| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,204 |
| تعداد مقالات | 17,962 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,167,845 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,878,034 |
واکاوی و تبیین ماهیت و ابعاد برنامه درسی تبلور یافته: مفهومی نو برای پدیدهای آشنا | ||
| پژوهشهای کیفی در برنامه درسی | ||
| مقاله 1، دوره 3، شماره 9، اسفند 1396، صفحه 1-16 اصل مقاله (443.85 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/qric.2018.9675 | ||
| نویسنده | ||
| سعید صفایی موحد* | ||
| دانشگاه تهران | ||
| چکیده | ||
| هدف اصلی این مقاله ارائه مفهومی نو در حوزة مطالعات برنامه درسی با عنوان برنامه درسی تبلور یافته میباشد. این مفهوم آفرینی دارای دو کارکرد عمده میباشد: الف: کارکرد نظری که همان جلب توجه پژوهشگران و اندیشمندان به مبحث انتقال یادگیری در حوزه مطالعات برنامه درسی است، ب: کارکرد عملی که جلب توجه سیاست گذاران و تصمیم سازان به لایه های مهم برنامه درسی و توجه به تمامی آنها در اقدامات عملی میباشد. بدینمنظور راهبرد توسعه مفهومی که در زمرة پژوهشهای فلسفی میباشد، مورد استفاده قرار گرفته است. جهت اعتبار سنجی تحلیلهای صورت گرفته از معیارهای تجویزی زیگر و نظرات خبرگان استفاده شده است. در نهایت نیز مفهوم برنامه درسی تبلوریافته در چارچوب پدیدة انتقال یادگیری تبیین و واکاوی شده و ابعاد، جلوهها و راهبردهای آن تشریح شده است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| برنامه درسی تبلوریافته؛ توسعه مفهومی؛ تبلور مثبت؛ تبلور منفی؛ انتقال یادگیری | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,245 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,416 |
||