منابع
قرآن کریم. مترجم: مکارم شیرازى. ناصر. (1373). چاپ دوم. قم: دار القرآنالکریم( دفتر مطالعات تاریخ و معارف اسلام).
ابن أبی جمهور، محمد بن زین الدین. (1405ق). عوالی اللئالی العزیزیه فی الأحادیث الدینیه. چاپ اول. قم: دار سید الشهداء.
ابن ترکه، صائنالدینعلى. (1360). تمهید القواعد. چاپ اول. تهران: انتشارات وزارت فرهنگ و آموزش عالى.
بحرانى، سید هاشم بن سلیمان. (1374). البرهان فی تفسیر القرآن. چاپ اول. قم: مؤسسه بعثه.
حلى، حسن بن یوسف. (1413ق). کشف المراد فی شرح تجرید الاعتقاد. چاپ چهارم. قم: مؤسسة النشر الإسلامی.
سبحانى، جعفر. (1412ق). الإلهیات على هدى الکتاب و السنة و العقل. چاپ سوم. قم: المرکز العالمی للدراسات الإسلامیه.
شبر، سید عبدالله. (1424ق). حق الیقین فی معرفة أصول الدین. چاپ دوم. قم: أنوار الهدى.
شکر، عبدالعلی.(1386). تجسم اعمال در حکمت متعالیه. شماره 49. صص74 - 81 . تهران: خردنامه صدرا.
صدر المتألهین، صدرالدین محمد.(1360). اسرار الآیات. چاپ اول. تهران: انجمن حکمت و فلسفه.
___________________. (1981م). الحکمة المتعالیه فى الاسفار العقلیة الاربعه. چاپ سوم. بیروت: دار احیاء التراث.
__________________. (1383). شرح أصول الکافی. چاپ اول. تهران: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگى.
__________________. (1381). کسر الاصنام الجاهلیه. چاپ اول. تهران: بنیاد حکمت صدرا.
__________________. (1361). العرشیه. چاپ اول. تهران: انتشارات مولى.
طاهری، سید صدرالدین؛ صفایی اصل. مهدی(1399). تاثیر مبانی وجودشناسی ابن عربی بر شکلگیری آموزه تجسم اعمال. حکمت صدرایی. تهران: شماره 2. صص131-143.
طباطبائى، محمدحسین. (1374). تفسیر المیزان. چاپ پنجم. قم: انتشارات اسلامى.
عموسلطانی، محمدمهدی؛ شاهنظری، جعفر. (1395)؛ بررسی تناقضات در نظریه تکوینی بودن جزای اخروی. آینۀ معرفت. تهران: شماره49. صص87 – 116.
غفارزاده، علی؛ بهرامی، حمزه علی. (1396). بررسی حل تعارض آیات تجسم اعمال. مطالعات تفسیری. قم: شماره32. صص105-124.
فیض کاشانى، محمدمحسن. (1415ق). تفسیر الصافی. چاپ دوم. تهران: مکتبه الصدر.
________________. (1371). نوادر الأخبار فی ما یتعلق بأصول الدین. چاپ اول. تهران: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگى.
قمى، على بن ابراهیم. (1404ق). تفسیر القمی. چاپ سوم. قم: دار الکتاب.
کلینى. محمد بن یعقوب. (1407ق) الکافی. چاپ چهارم. تهران: دار الکتب الإسلامیه.
کوفى اهوازى، حسین بن سعید. (1404ق). المؤمن. چاپ اول. قم: مؤسسة الإمام المهدی علیهالسلام.
مجلسی، محمد باقر. (1404ق). مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول. چاپ دوم. تهران: دار الکتب الإسلامیه.
__________.(1403ق). بحار الأنوار. چاپ دوم. بیروت: دار إحیاء التراث العربی.
محبتی، مریم؛ کهنسال، علیرضا؛ جوارشکیان، عباس. (1394). تبیین تجسم اعمال بر اساس نظریه اضافه اشراقی ملاصدرا. شماره2. صص97-120. قم: حکمت اسراء.
مشکاتی، محمدمهدی؛ فاطمیزاده، سید روحالله. (1393). چرایی و چگونگی عذاب اخروی: بررسی دیدگاه علامه مجلسی و علامه طباطبائی. مجله پژوهشنامه مذاهب اسلامی. قم: شماره 1. صص85 – 110.
منسوب به امام هشتم علیهالسلام. على بن موسى. (1406ق). الفقه المنسوب إلى الإمام الرضا علیهالسلام. چاپ اول. مشهد: مؤسسۀ آل البیت علیهمالسلام.
نورى، حسینبن محمدتقى. (1408ق). مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل. چاپ اول. قم: مؤسسة آل البیت علیهمالسلام.
نیلساز، نصرت؛ کولیوند، ناصر. (1396). ادله اثبات نظریه تجسم اعمال و تبیین کارکردهای کلامی آن از دیدگاه علامه طباطبائی. مجله معرفت کلامی. قم: سال هشتم - شماره 19. صص41 -60.
وکیلی، رضا. (1398). بازتاب مبنای فلسفی تجسم اعمال در علم اصول فقه. سال چهارم. شماره 13. صص112 – 131. قم: مجله فقیهانه.
وکیلی، محمدحسن. (1429ق). صراط مستقیم(نقد مبانی مکتب تفکیک بر اساس تقریر حجت الاسلام و المسلمین سیدان). چاپ اول. تهران: بینا.