آبوت، پاملا؛ و والاس کلر. (1391) جامعهشناسی زنان. ترجمه: منیژه نجم عراقی، چاپ سوم، تهران، نشرنی.
اجتهادی، مصطفی؛ کشافی نیا، وحید (1398)."بررسی جامعهشناختی مخاطبان فرهنگ سلبریتی در اینستاگرام فارسی"، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، سال پنجم، شماره 20.
بستان، حسین (1382)."نابرابری و ستم جنسی از دیدگاه اسلام و فمینیسم". پژوهشکده حوزه و دانشگاه قم.
خانیکی، هادی؛ باستانی، سوسن (1397). "مردم رسانههای جریان اصلی و مصرف رسانههای نوین پیمایش مصرف، اعتماد، رضایت و مشارکت رسانهای شهروندان تهرانی"، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، سال چهارم، شماره 14.
باستانی، سوسن؛ صالحی، مریم (1386). "سرمایه اجتماعی شبکه جنسیت: بررسی ویژگیهای ساختی، تعاملی و کارکردی شبکه اجتماعی زنان و مردان در تهران"، نامه علوم اجتماعی، شماره 30.
برت، تری (1379). نقد عکس، ترجمه: اسماعیل عباسی، تهران، نشر مرکز، چاپ اول.
برناردز، جان (1392)."درآمدی به مطالعات خانواده"، ترجمه: حسین قاضیان، تهران، نشرنی، چاپ چهارم.
بصیریان جهرمی، حسین (1395). "نشانهشناسی عناصر بازنمایی هویت آنلاین (مطالعه کاربران پرطرفدار ایرانی در اینستاگرام)"، نشریه رسانه، سال 27، شماره 4.
حسنی، حسین؛ کلانتری، عبدالحسین، زمستان (1396). "تحلیل پدیدارشناختی تجربه زیسته کاربران شبکه اجتماعی تصویری اینستاگرام در ایران"، نشریه مطالعات فرهنگ –ارتباطات، سال هجدهم، شماره 72.
راودراد، اعظم؛ گیشنیزجانی، گلنار (1396). "گونه شناسی الگوهای بازنمایی بدن رسانههای کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام"، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، شماره 10.
رشیدی، صادق؛ صبورینژاد، زهرا (1394). "ستارگان سینما و هویت آنلاین: مطالعه نشانه شناختی بازسازی مفهوم ستارگی پس از اینترنت (مطالعه موردی تصاویر منتشرشده در اینستاگرام الناز شاکردوست)"، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، سال اول، شماره 3.
رفیعی فر (1380). "خشونت علیه زنان، سازمان بهداشت جهانی"، تهران، تندیس، چاپ اول.
ریتزر، جورج (1392). "مبانی نظریه جامعهشناسی معاصر و ریشههای کلاسیک آن"، ترجمه: شهناز مسمی پرست، تهران، ثالث، چاپ اول.
شاوردی، تهمینه؛ جعفرزاده پور، فروزنده (1396). "بررسی تفاوت شهرت حقیقی و مجازی و نقش رسانهها در میزان شناختهشدگی افراد". فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، سال سوم، شماره 10.
شاه قاسمی، احسان (1397). "نامورسازها را دریابیم، سلبریتی و فرهنگ شهرت درجامعه ایرانی"، عصراندیشه، سال چهارم، شماره 19.
عبدالهی نژاد، علیرضا؛ مجلسی، نوشین بهار (1397). "خشونت کلامی در فضای مجازی مطالعه موردی اظهارنظرهای دنبال کنندگان در صفحات اینستاگرام هنرمندان ایرانی"، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، سال چهارم، شماره 13.
فلیک، اووه (1396). "درآمدی بر تحقیق کیفی"، ترجمه: هادی جلیلی، تهران، نشرنی، چاپ نهم.
کریپندروف، کلوس (1397). "تحلیل محتوا مبانی روششناسی"، ترجمه: هوشنگ نایبی، تهران، نشرنی، چاپ یازدهم.
گیدنز، آنتونی (1370). "پیامدهای مدرنیت"، ترجمه: محسن ثلاثی، تهران، نشرمرکز، چاپ اول.
محسنی، تبریزی (1381). "سیری در مفاهیم و نظریههای خشونت، پرخاش و پرخاشگری بهمنظور ساخت و ارائه یک مدل علمی توصیفی خشونت در ورزش"، دو فصلنامه مطالعات جامعهشناختی، دانشگاه تهران شماره 19.
مقامی، امیر؛ عطاران، نادیا (1398). "حریم شخصی چهرههای عمومی در فضای اطلاعاتی جدید؛ بانگاهی به رویه قضایی دادگاه اروپایی حقوق بشر"، نشریه مطالعات حقوق عمومی، دوره 49، شماره 1.
ملاعباسی، محمد (1398). "آیا در دنیای آدمهای مشهور شایستهسالاری حکمفرما است؟". نشریه ترجمان، شماره 11.
مقیمی، مریم؛ خانیکی، هادی؛ سلطانی، سید علیاصغر (1399). "تحلیل گفتمان انتقادی ابعاد سهگانه نفرتپراکنی زنان علیه زنان در اینستاگرام". مطالعات رسانههای نوین. دوره ششم، شماره 22. 71-97.
مولایی، محمدمهدی (1395). "گردش فرهنگ سلبریتی در رسانههای اجتماعی: مطالعه فعالیت سلبریتیهای ایرانی و هوادارانشان در اینستاگرام"، نشریه جامعه فرهنگ و رسانه، شماره 21.
مولایی، محمدمهدی (1397). "سلبریتیزه شدن جامعه ایرانی در بستر اینستاگرام"،
عصر اندیشه، سال چهارم، شماره 19.
Brandy Dieterle, (2018). Celebrities, Fans, and Queering Gender Norms: ACritical Examination of Lady Gaga's, Nicki Minaj's,and Fans' Use of Instagram,University of central Florida.
Kellie E. Carlyle,Jeanine(2018).Suicide conversations on Instagram™: contagion or caring?, Journal of Communication in Healthcare Strategies, Media and Engagement in Global Health,Volume 11, 2018.
Michele Zappavigna(2016). Social media photography: construing subjectivity in Instagram images, Research Article. https://doi.org.
Nayar,P.K, (2009) Seeing stars:Spectacle,Socity and Celebrity Culture, Sage Publication India.
Nurbani Sabilla (2018),Symbolic Violence Based on Gender (Descriptive Study in Young Adult Instagram Users in Medan City), International Journal of Modern Trends in Social Sciences.
Rashed Almerri (2017) Exploring the role of Celebrities’ Instagram Accounts in changing the behaviour of consumers: Case study of Kuwait, College of Business, Art and social Sciences, Brunel University London.
Yi-Ting Huang (2018). Motives for Instagram Use and Topics of Interest among Young Adults, Chung Yuan Christian University, Taoyuan.
Yuheng Hu Lydia Manikonda (2010) What We Instagram: A First Analysis of Instagram Photo Content and User Types, Arizona State University.
استناد به این مقاله: کمالی، طلعت سادات.، توسلی، افسانه. (1401). تحلیل جنسیتی بازنشر خشونت در صفحات اینستاگرام سلبریتیها،
فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، 8(29)، 395-435.
DOI: 10.22054/NMS.2022.62157.1244
New Media Studies is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License..