امینی فر،الهه،صالح صدق پور،بهرام و زاده باغ،حسین(1391).تأثیر بازیهای رایانهای بر انگیزه پیشرفت ریاضی دانش آموزان.فصلنامه فناوری آموزش،6(3):184-177.
حاجیزاده،محمد،فیروزی،فاطمه،صفاریان،سعید(1393).تأثیر بازی رایانهای آموزشی بر سطوح شناختی بلوم در یادگیری و بادداری مفاهیم ریاضی دانش آموزان. فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی،5(17):99-77
خزائی،کامیان و جلیلیان،نوشین(1393).تأثیر بازیهای آموزشی رایانهای بر پیشرفت تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان مقطع ابتدایی. فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی.
پوراحمد، امیر و ولایتی، الهه. (1390). یادگیری از طریق بازیهای رایانهای برخط. مجموعه مقالات سومین همایش ملی آموزش. تهران: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
دلاور، علی (1387). احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران: رشد.
سیف، علیاکبر (1387). اندازهگیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی. تهران: نشر دوران.
قطریفی، مریم (1384). بررسی تأثیرات بازیهای رایانهای بر سلامت روانی و عملکرد تحصیلی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیتمعلم تهران.
کبیری، اکبر (1393). بررسی دانش، نگرش و میزان استفاده دانشآموزان از بازیهای رایانهای، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
منطقی، مرتضی (1380). بررسی پیامدهای بازیهای ویدیویی-رایانهای، تهران: انتشارات فرهنگ و دانش.
ولایتی،الهه(1391).بازیهای رایانهای و نقش آن در آموزش و یادگیری دانش آموزان کمتوان ذهنی.فصلنامه تعلیم و تربیت استثنائی.شماره 109. فروردین91
Aghlara, L., & Tamjid, N. H. (2011). The effect of digital games on Iranian children's vocabulary retention in foreign language acquisition. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 29, 552-560.
Gentile, D. A., Lynch, P. J., Linder, J. R., & Walsh, D. A. (2004). The effects of violent video game habits on adolescent hostility, aggressive behaviors, and school performance.
Journal of adolescence,
27(1), 5-22.Gross, E. F. (2000). The impact of home computer activity and development future child. 10,
www.nlm.nih.gov.
Kappers, W. M. (2009). Educational video game effects mathematics achievement and motivation scores: An experimental study examining differences between the sexes. Unpublished doctoral dissertion, University of Central Florid.
Krcmar, M., Farrar, K., & McGloin, R. (2011). The effects of video game realism on attention, retention and aggressive outcomes. Computers in Human Behavior, 27(1), 432-439.
Prensky, M. (2003). Digital game-based learning. Computers in Entertainment (CIE), 1(1), 21-21.