| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,211 |
| تعداد مقالات | 17,984 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,241,813 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,909,983 |
سنتز پژوهی مؤلفه های مؤثر بر کیفیت محیطهای یادگیری | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| دوره 4، شماره 14، فروردین 1397، صفحه 71-103 اصل مقاله (475.31 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2020.45197.1281 | ||
| نویسندگان | ||
| نسرین علی پور* 1؛ داریوش نوروزی2؛ محمد نوریان3 | ||
| 1دانشجوی دکتری رشته برنامهریزی درسی ، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران. | ||
| 2دانشیار گروه برنامهریزی درسی ، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران. | ||
| 3دانشیار گروه برنامهریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران. | ||
| چکیده | ||
| هدف این تحقیق، مطالعه نظام مند مؤلفه های مؤثر بر کیفیت محیط های یادگیری است.. در این تحقیق، یک محیط یادگیری از تمام جوانب مورد بررسی قرار گرفته است. رویکرد پژوهش از نوع کیفی با استفاده از راهبرد فراترکیب می باشد. برای یافتن ویژگی ها و مؤلفه های محیط یادگیری، پژوهش های اخیر با روشی نظام مند انتخاب شده اند. جامعه مورد مطالعه تحقیقات انجام شده از پژوهش های 17سال اخیر است که طی واکاوی محتوایی، دسته بندی و غربالگری انجام گرفته و در حدود 33 پژوهش واجد شرایط و معیارهای مد نظر، بصورت هدفمند انتخاب شده، کد گذاری و طبقه بندی صورت گرفته و الگوها، پایه های نظری و مضامین اصلی استخراج شدند. سپس با استفاده از تحلیل محتوا، 29 زیر طبقه و 7 بعد شناسایی گردید، که عبارتند از: بعد رویکردهای برنامه درسی در 4زیر طبقه، بعد یادگیرنده در 6 زیر طبقه، بعد معلم در4زیر طبقه، بعد فرایند یاددهی- یادگیری در 4 زیر طبقه، بعد محیط فیزیکی یادگیری در 4زیر طبقه، بعد محتوای آموزش در 2زیر طبقه و بعد ارزشیابی در 4 زیر طبقه. | ||
| کلیدواژهها | ||
| محیط یادگیری؛ برنامه درسی؛ مؤلفه های محیط یادگیری | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,311 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,636 |
||