| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,224 |
| تعداد مقالات | 18,105 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,891,875 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 29,003,496 |
شناسایی و رتبهبندی شاخصهای مؤثر بر موفقیت اینترنت اشیاء در آموزش با استفاده از تکنیک دلفی و AHP | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| مقاله 4، دوره 4، شماره 13، دی 1396، صفحه 21-54 اصل مقاله (609.26 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2020.50299.1305 | ||
| نویسندگان | ||
| نیلوفر مرتضی نژاد* 1؛ زهرا خدادوست2 | ||
| 1دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران. | ||
| 2استادیار گروه علوم تربیتی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران. | ||
| چکیده | ||
| اینترنت اشیا در مباحث آموزشی کاربردهای بسیاری دارد. به کمک این فناوری دسترسی به اطلاعات آموزشی بیشتر خواهد شد. همچنین محتوای دیجیتالی به شکل سادهتری بین معلمان به اشتراک گذاشته میشود. هدف اصلی این پژوهش، شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر موفقیت اینترنت اشیاء در آموزش ابتدائی با استفاده از تکنیک دلفی و AHP است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف تحقیق، کاربردی و از لحاظ موضوع و سوالات پژوهش از نوع تحقیقات آمیخته با رویکرد متوالی اکتشافی میباشد. ابزار جمعآوری دادهها شامل پرسشنامه خبره بود که بر اساس مقیاس ساعتی درجهبندی شد. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش خبرگان و صاحبنظران در زمینه آموزش ابتدائی بود. از روش نمونهگیری گلوله برفی 14 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. برای تحلیل دادهها ار نرم افزار اکسل استفاده شد. نتایج نشان داد که تلفنها و تبلتهای هوشمند با وزن نرمال شده 0.254 در اولویت اول قرار دارد. یادگیری تعاملی با وزن نرمال شده 0.161 در اولویت دوم قرار دارد. تحول در ارتباطات با وزن نرمال شده 0.158 در اولویت سوم قرار دارد. مدیریت ﻋﻤﻠﮑﺮد با وزن نرمال شده 0.145 در اولویت چهارم قرار دارد. شبکههای اجتماعی با وزن نرمال شده 0.114 در اولویت پنجم قرار دارد. کتابهای الکترونیکی با وزن نرمال شده 0.112 در اولویت ششم قرار دارد. اسباببازی هوشمند با وزن نرمال 0.056 در اولویت هفتم قرار دارد. با توجه به نرخ ناسازگاری 0.05 در این رتبهبندی، بین مقایسه زوجی مدلها سازگاری کامل وجود دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| اینترنت اشیاء؛ آموزش ابتدائی؛ دلفی؛ تحلیل سلسلهمراتبی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 736 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 551 |
||