ابوالفتحی، منصوره؛ مهدیان و محمدجعفر. (1397). «بررسی رابطه ابعاد روحیه و تأکید علمی سلامت سازمانی با تعهد سازمانی معلمها مدارس ابتدایی بخش اشترینان»، اولین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بینالمللی حسابداری، مدیریت و صنایع ایران.
اطهری، مجید. (1395). رابطه کارامدی جمعی معلمها با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان منطقه 15 تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، اسلامشهر، ایران.
برزیده، امالبنین؛ معتمد، حمیدرضا و همراهی، مهرداد. (1392). مدل معادلات ساختاری تأثیر فضای مدرسه برخودکارآمدی معلمها مقطع ابتدایی در استان فارس. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی مرودشت. 4(4)، 67-82.
داداشی، فریدون. (1395). رابطه کارآمدی جمعی معلمان با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان شهرستان پاکدشت. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، گرمسار، ایران.
سلیمانی، نادر؛ صفری، محمود و نظری، سیدمرتضی. (1395). مدیریت آموزشی (نظریه، تحقیق و کاربرد). انتشارات سمت، چاپ دوم، تهران، ایران.
شعبانی، حسن. (1395). مهارتهای آموزشوپرورش (روشها و فنون تدریس). تهران، انتشارات سمت.
صفری، محمود و سلیمانی، نادر. (1395). رابطه فرهنگ مثبتاندیشی آموزشی حاکم بر کلاس درس در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در درس زبان انگلیسی. رهبری و مدیریت آموزشی، 10(3)، 67-83
صفری، محمود. (1392). رابطه فرهنگ مثبتاندیشی آکادمیک معلمان زبان انگلیسی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در درس زبان انگلیسی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، گرمسار، ایران.
صفری، محمود. (1396). ارائه مدلی برای توسعه فرهنگ مثبتاندیشی آموزشی معلمها در مدارس شهر تهران. رساله دکترای مدیریت آموزشی، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران.
صفری، محمود. (1397). نقش فرهنگ کارآمدی جمعی معلمها در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. مدیریت و آموزش عالی، 1(2)، 35-47.
صفری، محمود؛ سلیمانی، نادر و جعفری، پریوش. (1398). شناسایی عوامل توسعهدهنده فرهنگ کارآمدی جمعی معلمها از دیدگاه خبرگان. رهیافتی نو در رهبری و مدیریت آموزشی، 10(37)، 338-358.
صمدی، معصومه. (1392). بررسی نقش دانش حرفهای و خودکارآمدی معلمها بر شیوههای ارتباطی مثبت و منفی آنان با دانشآموزان. مطالعات روانشناسی تربیتی. 2(17)، 105-126.
غفاری، خلیل؛ حسینی، سیدسعید؛ داوودی، حسین و لک، سعید. (1397). رابطه عزت نفس با عملکرد سازمانی و سازگاری شغلی مدیران. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 9(33)، 207-224.
هوی، ک. وین و میسکل، ج. سیسیل. (1397).
مدیریت آموزشی(نظریه، تحقیق و کاربرد). ترجمه سلیمانی، نادر؛ صفری، محمود؛ نظری، سیدمرتضی، انتشارات سمت، چاپ سوم، تهران، ایران.
Brown, M. Kathleen; Benkovitz, L. Jennifer; Muttilo, J. Anthony; Urban, Thad. (2010). Closing Achieving Gaps Via Academic Optimism : Exploring Best Practices and Documenting Effective Strategies. Charlotte, North Carolina. www.infoagepub.com.
Goddard, R. D., Sweetland S. R., and Hoy, W. K. (2000b). Academic Emphasis of Urban Elementary Schools and Student Achievement: A Multi-Level Analysis. Educational Administration Quarterly, 5, 683—702.
Goddard, R. D., Sweetland, S. R., and Hoy, W. K. (2000a). Academic Emphasis and Student Achievement in Urban Elementary Schools. Annual Meeting of the American Educational Association, New Orleans.
Hoy, K. Wayne; Miskel, G. Ceccil. (2013). “Educational administration: Theory, research, and practice” (9th ed.). New York: McGraw-Hill.
Hoy, W. K. ; Adams, Curt. (2016). Quantitative research in education: A primer, 2nd edition. Los Angeles: Sage.
Hoy, W. K., Tarter, C. J., & Woolfolk, A. (2006). Academic optimism of schools: A force for student achievement. American Educational Research Journal, 43(3), 425-446.
Scott, Melissa A. (2016). The development and implementation of academic optimism and parent involvement: A case study, Ph.D. Dissertation. The University of Alabama. 10127854.
Woolfolk Hoy, A. & Hoy, W. K. (2013). Instructional leadership: A research-based guide to learning in schools, 4th edition. Boston: Allyn and Bacon.
Wu, J. Hsinchieh, Sheu, Tian-Ming. (2015). How to improve academic optimism? An inquiry from the perspective of school resource and investment. Asia Pacific Education Review. 16(4), 663–674.
Abolfathi, Mansoureh and Mahdian, Mohammad Jafar. (2017). "Investigating the relationship between morale dimensions and the scientific emphasis of organizational health with the organizational commitment of teachers in Ashtarinan elementary schools", the first national conference and the first international conference on accounting, management and industries in Iran. [In Persian].
Athari, Majid. (2015). "The relationship between the collective efficacy of teachers and the educational progress of students in the 15th district of Tehran". Master's thesis, Islamic Azad University, Islamshahr branch, Islamshahr, Iran. . [In Persian].
Barzideh, Um al-Banin, Motamed, Hamidreza and Hamrahi, Mehrdad. (2012). "Structural equation model of the effect of school environment on the effectiveness of elementary school teachers in Fars province" New Approach in Educational Management Quarterly. 4(4), 67-82. . [In Persian].
Dadashi, Fereydoun. (2015). "The relationship between the collective efficiency of teachers and the educational progress of students in Pakdasht city. Master's thesis, Islamic Azad University, Garmsar Branch, Garmsar, Iran. . [In Persian].
Ghafari, Khalil, Hosseini, Seyed Saeed, Davoudi, Hossein and Lak, Saeed .(2017). "The relationship between self-esteem and organizational performance and job adaptation of managers". Quarterly Journal of New Approaches in Educational Management, 9(33), 224-207. [In Persian].
Holy Qur'an, Surah Al-Ra'd, verse 28. . [In Persian].
Hui, K. Wayne, Miskel, J. Sicil. (2017). "Educational management (theory, research and application)". Translated by Soleimani, Nader; Safari, Mahmoud; Nazari, Seyed Morteza. Samt Publications, third edition, Tehran, Iran. [In Persian].
Safari, Mahmoud. (2012). "The relationship between English language teachers' academic positive thinking culture and students' academic progress in English language lessons". Master's thesis, Islamic Azad University, Garmsar Branch, Garmsar, Iran. [In Persian].
Safari, Mahmoud. (2016). "Presenting a model for developing positive educational culture of teachers in Tehran schools". PhD dissertation in Educational Management, Faculty of Economics and Management, Islamic Azad University, Science and Research Unit, Tehran, Iran. [In Persian]
.Safari, Mahmoud. (2017). "The role of teachers' collective efficacy culture in students' academic progress". Higher Education and Management Quarterly, 1(2), 35-47. [In Persian].
Safari, Mahmoud, Soleimani, Nader. (2015). "The relationship between the educational positivity culture in the classroom and the academic progress of students in the English language course". Educational Leadership and Management Quarterly, 10(3), 67-83. [In Persian].
Safari, Mahmoud, Soleimani, Nader and Jafari, Parivash. (2018). "Identifying the factors that develop the culture of teachers' collective efficiency from the experts' point of view". New Approaches in Educational Leadership and Management, 10(37), 358-338. [In Persian].
Samadi, Masoumeh. (2012). "Investigating the role of teachers' professional knowledge and self-efficacy on their positive and negative communication methods with students". Educational Psychology Studies. 2(17), 105-126. [In Persian].
Shabani, Hassan. (2015). "Teaching skills" (teaching methods and techniques). Tehran, Samt Publication. [In Persian].
Soleimani, Nader; Safari, Mahmoud; Nazari, Seyed Morteza. (2015) "Educational management (theory, research and application)". Samt Publication, second edition, Tehran, Iran. [In Persian].