| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,223 |
| تعداد مقالات | 18,061 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,782,700 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,991,751 |
ارزشیابی آموزش ارزشها با محوریت اصول ارزششناسی در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران: مطالعه موردی | ||
| پژوهشهای کیفی در برنامه درسی | ||
| مقاله 5، دوره 3، شماره 9، اسفند 1396، صفحه 110-138 اصل مقاله (702.66 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/qric.2018.9679 | ||
| نویسنده | ||
| زهرا ابوالحسنی* | ||
| دانشجوی دکتری دانشگاه تهران | ||
| چکیده | ||
| هدف از پژوهش حاضر ارزشیابی آموزش ارزشها با محوریت اصول آموزش ارزشها در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی در دوره متوسطه اول بود. مطالعه به روش کیفی بوده است و از روش ارزشیابی «خبرگی و نقادی تربیتی» ارائه شده توسط «آیزنر» بهرهگیری و سه مرحله توصیف، تفسیر و ارزشیابی را دربرگرفته است. برای انتخاب شرکتکنندگان در پژوهش از نمونهگیری هدفمند استفادهشد. فرایند گردآوری و تحلیل داده با انتخاب یک مدرسه متوسطه اول دخترانه در شهرستان بهارستان آغاز شد. دادههای پژوهش طی یک دوره چهار ماه و در طی 40 جلسه مشاهده فضای فیزیکی و محیط آموزش و کلاس درس معلمان و همچنین در نتیجه مصاحبه با 12 معلم از رشتههای متفاوت و 50 دانشآموز گرد آوری شد. نتایج این پژوهش بیانگر آن بود که بین وضع موجود و روشهایی که از مبانی و اصول ارزشهای بیان شده در کتاب در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی مطرح شده فاصله و شکاف عمیقی حاکم است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آموزش ارزشها؛ ارزشیابی؛ خبرگی و نقادی؛ دانشآموز؛ فلسفه اسلامی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,091 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 685 |
||