| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,213 |
| تعداد مقالات | 17,989 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,296,993 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,921,551 |
طراحی اینفوگرافی آموزشی و بررسی تاثیر آن بر سطح یادگیری و سواد دیداری | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| دوره 5، شماره 16، تیر 1401، صفحه 9-26 اصل مقاله (1.32 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2023.54233.1317 | ||
| نویسندگان | ||
| زهرا جامه بزرگ* 1؛ حمیدرضا مقامی2؛ محمد کریمی3 | ||
| 1ستادیار، گروه تکنولوژی آموزشی، دانشگاه عالمه طباطبائی، تهران، ایران / دبیر هسته پژوهشی بومی سازی، طراحی و تولید رسانههای آموزشی دیجیتال | ||
| 2ستادیار، گروه تکنولوژی آموزشی، دانشگاه عالمه طباطبائی، تهران، ایران | ||
| 3کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه عالمه طباطبائی، تهران، ایران /معلم آموزش وپرورش | ||
| چکیده | ||
| این پژوهش به بررسی تاثیر اینفوگرافی آموزشی بر روی سطح یادگیری و سواد دیداری میپردازد. از نظر هدف کاربردی و از نظر روش ترکیبی؛ شامل دو بخش کیفی از نوع توصیفی - تحلیلی و شبه آزمایشی ( پیش آزمون و پس آزمون ) با گروه گواه و بدون گزینش تصادفی استفاده شده است. جامعه این تحقیق عبارتند از دانشآموزان نهم شرستان حمیدیه میباشد. با استفاده از روش گزینش غیر تصادفی و انتخابی 20 نفر به عنوان گروه آزمایش و 20 نفر به عنوان گروه کنترل انتخاب شد. ابزار اندازهگیری در این پژوهش عبارت بود از آزمون محقق ساخته برای سطح یادگیری و همچنین یک پرسشنامه محقق ساختهای که سواد دیداری را میسنجید. روایی محتوایی آزمون یادگیری توسط متخصصان درس و همچنین روایی محتوایی پرسشنامه سواد دیداری توسط استاد راهنما احراز شد. پایایی پرسشنامه-های تحقیق نیز با استفاده از روش آلفای کرانباخ در آزمون سطح یادگیری برابر با 0.74 و در پرسشنامه سواد دیداری 0.84 محاسبه شد. دادههای حاصل با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل گردید. نتایج بررسی مولفههای تحقیق نشان داد که آموزش از طریق اینفوگرافی بر سطح یادگیری(دانش، درک و فهم، تحلیل و کاربرد) و سواد دیداری دانشآموزان موثر است | ||
| کلیدواژهها | ||
| طراحی آموزشی؛ اینفوگرافیک؛ سطح یادگیری؛ سواد دیداری | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,008 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 637 |
||