، زمینهی ساختاری رشد را فراهم میکند؛ تا مقولهی محتوا القا و بودجه موردنیاز با موفقیت تأمین شود. | ||
| کلیدواژهها | ||
| رسانههای اجتماعی؛ مدل اهدای تأمین مالی جمعی؛ خیریه؛ تئوری داده بنیاد | ||
| مراجع | ||
|
افتاده. جواد (1389)، رسانههای اجتماعی و کتاب؛ بازگشت عموم و بازنشر کتاب، فصلنامه کتاب مهر، انتشارات سوره مهر، ص 137. استراس. آنسلم، کوربین. جولیت، (1385)، اصول روش تحقیق کیفی (نظریه مبنایی؛ رویهها و شیوهها)، رحمتالله رحمت پور، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. اووه. فلیک، (1388)، درآمدی بر تحقیق کیفی، جلیلی. هادی، نشر نی، ص 108. حسینی. سید حسین، نظام دوست. حسین، محسنی. بهنام، (1388)، تأمین مالی جمعی تحقیق و توسعه، شماره گزارش 35/93/1، ایران فرا بورس (IFB)، تهران. ذکائی. م، (1381)، نظریه و پژوهش در روشهای کیفی، فصلنامه علوم اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی، شماره 17. زرندی. سعید، افشار پور. محسن، عساگره. سجاد، (1394)، مطالعهی تطبیقی مدلهای کسبوکار پلتفرمهای برتر تأمین مالی جمعی در جهان، فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، دوره سوم، شماره 2. سپهری فر. صالح، (1393)، صفر و یکهای انساندوستی، روزنامه جام جم، تهران. سفیری. خدیجه، (1387)،روش تحقیق کیفی، نشر پیام پویا. ظریفیان. محسن، (1395)، سخنرانی در نشست مدیران مالی خیریه با عنوان تأمین مالی جمعی با رویکرد سازمانهای مردمنهاد. عباسی. سهیل، (1392)، تأمین مالی از طریق سرمایهگذاری جمعی: روشها بسترها و انگیزهها، ششمین کنفرانس توسعه نظام مالی در ایران، ص 397، مجموعهمقالاتششمینکنفرانستوسعهنظامتأمینمالیدرایران، تهران. غفوری. عطیه، (1394)، کرادفاندینگ چیست؟ هیئت تحریریه سایت کرادفاندینگ دات ای آر، آخرین بازدید به تاریخ 17 خرداد 96، گزارش توسعه کارآفرینی، مقدمهای بر تأمین مالی جمعی، (1393)، معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی، تهران. Belleflamme, P. Lambert, T.& Schwienbacher, A. (2014), "Crowdfunding: Tapping the right crowd. Journal of BusinessVenturing, 29(5), PP:585–609.
Byrnes, J. E. Ranganathan, J. Walker, B. L. & Faulkes, Z (2014),"To crowdfund research, scientists must build an audience fortheir work. PLOS ONE, 9(12), e110329.
Catalini C. and Goldfarb A.(2011),"The Geography of Crowd funding", Journal of National Bureau of Economic Research.
Future of fundraising, survey of BlackBoud, (2016), America.
Giudici, G. Nava, R. Rossi Lamastra, C. & Verecondo, C. (2012),"Crowdfunding: The new frontier for financing entrepreneurship,SSRN Working Paper 2157429.
Heather Mansfield, (2016) "Mobile for Good: A How-To Fundraising Guide for Nonprofits".
Kraus S.Richter C.Brem A. Chengd C. Changd M. (2016), Strategies for reward-based crowdfunding campaigns", Journal of Innovation & Knowledge.
Lambert and Schwienbacher, (2010), "Crowd funding: An Industrial Organization Perspective".
Lee J. A. (2001),"Grounded Theory: Integration and Internalization in ERP Adoption and Use", Unpublished Doctoral Dissertation, University of Nebreska, In Proquest UMI Database.
Creswell, (2003), "Research design".
Leimeister, J. M.& Zogaj, S. (2013),"Neue arbeitsorganisation durchcrowdsourcing. Hans-Böckler-Stiftung Arbeitspapier Arbeit undSoziales", No. 287.
Lu, C. T.Xie, S. Kong, X. & Yu, P. S. (2014),"Inferring the impacts of social media on crowdfunding", In Proceedings of the 7th ACM international conference on Web search and data mining, PP.573–582.
Mollick E. (2014), "The dynamics of crowd funding: An exploratory study", Journal of Business Venturing, Vol. 29, Issue 1, PP. 1–16.
Sascha Kraus, chris richter,alexander Berm, Cheng-Feng Cheng, (2016),"Strategies for reward-base crowdfunding campaigns", Journal of innovation and knowledge, PP. 13-23.
Stone D. (2004), "Transfer Agents and Global Networks in the ‘Transnationalisation’ of Policy", Journal of European Public Policy, vol.11, P. 550.
Strauss A.L & Corbin J. M.(1998),"Basic of qualitative research: Techniques and procedures for developing groundedtheory".
Volonino, Linda, (2012),"Advancing Sustainable Profitable Business Growth", Information Technology for Management.
Wheat, R. Wang, Y. Byrnes, J. & Ranganathan, J. (2013), "Raisingmoney for scientific research through crowdfunding", Ecology and Evolution, 28(2), PP.71–72.
Zheng, H. Li, D. Wu, J. & Xu, Y. (2014), "The role of multidimensional social capital in crowdfunding: A comparative study in China and US.", Information and Management, 51(4), PP. 488–496.
افتاده. جواد (1389)، رسانههای اجتماعی و کتاب؛ بازگشت عموم و بازنشر کتاب، فصلنامه کتاب مهر، انتشارات سوره مهر، ص 137. استراس. آنسلم، کوربین. جولیت، (1385)، اصول روش تحقیق کیفی (نظریه مبنایی؛ رویهها و شیوهها)، رحمتالله رحمت پور، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. اووه. فلیک، (1388)، درآمدی بر تحقیق کیفی، جلیلی. هادی، نشر نی، ص 108. حسینی. سید حسین، نظام دوست. حسین، محسنی. بهنام، (1388)، تأمین مالی جمعی تحقیق و توسعه، شماره گزارش 35/93/1، ایران فرا بورس (IFB)، تهران. ذکائی. م، (1381)، نظریه و پژوهش در روشهای کیفی، فصلنامه علوم اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی، شماره 17. زرندی. سعید، افشار پور. محسن، عساگره. سجاد، (1394)، مطالعهی تطبیقی مدلهای کسبوکار پلتفرمهای برتر تأمین مالی جمعی در جهان، فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، دوره سوم، شماره 2. سپهری فر. صالح، (1393)، صفر و یکهای انساندوستی، روزنامه جام جم، تهران. سفیری. خدیجه، (1387)،روش تحقیق کیفی، نشر پیام پویا. ظریفیان. محسن، (1395)، سخنرانی در نشست مدیران مالی خیریه با عنوان تأمین مالی جمعی با رویکرد سازمانهای مردمنهاد. عباسی. سهیل، (1392)، تأمین مالی از طریق سرمایهگذاری جمعی: روشها بسترها و انگیزهها، ششمین کنفرانس توسعه نظام مالی در ایران، ص 397، مجموعهمقالاتششمینکنفرانستوسعهنظامتأمینمالیدرایران، تهران. غفوری. عطیه، (1394)، کرادفاندینگ چیست؟ هیئت تحریریه سایت کرادفاندینگ دات ای آر، آخرین بازدید به تاریخ 17 خرداد 96، گزارش توسعه کارآفرینی، مقدمهای بر تأمین مالی جمعی، (1393)، معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی، تهران. Belleflamme, P. Lambert, T.& Schwienbacher, A. (2014), "Crowdfunding: Tapping the right crowd. Journal of BusinessVenturing, 29(5), PP:585–609.
Byrnes, J. E. Ranganathan, J. Walker, B. L. & Faulkes, Z (2014),"To crowdfund research, scientists must build an audience fortheir work. PLOS ONE, 9(12), e110329.
Catalini C. and Goldfarb A.(2011),"The Geography of Crowd funding", Journal of National Bureau of Economic Research.
Future of fundraising, survey of BlackBoud, (2016), America.
Giudici, G. Nava, R. Rossi Lamastra, C. & Verecondo, C. (2012),"Crowdfunding: The new frontier for financing entrepreneurship,SSRN Working Paper 2157429.
Heather Mansfield, (2016) "Mobile for Good: A How-To Fundraising Guide for Nonprofits".
Kraus S.Richter C.Brem A. Chengd C. Changd M. (2016), Strategies for reward-based crowdfunding campaigns", Journal of Innovation & Knowledge.
Lambert and Schwienbacher, (2010), "Crowd funding: An Industrial Organization Perspective".
Lee J. A. (2001),"Grounded Theory: Integration and Internalization in ERP Adoption and Use", Unpublished Doctoral Dissertation, University of Nebreska, In Proquest UMI Database.
Creswell, (2003), "Research design".
Leimeister, J. M.& Zogaj, S. (2013),"Neue arbeitsorganisation durchcrowdsourcing. Hans-Böckler-Stiftung Arbeitspapier Arbeit undSoziales", No. 287.
Lu, C. T.Xie, S. Kong, X. & Yu, P. S. (2014),"Inferring the impacts of social media on crowdfunding", In Proceedings of the 7th ACM international conference on Web search and data mining, PP.573–582.
Mollick E. (2014), "The dynamics of crowd funding: An exploratory study", Journal of Business Venturing, Vol. 29, Issue 1, PP. 1–16.
Sascha Kraus, chris richter,alexander Berm, Cheng-Feng Cheng, (2016),"Strategies for reward-base crowdfunding campaigns", Journal of innovation and knowledge, PP. 13-23.
Stone D. (2004), "Transfer Agents and Global Networks in the ‘Transnationalisation’ of Policy", Journal of European Public Policy, vol.11, P. 550.
Strauss A.L & Corbin J. M.(1998),"Basic of qualitative research: Techniques and procedures for developing groundedtheory".
Volonino, Linda, (2012),"Advancing Sustainable Profitable Business Growth", Information Technology for Management.
Wheat, R. Wang, Y. Byrnes, J. & Ranganathan, J. (2013), "Raisingmoney for scientific research through crowdfunding", Ecology and Evolution, 28(2), PP.71–72.
Zheng, H. Li, D. Wu, J. & Xu, Y. (2014), "The role of multidimensional social capital in crowdfunding: A comparative study in China and US.", Information and Management, 51(4), PP. 488–496.
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 6,852 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,178 |
||