| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,210 |
| تعداد مقالات | 17,983 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,227,300 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,904,844 |
سهم مهارتهای حرفهای معلمان دوره ابتدایی در اجرای ارزشیابی توصیفی | ||
| مطالعات پیش دبستان و دبستان | ||
| دوره 3، شماره 9، مهر 1396، صفحه 23-47 اصل مقاله (1.08 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/soece.2020.37429.1189 | ||
| نویسندگان | ||
| مریم شمس اللهی* 1؛ مرنضی سمیعی زفرقندی2 | ||
| 1کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی معلم آموزش و پرورش منطقه یک شهر تهران | ||
| 2عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش | ||
| چکیده | ||
| هدف این پژوهش، بررسی سهم مهارتهای حرفهای معلمان در اجرای ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی میباشد. مهارتهای حرفهای معلمان در سه بُعد قبل، حین و بعد از تدریس با اجرای ارزشیابی توصیفی آنها مورد بررسی قرار گرفت. چکلیست مهارتها شامل 38 مؤلفه در 3 بعد وچکلیست ارزشیابی توصیفی دارای 32 مؤلفه بود. چکلیست مهارتها با استفاده از چارچوب استرانگ و عبداللهی و همکاران و چکلیست ارزشیابی با استفاده از دستورالعمل ارزشیابی توصیفی وزارت آموزشوپرورش تهیه شد. روایی اعتبار ابزارها تأیید شد، جامعه آماری معلمان مدارس دخترانه دوره ابتدایی منطقه یک شهر تهران 52 نفر نمونه آماری از بین معلمان مدارس دخترانه منطقه یک شهر تهران انتخاب و تدریس و عملکرد آنها در کلاس درس مشاهده شد. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. برای تحلیل دادهها از رگرسیون گامبهگام استفاده شد. یافتهها نشان داد که مهارتهای حرفهای معلمی با اجرای ارزشیابی توصیفی آنها رابطه مثبت و معنادار دارد. مهارتهای پیش از تدریس 37. 7 درصد، مهارتهای حین تدریس 36. 6 درصد و مهارتهای بعد از تدریس 26. 7 درصد از متغیر اجرای ارزشیابی توصیفی را پیشبینی میکند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مهارت حرفهای معلمان؛ ارزشیابی توصیفی؛ دوره ابتدایی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 730 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 484 |
||