- پیردشتی، حسن و آذری نیا، میلاد. (1394). فضای مجازی و نقش آن در پیشرفت فعالیت گردشگری، همایش ملی فرهنگ گردشگری و هویت شهری.
- حسینخانی، زهرا؛ صباغیان، مریم؛ فولادوند، ارسلان؛ شمس کیلانی، نرگس؛ فتاحی، زهرا و مطهری فرد، مرتضی. (1395). کیفیت زندگی بهورزان استان قزوین، مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقاتی بهداشتی، دوره 4، شماره 1: 80-71
- حمیدپور، مهسا و سعید نیا، حمیدرضا. (1394). نگرش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران نسبت به خرید اینترنتی بر اساس توسعه مدل پذیرش تکنولوژی و تعیین تأثیر جنسیت بر آن، مجله مدیریت بازاریابی، دوره 10، شماره 29: 117-101.
- خرقانی، حسن؛ سعیدی فاضل، روح اله؛ هاشمی، مجید و عباسی، فائزه. (1395). بررسی عوامل دستیابی به سلامت روان از منظر قرآن کریم، نشریه پژوهشهای میانرشتهای قرآن کریم، دوره 7، شماره 1: 80-65.
- راودراد، اعظم و حاجی محمدی، علی. (1389). تفاوت شناخت حاصل از گردشگری واقعی و گردشگری مجازی بر پایه نظریه روایت، تحقیقات فرهنگی ایران، دوره 3، شماره: 81-61
- صابری، امیر؛ توکلی نیا، جمیله؛ رضویان، محمدتقی و قادری، اسماعیل. (1397). بررسی تأثیر گردشگری بر توسعه اقتصادی و اجتماعی شهر کاشان، فصلنامه برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، دوره 9، شماره 36: 34-1
- صدیق ارفعی، فریبرز؛ رحیمی، حمید و قدوسی، زینب. (1393). رابطه سبکهای دلبستگی و سلامت روان در میان پرستاران، نشریه پرستاری ایران، دوره 27، شماره 88: 21-11
- طاهری، نوراله؛ کمانگر، سالار؛ چراغیان، بهمن؛ موسوی، سیدضیاالدین و سلیمان زاده، میثم. (1392). بررسی کیفیت زندگی بیماران همودیالیزی، مجله دانش و تندرستی، دوره 8، شماره 3: 124-119
- قاسمی، نظامالدین؛ کجباف، محمدباقر و ربیعی، مهدی. (1390). اثربخشی گروهدرمانی مبتنی بر کیفیت زندگی بر بهزیستی ذهنی و سلامت روان، نشریه روانشناسی بالینی، دوره 3، شماره 2: 34-23
- قضاوی، زهرا؛ مردانی، زهرا و پهلوانزاده، سعید. (1396). بررسی تأثیر برنامه آموزش شادکامی فوردایس بر میزان شادکامی پرستاران، نشریه سلامت و مراقبت، دوره 19، شماره: 124-117
- کشاورز افشار، حسین؛ اسکندری، ناهید؛ قنبریان، الهه؛ انیسی، جعفر و راه نجات، محسن. (1396). نقش متغیرهای جمعیت شناختی و سلامت روان در کیفیت زندگی بازنشستگان نیروهای مسلح، نشریه پرستار و پزشک در رزم، دوره 5، شماره 7: 54-46
- کشاورز، امیر و وفاییان، محبوبه. (1386). بررسی عوامل تأثیرگذار بر میزان شادکامی، نشریه اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی، دوره 2، شماره 5: 62-51
- کیانی، علیرضا و صولتی، کمال. (1397). اثربخشی رواندرمانی مبتنی بر کیفیت زندگی بر سلامت روان خانوادههای بیماران روانی مزمن، مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، دوره 20، شماره 3: 58-50
- مهرداد، ثابت و لطفی کاشانی، فرح. (1389). هنجاریابی آزمون شادکامی آکسفورد، نشریه اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی، دوره 4، شماره 15: 18-7
- هزارجریبی، جعفر و مرادی، سجاد. (1396). درک شهروندان از معانی و تعاریف شادکامی (پژوهش کیفی در استان ایلام)، فصلنامه برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، دوره 9، شماره 33: 134-77
- هوشنگی، محسن؛ الهی، سید مجید؛ امین افشار، زهرا و صدوق، سید محمود. (1394). بررسی تأثیر فرهنگسازمانی و سبک رهبری بر پذیرش تکنولوژی و مدیریت دانش (مورد مطالعه: شرکتهای تولیدی استان قزوین)، مدیریت فرهنگسازمانی، دوره 13، شماره 3: 762-739
- یعقوبی، ابوالقاسم؛ عروتی موفق، اکبر؛ چگینی، علیاصغر و محمد زاده، سروه. (1394). فرا تحلیل رابطه گرایش مذهبی با سلامت روان، نشریه اندازهگیری تربیتی، دوره 6، ء شماره 21: 129-113.
- Allam, H., Bliemel, M., Spiteri, L., Blustein, J., & Ali-Hassan, H. (2019). Applying a multi-dimensional hedonic concept of intrinsic motivation on social tagging tools: A theoretical model and empirical validation. International Journal of Information Management, 45, 211-222.
doi:https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2018.11.005
- Asmelash, A. G., & Kumar, S. (2019). The structural relationship between tourist satisfaction and sustainable heritage tourism development in Tigrai, Ethiopia. Heliyon, 5(3), e01335.
doi:https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2019.e01335
- Baabdullah, A. M. (2018). Consumer adoption of Mobile Social Network Games (M-SNGs) in Saudi Arabia: The role of social influence, hedonic motivation and trust. Technology in Society, 53, 91-102.
doi:https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2018.01.004
- Chen, S., Fan, Y., Cao, Y., & Khattak, A. (2019). Assessing the relative importance of factors influencing travel happiness. Travel Behaviour and Society, 16, 185-191. doi:https://doi.org/10.1016/j.tbs.2019.01.002
- Fatima, J. K., Di Mascio, R., & Sharma, P. (2020). Demystifying the impact of self-indulgence and self-control on customer-employee rapport and customer happiness. Journal of Retailing and Consumer Services, 53, 101967. doi:https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2019.101967
- Gao, L., Bai, X., & Park, A. (2017). Understanding sustained participation in virtual travel communities from the perspectives of is success model and flow theory. Journal of Hospitality & Tourism Research, 41(4), 475-509.
- Gao, Y., Rasouli, S., Timmermans, H., & Wang, Y. (2017). Understanding the relationship between travel satisfaction and subjective well-being considering the role of personality traits: A structural equation model. Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, 49, 110-123.
doi:https://doi.org/10.1016/j.trf.2017.06.005
- García-Jurado, A. (2019). Evaluating the role of gamification and flow in e-consumers: millennials versus generation X. Kybernetes, 48(6), 1278-1300.
doi:10.1108/K-07-2018-0350
- Gentzler, A. L., Palmer, C. A., Ford, B. Q., Moran, K. M., & Mauss, I. B. (2019). Valuing happiness in youth: Associations with depressive symptoms and well-being. Journal of Applied Developmental Psychology, 62, 220-230. doi:https://doi.org/10.1016/j.appdev.2019.03.001
- Herrando, C., Jimenez-Martinez, J., & Martin de Hoyos, M. J. (2018). Surfing or flowing? How to retain e-customers on the internet. Spanish Journal of Marketing-ESIC, 22(1), 2-21.
- Hong, J.-C., Tsai, C.-R., Hsiao, H.-S., Chen, P.-H., Chu, K.-C., Gu, J., & Sitthiworachart, J. (2019). The effect of the “Prediction-observation-quiz-explanation” inquiry-based e-learning model on flow experience in green energy learning. Computers & Education, 133, 127-138.
doi:https://doi.org/10.1016/j.compedu.2019.01.009
- Huang, H.-C., Pham, T. T. L., Wong, M.-K., Chiu, H.-Y., Yang, Y.-H., & Teng, C.-I. (2018). How to create flow experience in exergames? Perspective of flow theory. Telematics and Informatics, 35(5), 1288-1296.
doi:https://doi.org/10.1016/j.tele.2018.03.001
- Jackson, S. A. (1995). Factors influencing the occurrence of flow state in elite athletes. Journal of applied sport psychology, 7(2), 138-166.
- Kardong-Edgren, S., Farra, S. L., Alinier, G., & Young, H. M. (2019). A Call to Unify Definitions of Virtual Reality. Clinical Simulation in Nursing, 31, 28-34. doi:https://doi.org/10.1016/j.ecns.2019.02.006
- Kim, M. J., & Hall, C. M. (2019). A hedonic motivation model in virtual reality tourism: Comparing visitors and non-visitors. International Journal of Information Management, 46, 236-249.
doi:https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2018.11.016
- Kim, M. J., Lee, C.-K., & Bonn, M. (2017). Obtaining a better understanding about travel-related purchase intentions among senior users of mobile social network sites. International Journal of Information Management, 37(5), 484-496.
- Lee, J., Kim, J., & Choi, J. Y. (2019). The adoption of virtual reality devices: The technology acceptance model integrating enjoyment, social interaction, and strength of the social ties. Telematics and Informatics, 39, 37-48.
doi:https://doi.org/10.1016/j.tele.2018.12.006
- Lee Yun, J. (2019). Antecedents and consequences of flow state in e-commerce. Journal of Consumer Marketing, 36(2), 264-275. doi:10.1108/JCM-10-2015-1579
- Li, T., & Chen, Y. (2019). Will virtual reality be a double-edged sword? Exploring the moderation effects of the expected enjoyment of a destination on travel intention. Journal of Destination Marketing & Management, 12, 15-26.
doi:https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2019.02.003
- Loureiro, S. M. C., Guerreiro, J., Eloy, S., Langaro, D., & Panchapakesan, P. (2018). Understanding the use of Virtual Reality in Marketing: A text mining-based review. Journal of Business Research.
doi:https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2018.10.055
- Manghisi, V. M., Uva, A. E., Fiorentino, M., Gattullo, M., Boccaccio, A., & Monno, G. (2018). Enhancing user engagement through the user centric design of a mid-air gesture-based interface for the navigation of virtual-tours in cultural heritage expositions. Journal of Cultural Heritage, 32, 186-197.
doi:https://doi.org/10.1016/j.culher.2018.02.014
- Manis, K. T., & Choi, D. (2019). The virtual reality hardware acceptance model (VR-HAM): Extending and individuating the technology acceptance model (TAM) for virtual reality hardware. Journal of Business Research, 100, 503-513. doi:https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2018.10.021
- Martínez, L. M., Estrada, D., & Prada, S. I. (2019). Mental health, interpersonal trust and subjective well-being in a high violence context. SSM - Population Health, 8, 100423. doi:https://doi.org/10.1016/j.ssmph.2019.100423
- Mason, D., Mackintosh, J., McConachie, H., Rodgers, J., Finch, T., & Parr, J. R. (2019). Quality of life for older autistic people: The impact of mental health difficulties. Research in Autism Spectrum Disorders, 63, 13-22.
doi:https://doi.org/10.1016/j.rasd.2019.02.007
- Moeinaddini, M., Asadi-Shekari, Z., Aghaabbasi, M., Saadi, I., Zaly Shah, M., & Cools, M. (2020). Proposing a new score to measure personal happiness by identifying the contributing factors. Measurement, 151, 107115.
doi:https://doi.org/10.1016/j.measurement.2019.107115
- Pestana, M. H., Parreira, A., & Moutinho, L. (2019). Motivations, emotions and satisfaction: The keys to a tourism destination choice. Journal of Destination Marketing & Management. doi:https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2018.12.006
- Sánchez-Cabrero, R., Costa-Román, Ó., Pericacho-Gómez, F. J., Novillo-López, M. Á., Arigita-García, A., & Barrientos-Fernández, A. (2019). Early virtual reality adopters in Spain: sociodemographic profile and interest in the use of virtual reality as a learning tool. Heliyon, 5(3), e01338.
doi:https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2019.e01338
- Scherer, R., Siddiq, F., & Tondeur, J. (2019). The technology acceptance model (TAM): A meta-analytic structural equation modeling approach to explaining teachers’ adoption of digital technology in education. Computers & Education, 128, 13-35. doi:https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.09.009
- Seifan, M., Dada, D., & Berenjian, A. (2019). The effect of virtual field trip as an introductory tool for an engineering real field trip. Education for Chemical Engineers, 27, 6-11. doi:https://doi.org/10.1016/j.ece.2018.11.005
- Sharma, P., & Nayak, J. K. (2018). Testing the role of tourists' emotional experiences in predicting destination image, satisfaction, and behavioral intentions: A case of wellness tourism. Tourism Management Perspectives, 28, 41-52. doi:https://doi.org/10.1016/j.tmp.2018.07.004
- Sherman, W. R., & Craig, A. B. (2019). Chapter 1 - Introduction to Virtual Reality. In W. R. Sherman & A. B. Craig (Eds.), Understanding Virtual Reality (Second Edition) (pp. 4-58). Boston: Morgan Kaufmann.
- Siess, A., & Wölfel, M. (2019). User color temperature preferences in immersive virtual realities. Computers & Graphics, 81, 20-31.
doi:https://doi.org/10.1016/j.cag.2019.03.018
- Sihi, D. (2018). Home sweet virtual home. Journal of Research in Interactive Marketing, 12(4), 398-417. doi:10.1108/JRIM-01-2018-0019
- Singh, D. K. A., Rahman, N., Seffiyah, R., Chang, S., Zainura, A., Aida, S., & Rajwinder, K. (2017). Impact of virtual reality games on psychological well-being and upper limb performance in adults with physical disabilities: A pilot study. Med J Malaysia, 72(2), 119.
- Singleton, P. A. (2019). Validating the Satisfaction with Travel Scale as a measure of hedonic subjective well-being for commuting in a U.S. city. Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, 60, 399-414. doi:https://doi.org/10.1016/j.trf.2018.10.029
- Tamilmani, K., Rana, N. P., Prakasam, N., & Dwivedi, Y. K. (2019). The battle of Brain vs. Heart: A literature review and meta-analysis of “hedonic motivation” use in UTAUT2. International Journal of Information Management, 46, 222-235. doi:https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2019.01.008
- Tussyadiah, I. P., Wang, D., Jung, T. H., & tom Dieck, M. C. (2018). Virtual reality, presence, and attitude change: Empirical evidence from tourism. Tourism Management, 66, 140-154.
doi:https://doi.org/10.1016/j.tourman.2017.12.003
- Valikhani, A., Ahmadnia, F., Karimi, A., & Mills, P. J. (2019). The relationship between dispositional gratitude and quality of life: The mediating role of perceived stress and mental health. Personality and Individual Differences, 141, 40-46. doi:https://doi.org/10.1016/j.paid.2018.12.014
- Yung, R., & Khoo-Lattimore, C. (2017). New realities: a systematic literature review on virtual reality and augmented reality in tourism research. Current Issues in Tourism, 1-26.
- Zhou, M., & Zhang, X. (2019). Online social networking and subjective well-being: Mediating effects of envy and fatigue. Computers & Education, 140, 103598. doi:https://doi.org/10.1016/j.compedu.2019.103598