کتابها
- اسعدی، مسعود، قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور (تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 1392).
- سن، میریام، تنظیم بازار بدون مداخله دولت (شناخت تغییرات نهادی)، ترجمه سید علیرضا شکوهیان و دیگران (تهران: نشر مجد، 1397).
مقالهها
ابریشمیراد، محمدامین، «شرح مبسوط قانون اساسی (شرح اصل بیست و چهارم قانون اساسی)»، پژوهشکده شورای نگهبان، شماره مسلسل 13940085، (1394).
- خاندوزی، احسان، «الزامات دولت تنظیمگر در اقتصاد ایران»، فصلنامه مجلس و راهبرد، دوره 17، شماره 64، (1389).
- سجادی، حسین، «سازمان غذا و دارو (حاکمیت یا اجرا؟)»، مجله رصد (وابسته به سازمان غذا و دارو)، شماره 31، (1395).
- طاهریکیا، فریز، «بررسی روشها و اثرات تبلیغات تلویزیونی»، فصلنامه مدیریت، سال 3، شماره6، (1385).
- معتمدنژاد، کاظم، «آگهیهای تجاری و از خود بیگانگی انسان»، فصلنامه رسانه، سال 1، شماره 2، (1369).
- منصوریان، مصطفی، «شرح مبسوط قانوناساسی (شرح اصل چهلوچهارم قانون اساسی)»، پژوهشکده شورای نگهبان، شماره مسلسل 13940064، (1394)
- م. ولبرگ، جویس، «نظریههایی درباره سلامت و تبلیغات»، فصلنامه جامعه فرهنگ و رسانه، ترجمه روشنک عاطفیمنش، سال 5، شماره21، (1395).
- وجدانی، ریحانه، زالی، محمدرضا، «پروبیوتیکها و مکانیسم اثر آنها در پیشگیری و درمان بیماریهای انسان»، فصلنامه پژوهش در پزشکی، سال 27، شماره 4، (1382).
- ولی زاده، حسین، «تحلیل تنظیمگری- خصوصیسازی در ایران»، فصلنامه قانونیار، دوره 3، شماره 11، (1398).
سایتهای فارسی
- آپارت، 29 اسفند 1398، برنامه طبیب، موجود در:.https://www.aparat.com
- پلتفرم دیما، 24/1/1399، تاثیر ویروس کرونا بر صنعت تبلیغات، موجود در:https://deema.agency/covid19-effects-on-digital-ads/.
- پلیس فتا، 13/1/99، عنوان خبر:عامل تبلیغ و فروش داروی قطعی درمان کرونا در دام پلیس فتا، موجود در: https://www.cyberpolice.ir/news/.
- پلیس فتا،2/1/99، عنوان خبر: پروفسور قلابی که برای درمان کرونا تبلیغ میکرد، موجود در: https://www.cyberpolice.ir/news/.
- سازمان نظامپزشکی، 1/8/1398، عنوان خبر: سازمان نظام پزشکی رصد تبلیغات کالاهای سلامتمحور در رسانه ملی را آغاز کرد، موجود در: https://irimc.org.
- سازمان نظامپزشکی،30/5/1398، عنوان خبر: اعلام نحوه تبلیغ پزشکان در اینستاگرام، موجود در:https://irimc.org/.
- سازمان نظامپزشکی، 27/8/1398، عنوان خبر: شناسایی تبلیغات غیرمجاز پزشکی در فضای مجازی و ارجاع به دادسرای ویژه جرایم رایانهای، موجود در: https://irimc.org/.
- سازمان نظامپزشکی، 17/4/1398، عنوان خبر: تبلیغات پزشکی در گذر نیمقرن تشکیل نظام پزشکی، موجود در: https://irimc.org.
- سلامت نیوز، 7/5/1392، عنوان خبر: کلاهبرداری با طعم سلامت!، موجود در:
http://www.salamatnews.com.
References
Articles
- Donohue, Julie, “A History of Drug Advertising: The Evolving Roles of Consumers and Consumer Protection”, The Milbank Quartery, Vol. 84(4), (2006).
- João Luis Vianna, Lívia Figueiredo and Anderson Ribeiro, “Distribution and marketing of drugs in Brazil: overview”, ACC (Association of corporate counsel /global practicallaw), (2018).
- Kovarik, Bill, Online Article Title: “History of Advertising Regulation”, Bloomsbury Academic, (2015), https:// com/law/6-2-advertising-history/.
- Stephens, Jason, “UK: Introduction to Advertising Law”, Gowlings Advertising and Marketing Practice Group, (2017), https:// www. mondaq.com/uk/advertising-marketing-branding/651450/introduction-to-advertising-law.
- Young, Kelley, “COVID-19: Antibodies & Immunity/6 Symptoms Added/Presymptomatic Transmission in SNFs”, NEJM Journal Watch, (2020), https:// www. jwatch. org/ fw116582/ 2020/ 04/26/covid-19-antibodies-immunity-6-symptoms-added.
Document
- Medicines and Healthcare products Regulatory Agency (MHRA), (2019), The Blue Guide/Advertising and Promotion of Medicines in the UK, The MHRA website, Third Edition/Second revision - July 2019, https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/824778/Blue_Guide.pdf.
- The BCAP code, The UK Code of Broadcast Advertising, v1.2.29,(2010), https:// www. asa. org.uk/uploads/assets/846f25eb-f474-47c1-ab3ff571e3db5910/2828d080-b29f-4b6c-8de66fbc7a6cd1f8/BCAP-Code-full.pdf.
- The CAP Code, The UK Code of Non-broadcast Advertising and Direct & Promotional Marketing, Vol. .12.2.49, (2014), Edition 12, https:// www. asa. org. uk/ uploads/ assets/ 47eb51e7- 028d- 4509-ab3 c0f 4822 c9a3c4/The-Cap-code.pdf.
Website
- Appier, ”7 Things to Help Brands Manage the Coronavirus Crisis”, (20 February 2020): https://www.appier.com/blog/7-things-to-help-brands-manage-the-coronavir.
- CAP News, A basic guide to prescription-only medicines, (7 Jul 2016), https://www.asa.org.uk/news/a-basic-guide-to-prescription-only-medicines.html.
- Chattopadhyay, Aditi, “Fact Check: Can Dettol Kill the Novel Coronavirus?”, (5may 2020), https:// thelogicalindian. com/ fact-check/ dettol-covid-19-coronavirus-outbreak-20251.
- Guidance (Advertise your medicines), (18 December 2014), https:// www. gov.uk/guidance/advertise-your-medicines.
- Hess, Amanda and Shane O’Neill, Online Movie: “In Coronavirus Advertising, You’re the Hero”, (May 28, 2020), https:// www. nytimes.com/video/ us-crisis.
- Hansen, James, online articlr title: KFC Pulls ‘Fingerlickin’ Good’ Adverts During Coronavirus Outbreak, (16 march 2020), https:// london.eater.com/2020/3/16/21178431/coronavirus-uk-latest-restaurant-food-impact-kfc-adverts.
- Influencer marketing Hub, “Coronavirus (COVID-19) Marketing & Ad Spend Impact: Report + Stats (Updated June)”, (16 June 2020), https://influencermarketinghub.com/coronavirus-marketing-ad-spend-report/.
- Koum Besson, Emilie, “COVID-19 (coronavirus): Panic buying and its impact on global health supply chains”, Published on Investing in Health, (28 April 2020), https://blogs.worldbank.org/health/covid-19-coronavirus-panic-buying-and-its-impact-global-health-supply-chains.
- The Advertising Standards Authority, CAP News, “Coronavirus COVID-19 – Advertising responsibly”, (13 march 2020), https:// www. asa.org.uk/news/coronavirus-covid-19-advertising-responsibly.html
Rulings
|