- اسمعیلی گوجار، صلاح؛ علیآبادی، خدیجه؛ پورروستائی اردکانی، سعید (1396)،«تأثیر بازیهای رایانهای آموزشی چندکاربره تحت وب بر یادگیری و انگیزش دانشآموزان»،فصلنامه مطالعات رسانههای نوین. شماره 12:195- 223.
- خانیکی، هادی، برکت، محیا (1394). «بازنمایی ایدئولوژیهای فرهنگی در بازیهای رایانهای»، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین. شماره 4: 99- 131.
- طاهری، آرین، سوهانی، کمیل (1393). «مخاطب و قراردادهای استفاده از متن رسانهای: مطالعۀ مقایسهای فیلم و بازیهای رایانهای بهمثابه دو ژانر در متون رسانهای»، فصلنامۀ پژوهشهای ارتباطی. شماره 79: 147- 173.
- طاهری، آرین، حسینی، سید بشیر (1396). «رهیافتی به سواد بازیهای رایانهای: مطالعه ساختار و محتوای بازی عفو». فصلنامه مطالعات رسانههای نوین. شماره 11: 225- 264.
- کوثری، مسعود، طاهری، آرین (1394). «تحلیل ابزارهای بلاغی در بازیهای رایانهای هدفمند: مطالعه موردی «بازی مکدونالد»». فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات. شماره 111:40- 145.
- نقیبزاده، میر عبدالحسین.(1388)،درآمدی به فلسفه، تهران: انتشارات طهوری.
-- Bogost, Ian; Ferrari, Simon & Schweizer, Bobby (2010). "Newsgames: Journalism at Play". MA: MIT Press.
- Bowers, Janis Cannon & Bowers, Clint. (2010). Serious Game design and Development: Technologies for Training and Learning. NY: Information Science Refrence.
- Djaouti, Damien; Alvarez, Julian; Jessel, Jean-Pierre & Rampnoux, Olivier. (2011). Origins of Serious Games, In Minhua Ma; Andreas Oikonomou & Lakhim Jain (Eds.), Serious Games and Edutainment Applications. London: Springer.
- Frasca, Gonzalo. (2007). Play the Message: Play, Game and Videogame Rhetoric. Ph.D. Dissertation at IT University of Copenhagen.
- Hepp, Andreas. (2008). Case Studies. In Wolfgang Donsbach (ed.), The International Encyclopedia of Communication. Oxford: Blackwell Publishing, PP. 415-419.
- Huizinga, Johan. (1980). Homo Ludens. London: Routlge and Kegan Paul.
- Meyrowitz, Joshua. (2008). Medium Theory. In Wolfgang Donsbach (ed.), The International Encyclopedia of Communication. Oxford: Blackwell Publishing, pp. 3055-3061.
- Saunders, Danny. (2006). Case Study. In Tim O’Sullivan & John Hartley & Danny Saunders & Martin Montgomery & John Fiske (eds.), Key Concepts in Communication and Cultural Studies. London: Routledge, p. 36.