تعداد نشریات | 55 |
تعداد شمارهها | 1,839 |
تعداد مقالات | 14,673 |
تعداد مشاهده مقاله | 31,773,085 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 19,751,985 |
تحلیل تجربه مربیان پیشدبستانی درباره تأثیر فضای مجازی بر سلامت کودکان | ||
فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
مقاله 2، دوره 4، شماره 13، دی 1396، صفحه 91-116 اصل مقاله (353.77 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2020.47636.1288 | ||
نویسندگان | ||
سمیرا ابراهیم پور کومله1؛ زهره منتظر2؛ مریم صفرنواده3؛ احسان اکرادی* 4 | ||
1دکتری برنامهریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد الکترونیکی، گروه علوم تربیتی، تهران، ایران. | ||
2دانشآموخته کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد الکترونیکی، گروه علوم تربیتی، تهران، ایران. | ||
3معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تهران، ایران. | ||
4دکتری آموزش عالی، مدرس و پژوهشگر دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف تحلیل تجربه مربیان پیشدبستانی درباره تأثیر فضای مجازی بر سلامت کودکان انجام شد. این پژوهش یک مطالعه کیفی بر پایه رویکرد پدیدارشناسی توصیفی یا همان تجربه زیستشده بود. جامعه پژوهش شامل کلیه مربیان پیشدبستانی شهر تهران بود. با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند و پس از انجام هفت مصاحبه نیمهساختاریافته عمیق، اشباع دادهها حاصل شد. متن حاصل از مصاحبهها با روش هفت مرحلهای کلایزی تحلیل شد. یافتههای این مطالعه نشاندهنده 60 واحد معنایی حمایتکننده بود که در قالب چهار زیرمضمون (سلامت جسمی، سلامت روانی، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی) و دو مضمون اصلی (فرصتها و آسیبهای فضای مجازی برای سلامت کودکان) قرار گرفتند. با توجه به یافتههای این پژوهش مشخص شد که آسیبهای فضای مجازی برای سلامت کودکان بیش از فرصتهای آن است. همچنین، فضای مجازی نتوانسته است برای سلامت معنوی کودکان فرصت مناسبی را فراهم آورد. همچنین، فضای مجازی نتوانسته است برای سلامت معنوی کودکان فرصت مناسبی را فراهم آورد. همچنین، فضای مجازی نتوانسته است برای سلامت معنوی کودکان فرصت مناسبی را فراهم آورد. | ||
کلیدواژهها | ||
تجربه زیسته؛ فضای مجازی؛ سلامت؛ کودکان؛ مربیان پیشدبستانی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 481 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,697 |