ابراهیمی، ع؛ رفاهی، ژ؛ زارعی محمودآبادی، ح؛ و قاسمی، ن. (1395). اثربخشی شناخت درمانی گروهی بر کیفیت زندگی و شادکامی مادران کودکان مبتلا به اختلال اتیسم. مجله طلوع بهداشت یزد، 15(1)، 186176.
آقایی، ص؛ و یوسفی، ز. (1396). تأثیر درمان مبتنی بر کیفیت زندگی بر بهبود سرمایه روانشناختی و ابعاد آن در مادران کودکان کمتوان ذهنی. فصلنامه سلامت روان کودک، 4(2)، 4959.
به پژوه، ا؛ و محمودی، م. (1394). نیازسنجی حمایت اجتماعی مادران کودکان درخودمانده. رویش روان شناسی، 4(11)، 322.
بیرامی، م؛ موحدی، ی؛ و خدایاری، ف. (1393). مقایسه سرمایه روانشناختی و سلامت جسمانی و روانی مادران کودکان بهنجار با مادران کودکان معلول مراکز توانبخشی. مجله پژوهش توانبخشی در پرستاری، 1(2)، 4251.
بیرامی، م؛ هاشمی نصرتآباد، ت؛ بشارت، ر؛ موحدی، ی؛ و کوه پیما، س. (1392). بررسی مؤلفههای روان نژندی در والدین کودکان اتیستیک، کمتوان ذهنی و عادی شهر تبریز. مجله تعلیم و تربیت استثنایی، 13(9)، 1727.
جرجران شوشتری، ز. (1390). بررسی وضعیت حمایت اجتماعی و عوامل مرتبط با آن در افراد HIV مثبت مراجعهکننده به مراکز مشاوره رفتاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 89-90. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
چیمه، ن؛ پوراعتماد، ح.ر؛ و خرم آبادی، ر. (1386). مشکلات و نیازهای مادران کودکان مبتلا به اختلالات اتیستیک: یک پژوهش کیفی. فصلنامه خانواده پژوهشی، 3(11)، 697707.
چیمه، ن؛ طهماسیان، ک؛ پوراعتماد، ح.ر؛ افقی، ه؛ و احمدآبادی، ز. (1391). تدوین برنامه آموزشیروانشناختی زندگی سازگار با اتیسم و اثربخشی آن بر کاهش علائم اتیسم در کودکان مبتلا و کیفیت زندگی مادران آنها. فصلنامه ایرانی کودکان استثنایی، 13(2)، 2131.
حسین خانزاده، ع؛ یزدانی، م؛ و خداکرمی، ف. (1398). مقایسه سرمایه روانشناختی مادران دارای کودک مبتلا به اختلال طیف اتیسم و مادران دارای کودک بهنجار. همایش ملی خانواده، اختلال اتیسم و چالشهای همراه، تهران، https://civilica.com/doc/919051.
حیدری، ژ؛ و حیدری، ح.ر. (1395). مقایسه ویژگیهای روانشناختی و سرمایه روانشناختی مادران دارای کودکان پسر بیش فعال و مادران دارای کودکان پسر اتیسم. کنفرانس جهانی روانشناسی و علوم تربیتی، حقوق و علوم اجتماعی در آغاز هزاره سوم، https://civilica.com/doc/592175.
خدادادی، ن؛ و فروزنده، ا. (1395). حمایت اجتماعی و کیفیت زندگی مادران دارای کودک اتیسم. مجله مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 2(14)، 185195.
خرم آبادی، ر؛ پوراعتماد، ح؛ طهماسیان، ک؛ و چیمه، ن. (1388). مقایسه استرس والدگری در مادران کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با مادران کودکان بهنجار. مجله خانواده پژوهی، 5(3)، 387399.
خورشیدیان، ح.ر؛ دوستی، ی.ع؛ صمدایی، ع؛ و مرتضوی کیاسری، ف. (1396). مقایسه سلامت عمومی، شادکامی و امید به زندگی مادران دانش آموزان عادی با مادران دانش آموزان اتیسم. فصلنامه پژوهشنامه تربیتی، 12(50)، 5168.
دیانت نسب، م؛ جاویدی، ح؛ و بقولی، ح. (1393). نقش واسطه گری استرس شغلی در رابطه بین سرمایه روانشناختی با عملکرد شغلی کارکنان. مجله روشها و مدلهای روانشناختی، 4(15)، 7589.
رافعی، ط. (1395). اتیسم: ارزیابی و درمان. (چاپ چهارم). تهران، نشر دانژه.
رضایی دهنوی، ص؛ مرادی، ا؛ عکافی بروجنی، ف؛ و رستمی، ص. (1396). تأثیر حمایت اجتماعی غیررسمی بر سلامت روان مادران دارای کودک با اختلال طیف اتیسم. فصلنامه علمی پژوهشی کودکان استثنایی، 17(1)، 516.
ریاحی، ف؛ خواجه الدین، ن؛ ایزدی مزیدی، س؛ عشرتی، ط؛ و نقدی نسب، ل. (1390). تأثیر درمان حمایتی و شناختی رفتاری بر سلامت روان و باورهای غیرمنطقی مادران دارای فرزند مبتلا به اختلال اتیسم. مجله علمی پزشکی جندی شاپور، 10(6)، 637645.
غریبی، ح؛ فتحی آذر، ا؛ ادیب، ی؛ حاتمی، ج؛ و قلی زاده، ز. (1390). پدیدارشناسی تجارب مادران در زندگی با کودکان ADHD. مجله خانواده پژوهی، 7(25)، 522.
محتشمی، ط؛ ابراهیمی، ف؛ علی اکبری دهکردی، م؛ و چیمه، ن. (1395). مقایسه استرس والدگری، رضایتمندی و کارکرد خانواده مادران کودکان دارای اتیسم با مادران کودکان دارای رشد معمول. فصلنامه کودکان استثنایی، 16(4)، 6251.
محتشمی، ط؛ علی اکبری دهکردی، م؛ چیمه، ن؛ علی پور، ا؛ و افقی، ه. (1391). اثر آموزش روش درمانی پاسخ محور بر عملکرد خانواده در مادران کودکان مبتلا به اتیسم. فصلنامه خانواده پژوهی، 8(31)، 273289.
مقتدری، ل؛ اکبری، ب؛ و حقگو، م. (1395). تأثیر روان درمانی حمایتی و آموزش گروهی بر اضطراب، افسردگی، استرس و کیفیت زندگی مادران کودکان مبتلا به اختلالات طیف اتیسم. مجله پزشکی ارومیه، 27(2)، 177167.
مهربخش مرخالی، م.ع؛ طاهرنیا، ل؛ و صالحی، م.ا. (1398). مقایسه مؤلفههای سرمایه روانشناختی در مادران کودکان مبتلا و غیرمبتلا به اتیسم. اولین کنفرانس ملی کودکان استثنایی از منظر روانشناسی تربیتی، علوم شناختی و آسیب شناختی، اهواز، https://civilica.com/doc/982004.
نریمانی، م؛ آقامحمدیان، ح.ر؛ و رجبی، س. (1386). مقایسه سلامت روانی مادران کودکان استثنایی با سلامت روانی مادران کودکان عادی. فصلنامه اصول بهداشت روانی، 9(34)، 1524.
یکتاخواه، س؛ علامه، م؛ و گرجی، ر. (1393). بررسی میزان سلامت عمومی و کیفیت زندگی مادران دارای فرزند اتیسم. مجله تعلیم و تربیت استثنایی، 4(1)، 1319.
American Psychiatric Association(APA). (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders. 5th ed (DSM5). American Psychiatric Pub, PP 2630.
Barkely, R.A. (1990). Attention deficit hyperactivity disorder: Handbook for diagnosis and treatment. New York: Guilford.
Barkly, R.A., Edwards, G., Laneri, M., Fletcher, K., & Metevia, L. (2001). The efficacy of problem solving communication training alone. Behavior Management, 24, 124135.
Benderix, Y., Nordson, B., & Sivberg, B. (2016). Parent’s experience of having a child with autism and learning disabilities living in a group home: A case study [online]. Available: http://aut.sage pub.com.
Chenari, M. (2006). Comparison of Husserl, Heidegger and Gadamer with methodological benchmark. PhilosophicalTheological Research.9(2). [text in persian]. Available from: http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/j_pdf/72213863405.pdf.
Duart, C.S., Bordin, I.A., Yazigi, L., & Mooney, J. (2015). Factors accossiated with stress in mothers of children with autism. Autism, 9(4), 416422.
Gray, D. (2003). Gender and Coping: The parents of children with high functioning autism. Social Science and Medicine, 56, 631642.
Hastings, R. (2014). Parental stress and behavior problems of children with developmental disabilities. Journal of Intellectual & Developmental Disability, 27, 149160.
Hobart, H.M. (2008). Autism and family in the people’s republic of china: Learning from parents’ perspectives. Research and Practice for Persons with Severe Disabilities, 33(12), 3747.
Kogan, M.D., Blumberg, S.J., Schieve, L.A., Boyle, C.A., Perrin, J.M., Ghandour, R.M., & et al. (2009). Prevalence of parentreported diagnosis of autism spectrum disorder among children in the US, 2007. Pediatrics, 124(5), 13951403.
Kousha, M., Attar, H.A., & Shoar, Z. (2016). Anxiety, depression, and quality of life in Iranian mothers of children with autism spectrum disorder. Journal of Child Health Care, 20(3), 405414.
KoydemirOzden, S., & Tosun, U. (2010). A qualitative approach to understanding Turkish mothers of children with Autism: implications for counseling. Journal of Psychologists and Counsellors in Schools, 20, 5568.
Lioyd, T.J., & Hastings, R. (2009). Hope as a psychological resilience factor in mothers and fathers of children with intellectual disabilities. Journal of Intellectual Disability Research, 53, 96579668.
Luthans, F. (2002). The need for and meaning of positive organizational behavior. Journal Organ Behav, 23: 695706.
Mansell, W., & Morris, K. (2004). A survey of parents’ reaction to the diagnosis of an autistic spectrum disorder by a local service: Access to information and use of services. Autism, 8, 387407.
Mash, E J., & Barkley, R.A. (2002). Child psychology. New York: The Guilford press.
Morrow, R., Rodriguez, A., & King, N. (2015). Colaizzi’s descriptive phenomenological method. The Psychologist, 28(8), 643644.
Ogeston Paula, L., Mackintosh Virginia, H., & Myers Barbara, J. (2011). Hope and worry in mothers of children with an autism spectrum disorder or Down syndrome. Research in Autism Spectrum Disorders, 5(4), 13781384.
Paul, R. (2006). Language disorders from infancy through adolescence: Assessment & intervention. 3rd ed. Maryland Heights, Missouri: Mosby.
Shu, B.C., Lung, F.W., & Chang, Y.Y. (2000). The mental health in mothers with autistic children: A casecontrol study in southern Taiwan. The Kaohsiung Journal of medical sciences, 16(6), 308314.