| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,223 |
| تعداد مقالات | 18,088 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,876,803 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 29,002,433 |
توصیف و ترسیم سطوح ادراک معلمان مراکز پیشدبستان از نظریه سازنده گرایی | ||
| مطالعات پیش دبستان و دبستان | ||
| دوره 3، شماره 11، اردیبهشت 1397، صفحه 67-122 اصل مقاله (856.79 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/soece.2020.12115.1076 | ||
| نویسندگان | ||
| مصطفی سالاری* 1؛ حامد صالحی2 | ||
| 1عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی | ||
| 2بدون سمت خاصی | ||
| چکیده | ||
| مطالعات پشتوانه نظریه سازندهگرایی بهعنوان یک نظریه یادگیری به تغییرات در نگرش و عمل بسیاری از افراد درگیر در فرایند یادگیری و تدریس منجر شده است. در همین راستا، مطالعه حاضر باهدف توصیف و ترسیم سطوح متفاوت برداشت و نگرش معلمان مراکز پیشدبستان نسبت به این نظریه و کاربست آن در کلاس درس انجام شده است. این مطالعه یک پژوهش کیفی با روش پدیدار نگاری بوده که برای جمعآوری دادهها، از روش مطالعه گروههای کانونی استفاده شد. جامعه موردمطالعه پژوهش شامل تمامی مربیان پیشدبستان شهر تهران در سال تحصیلی 95-94 بود که از طریق نمونهگیری هدفمند تعداد 9 تن از مربیانی دارای تحصیلات کارشناسی و کارشناسیارشد علوم تربیتی گرایش آموزش پیشدبستان آشنا با نظریه سازندهگرایی انتخاب و در دو گروه کانونی قرار داده شدند. پس از یادداشتبرداری و کدگذاری دادههای بهدستآمده از گروهها، دیدگاه مربیان در پنج دسته شناختی- انفرادی، اجتماعی- فرهنگی، یادگیری از طریق فعالیتهای ساختیافته، یادگیری از طریق فعالیتهای هدف-آزاد و یادگیری موقعیتی خلاصه شد. درنتیجه پیشنهاد شد که میتوان به ترکیب این دیدگاهها و نظرگاهها در فرایند یاددهی-یادگیری پرداخت و انتظار داشت که به بهترین نحو شاهد حصول رشد فردی دانش آموزان پیشدبستانی بود. | ||
| کلیدواژهها | ||
| سازندهگرایی؛ دیدگاههای سازندهگرایی؛ یادگیری؛ مربیان آموزش پیشدبستان | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,165 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 689 |
||