اسمعیلی گوجار صلاح، علیآبادی خدیجه و پور روستایی اردکانی، سعید. (1396). «تأثیر بازیهای رایانهای آموزشی چندکاربره تحت وب بر یادگیری و انگیزش دانشآموزان»، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین. پاییز، سال سوم، شماره 11، صص 195-223.
پیر خائفی، علیرضا. (1373). «بررسی رابطه هوش و خلاقیت بین دانشآموزان پسر مقطع دوم مقطع دوم نظری دبیرستانهای تهران»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
خزایی، کامیان؛ و جلیلیان، نوشین. (1393). «تأثیر بازیهای آموزش رایانهای بر پیشرفت تحصیلی و خلاقیت دانشآموزان مقطع ابتدایی»، فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. زمستان، سال پنجم، شماره 2، صص 39-23.
دهقانزاده، حسین. (1395). «تدوین و اعتبار یابی الگوی طراحی بازیهای رایانهای آموزشی در حیطه شناختی». رساله دکتری، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
روشنیان رامین، محسن. (1391). «رابطه بین میزان استفاده از بازیهای رایانهای و توانایی حل مسئله در بین دانشآموزان پسر پیشدانشگاهی»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی.
سیف، علیاکبر. (1392). «روا شناسی نوین تربیتی». تهران: آگاه.
شجاعی، ثاراله؛ طاهره، دهداری، دوران، بهناز؛ گرامت اله، نوری؛ و شجاعی، محمد. (1397). «تأثیر آموزش سواد رسانهای بر پرخاشگری و نگرش به خشونت در کاربران نوجوان بازیهای رایانهای خشن»، مطالعات رسانههای نوین. زمستان، سال دوم، شماره 8، صص 173-201.
غلامی توران پشتی، مرضیه؛ و کریم زاده، صمد. (1390). «تأثیر بازیهای رایانهای بر خلاقیت و رابطه آن با سازگاری روانی دانشآموزان»، فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی. زمستان، سال هفتم، شماره 1، صص 68-55.
فرهودی، هاجر (1387). بررسی تأثیر بهکارگیری بازیهای آموزشی رایانهای بر ابعاد خلاقیت کودکان پایۀ سوم دبستان، تهران: مجموعه مقالات اولین کنفرانس ملی خلاقیت شناسی، TRIZ و مهندسی و مدیریت نوآوری ایران.
فرهودی، هاجر. (1390). «بررسی تأثیر استفاده از بازیهای آموزشی رایانهای برافزایش خلاقیت کودکان مقطع سوم دبستان»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تربیتمعلم.
محمدجانی، فرهاد. (1387). «تأثیر بازیهای رایانهای در افزایش خلاقیت دانشآموزان». کنفرانس ملی مدیریت خلاقیت و نوآوری در علوم پایه و مهندسی 1387.
مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرِک). (1397). نمای بازِ 1396. بنیاد ملی بازیهای رایانهای.
منطقی، مرتضی. (1386). «راهنمای والدین در استفاده فرزندان از فناوریهای ارتباطی جدید: بازیهای. ویدیویی رایانهای». تهران: عابد.
نجفی، احد. (1394). «ارتباط بازیهای رایانهای، تفکر واگرا و حمایت اجتماعی ادراکشده خانواده». فصلنامه مطالعات افکار عمومی. سال چهارم، شماره 15، صص 573-584.
نصر اصفهانی، زهر؛ علیآبادی، خدیجه؛ و زارعی زوارکی، اسماعیل. (1396). «تطبیق موردی 9 بازی رایانهای آموزشی با اصول و استانداردهای عمومی طراحی بازیهای رایانهای آموزشی»، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین. پاییز، سال چهارم، شماره 15، صص 281-315.