- احمدیان یزدی، ن؛ غفرانی پور، فضل الله؛ عمادزاده، ع. و کاظم نژاد، انوشیروان. (1383). بررسی میزان تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطات میان فردی به کاردانهای بهداشت خانواده بر رضایتمندی مراجعین آنها در مراکز بهداشتی درمانی، مجله علوم پزشکی مدرس، 7(3)، 11-22.
- امینی، م؛ نجفی پور، ص؛ ترکان، ن. و ابراهیمی نژاد، ف. (1389). رابطه مهارت های ارتباطی با عملکرد آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی جهرم، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل، ۱۲ (۵)، ۱۰۰-۱۰۵
- انارکی، م؛ ذوالفقاری زعفرانی، ر. و حیدربیگی، ج. (1391). تأثیر خودگفتاری و دریافت بازخورد در افزایش سطح یادگیری مهارتهای حرکتی دانشجویان رشته مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی رودهن، فصلنامه تحقیقات مدیریت آموزشی، 4(2)، 145- 159.
- خدیوی، ا. (1386). درآمدی بر رفتار سازمانی در سازمانهای هزاره سوم. تبریز: شایسته.
- هنزایی زاده، ز. (1389). ارتباط جوسازمانی و مهارتهای ارتباطی مدیران سازمان تربیتبدنی، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات.
- سرمست، ب. (1389). مهارتهای ارتباطی در سازمان، ماهنامه کار و جامعه،124، 47- 37.
- سورین، و. و تانکارد، ج. (1991). نظریههای ارتباطات. ترجمه علیرضا دهقان. (۱۳۸۱). تهران: دانشگاه تهران.
- سیف، ع. (1387). روانشناسی پرورشی نوین (روانشناسی یادگیری و آموزش)، تهران: انتشارات دوران.
- شاه غیبی، ش؛ پولادی، آ؛ رضایی مژده، ب. و فرهادی فر، ف. (1384). بررسی تأثیر استانداردسازی شیوه آموزشی و ارزیابی در ارتقا سطح یادگیری مهارتهای بالینی ویژه بخش زنان در دانشجویان، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، دوره 5, شماره پیوست 14(ویژهنامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی).
- شعبانی، ح. (1383). مهارتهای آموزشی و پرورشی، تهران: سمت.
- محمدی، م. (1390). ارتباط بهکارگیری راهبردهای یادگیری و سطح مهارت فراگیران زبان انگلیسی بهعنوان یک زبان خارجی، فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 4(3)، 103- 115.
- مرادی، م؛ عبداللهیان، ف و صفر دوست، ع. (1391). بررسی نقش ظرفیت جذب دانش بر رابطه بین یادگیری از خطاهای سازمانی و نوآوری سازمانی، فصلنامه مطالعات بهبود و مدیریت تحول، 22(69)، 121-149
مهربان، ح. (1389). شناخت رابطه مهارتهای ارتباطی مدیران و تعهد سازمانی دبیران مدارس متوسطه با تاکیدبر دیدگاه دبیران شهر مشهد، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد.