تعداد نشریات | 56 |
تعداد شمارهها | 1,801 |
تعداد مقالات | 14,275 |
تعداد مشاهده مقاله | 30,718,792 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 19,223,408 |
تبیین ساختاری نقش یادگیری الکترونیکی بر انتقال آموزش به محیط کار در میان کارکنان | ||
فناوری آموزش و یادگیری | ||
دوره 5، شماره 18، دی 1401، صفحه 97-123 اصل مقاله (792.06 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2023.56934.1321 | ||
نویسندگان | ||
سعید شریفی رهنمو ![]() | ||
1دانشجوی دکتری مطالعات برنامه درسی، دانشگاه بوعلیسینا، ایران، همدان | ||
2استادیار پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا، دانشگاه علوم انتظامی امین، تهران، ایران | ||
3کارشناسی ارشد مطالعات برنامه درسی، دانشگاه تهران، ایران، تهران | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف شناسایی نقش یادگیری الکترونیکی برانتقال آموزش به محیط کار در میان کارکنان دانشگاه هوایی شهید ستاری انجام پذیرفت. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات همبستگی میباشد. جامعه آماری پژوهش را کلیه کارکنان دانشگاه هوایی شهید ستاری درسال 1400-1401 تشکیل دادند که تعداد آنها 700 نفر بود. نمونه آماری پژوهش نیز براساس جدول کرجسی و مورگان و نمونهگیری تصادفی ساده 248 نفر برآورد شدند. ابزار پژوهش نیز دو پرسشنامه استاندارد یادگیری الکترونیکی ویتکینز (2004) و پرسشنامه انتقال آموزش شمس مورکانی و عباسیکسانی (1395) بود. جهت تجزیه و تحلیل دادهها نیز از مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج پژوهش حاضر در هر سه فرضیه تدوین شده نشان داد؛ ابعاد یادگیری الکترونیکی با هر سه عامل فردی، آموزشی و سازمانی انتقال آموزش به محیط کار در بین کارکنان دانشگاه هوایی شهید ستاری نقش تأثیرگذار و رابطه معناداری دارد یعنی آموزشهای مذکور باعث افزایش عملکرد کارکنان شده است. بنابراین یادگیری الکترونیکی به عنوان شیوه نوین یاددهی – یادگیری، موجب شده تا میزان دستیابی به اهداف سازمانی و نتایج مورد انتظار بیشتر شود. دلیل این امر نیز انعطافپذیری در یادگیری الکترونیکی میباشد. چراکه از طریق چنین آموزشی همه کارکنان میتوانند در هر زمان و مکانی یاد گرفته و در محیط کار نیز عملکرد بهتری داشته باشند. | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری الکترونیکی؛ انتقال آموزش؛ مدل ساختاری؛ محیط کار؛ دانشگاه هوایی شهید ستاری | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 42 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 45 |