ابطحی، حسین. (1383). مدیریت منابع انسانی، چاپ سوم. کرج: مؤسسه تحقیقات و آموزش مدیریت.
امامی سیگارودی، عبدالحسین، دهقان نظری، ناهید، رهنورد، زهرا و نوری سعید، علی. (1391). روششناسی تحقیق کیفی: پدیدارشناسی. فصلنامه پرستاری و مامایی جامعنگر، 22(68).
ایمانی پور، معصومه. (1391). اصول اخلاق حرفهای در آموزش. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، 5(6)
آراسته، حمیدرضا و جاهد، حسینعلی. (1390). رعایت اخلاق در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گزینهای برای بهبود رفتارها. فصلنامه نشاء علم، 1(2)، 31-40.
باقری، خسرو، بیرونی و کاشانی، راضیه. (1380). چرا معلمان به آموختن فلسفه تعلیم و تربیت نیاز دارند؟. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، 31(2)، 123-138.
برقی ایرانی، زیبا. (1384). بررسی اعتبار و روایی و استانداردسازی معلمان مینهسوتا بر روی دبیران آموزشوپرورش تهران. علوم تربیتی، 88(6).
داناییفرد، حسن و کاظمی، سید حسن. (1390). پژوهشهای تفسیری در سازمان: استراتژیهای پدیدارشناسی و پدیدار نگاری. تهران: دانشگاه امام صادق.
دباغ، سروش. (1388). میزگرد اخلاق کیمیای سعادت سازمان، ماهنامه تدبیر.
رضاییان، علی. (1369). اصول مدیریت. تهران: سمت.
سرمد، زهره، بازرگان، عباس و حجازی، الهه. (1386). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران.
سلطانی، مرتضی. (1383). مدیریت اخلاق در سازمان، ماهنامه تدبیر، 14(132).
عزیزی، نعمتالله. (1389). اخلاق حرفهای در آموزش عالی تأملی بر راهبردهای بهبود استانداردهای اخلاقی در آموزشهای دانشگاهی. فصلنامه راهبرد فرهنگ، 3(9)، 201-173.
فرهود، داریوش. (1386). مروری بر تاریخچه اخلاق همراه با زمینههای گوناگون اخلاق. فصلنامه اخلاق در علم و فناوری، 47(2)، 1-6.
قائدی، یحیی، امیری، معصومه و دیباواجاری، مریم. (1391). بررسی بنیادهای نظری اخلاق حرفهای بهمنظور پیشنهاد چارچوبی برای تدوین آییننامه. فصلنامه تعلیم و تربیت، (113)، 160-181.
قرا ملکی، احد فرامرز، درخشانی، لعبت و رضایی، سعید. (1391). اخلاق حرفهای در کتابداری و اطلاعرسانی، چاپ دوم. قم: سمت.
قراملکی، احد فرامرز. (1385). اخلاق حرفهای، چاپ سوم. تهران: مجنون.
کاظمی، مهرداد. (1390). بررسی رابطه بین مؤلفههای اخلاق حرفهای و احساس موفقیت در عملکرد مدیران آموزشی دبیرستانهای شهر تهران: پایاننامهی دانشگاه پیام نور تهران.
گیوریان، حسن. (1379). نقش اخلاقیات در توسعهی سازمان. فصلنامه علمی کاربردی مدیریت دولتی، (47)، 44-55.
مصباح، محمدتقی. (1384). نقد و بررسی مکاتب اخلاقی، قم: موسسهی امام خمینی (ره).
مطهری، مرتضی. (1378). تعلیم و تربیت در اسلام. تهران: صدرا.
مظاهری، حسن. (1382). اخلاق در اداره. قم: انتشارات بوستان کتاب.
معین، محمد. (1363). فرهنگ فارسی. تهران: امیرکبیر.
مولانا، ناصره. (1387). عوامل مؤثر در اخلاق حرفهای مدیران. فصلنامه مدیریت، 19(137،138)، 24-28.
میرکمالی، سید محمد. (1389). رهبری و مدیریت آموزشی. تهران: دانشگاه تهران.
میرکمالی، محمد. (1382). اخلاق و مسئولیت اجتماعی در مدیریت آموزشی. مجله روانشناسی و علوم تربتی، 33(1)، 201–221.
ورنو، روژه. (1372). نگاهی به پدیدارشناسی و فلسفههای هست بودن. ترجمهی یحیی مهدوی، تهران: خوارزمی.
Audi, R. (1999). The Cambridge Dictionary of Philosophy, Cambridge University Press
Carr, D. (2000). Professional Ethics in Teaching. London and New York Rutledge.
Cohen, D. (1994). The Ground of Professional Ethics. London and New York Rutledge.
Contz, H. Weihrich, H. (1993). Management: A Global Perspective, Chapter 2, Management and Society
Davis, M. (2001). Ethics and University, London, Rutledge
Fattah, M. (2014), Professional Ethics and Public Administration in the United States, International Journal of Public Administration, 69.
Karlin, B. (2014). An Analysis of Principal Preparation Programs and Theses (ETDs). Paper 1934.
Kirkpatrik, J. (1989). Ethical theory in marketing, Western Marketing Educators’ Association Conference, April, 1989.
Naagarazan, R. (2006). A Textbook on Professional Ethics and Human Values, New Delhi, Bangalor
Pennsylvania State Schools, Seton Hall University Dissertations.
Reybold, E. Halx, M. Jimenez, A. (2008). Professional Integrity in Higher Education: A Study of Student Affairs, College Student Administrative Staff Ethics Development, 110-122
Sethuraman, K. (2006). Professionalism in Medicine. Journal of Regional Health Forum, 10, (1). 1-10
Van Nolands, S. (2009). Teacher Codes: Learning from Experience, International Institute for Education Planning. 23, 70-71.
Virginia, G. (2010). Emerging Technology Trends and Ethical Practices for the School Principals, Educational Technology System, Vol. 38(1) 39-50