پالی، سمیرا و تفضلی، صغری. (1400). بررسی تأثیر تجهیزات تکنولوژیهای آموزشی و وسایل کمکآموزشی در میزان ارتقاء پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم شهرستان رودسر. فصلنامه مدیریت و چشمانداز آموزش، 3(1)، 1-29.
پیرحیاتی، سارا، صالحی، کیوان، فرزاد، ولی اله، مقدم زاده، علی و حکیم زاده، رضوان. (1399). بازنمایی عوامل، ملاکها و نشانگرهای مدارس اثربخش دوره ابتدایی: یک مطالعه کیفی. مدیریت مدرسه، 8 (1)، 162-190.
ترکمان، مژگان، جلالیان، سارا و دژدار، امید. (1395). نقش معماری و عوامل کالبدی محیط آموزشی بر تسهیل یادگیری کودکان. نشریه شباک، 2 (11)، 1-14.
جاودانی، محمد. (1393). ارزیابی تطبیقی مدیریت فرایندهای یاددهی-یادگیری در مدارس دوره ابتدایی شهر شیراز بر مبنای الگوی کیفی. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 3 (10)، 55-79.
چناری، زمرد، بهمئی، لیلا و برکت، غلامحسین. (1399). ارائه الگویی برای سنجش کیفیت آموزشی در مدارس ابتدایی: موردمطالعه شهرستان اندیمشک. آموزش و ارزشیابی، 13 (52)، 161-185.
حسین قلی زاده، رضوان. (1400). ارتباط برنامه درسی و مدیریت آموزشی. دانشنامه ایرانی برنامه درسی. https://profdoc.um.ac.ir
زینآبادی، حسن رضا. (1389). رهبران تحول بخش در مدرسه: مدیران زن یا مدیران مرد؟. زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، 8 (2)، 115-141.
سادات محسنی، هدی و پاکباز، زهرا. (1400). نقش رهبری اصیل در اثربخشی مدیریت مدرسه. رهبری آموزشی کاربردی، ویژهنامه دومین همایش ملی مدرسهآینده، 69-82.
سیف، علی اکبر. (1394). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش. تهران: دوران.
شاه بیگ، مرتضی، آقا حسینی، تقی و کلباسی، افسانه. (1399). امکانسنجی بهکارگیری روش یادگیری ترکیبی دانش آموزان از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی. پژوهش در آموزش ابتدایی، 2 (3)، 36-49.
عارف نژاد، محسن، شریعت نژاد، علی، فتحی چگنی، فریبرز و سپهوند، مهدیه. (1401). شناسایی و اولویتبندی پیشایندها و پسایندهای سبک رهبری متواضعانه مدیران مدارس با رویکرد دلفی فازی؛ یک پژوهش ترکیبی. رهبری آموزشی کاربردی، 3 (3)، 1-19.
عسکری، محمدرضا، مکوندی، بهنام و نیسی، عبدالکاظم. (1399). مقایسه اهداف پیشرفت، ادراک از جو مدرسه و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان تیزهوش دختر و پسر. فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشنامه تربیتی دانشگاه آزاد واحد بجنورد، 15 (64)، 185-204.
علاقه بند، علی. (1395). مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی. تهران: نشر روان.
فرحبخش، سعید، قبادیان، مسلم، فرحبخش، مریم و قنبری، راضیه. (1398). بررسی تأثیر جو مدرسه بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان با میانجیگری سبک مدیریت کلاسی. فصلنامه علمی تدریس پژوهی، 7 (3)، 227-242.
مشایخی، زهره، نادی، محمدعلی و کریمی، فریبا. (1398). ارائه الگوی رهبری مدارس موفق در دوره ابتدایی مبتنی بر نظریه زمینهای. فصلنامه علمی-پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 11 (4)، 181-210.
مهدوی پور، فائزه، عدلی، فریبا و نراقی زاده، افسانه. (1398). مهارتهای رهبری در مدارس دخترانه دوره متوسطه. فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت مدرسه، 8 (4)، 357-375.
مهرعلی زاده، یداله. (1388). نظریههای نوین مدیریت (مبانی نظری و تجربی) با تأکید بر تجربهی سازمانهای ایرانی، اهواز: دانشگاه شهید چمران اهواز.
مهرعلیزاده، ید اله، صفایی مقدم، مسعود، صالحی عمران، ابراهیم و علم، محمدرضا. (1392). مبانی نظری و عملی پژوهش (کمی، کیفی و آمیخته) در علوم انسانی. اهواز: دانشگاه شهید چمران اهواز.
نریمانی، بهمن، مهرداد، حسین و جلیلی، راضیه. (1400). مطالعه پیشرانهای بهبود عملکرد مدیران مدارس. مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، 28 (1)، 89-106.
نیکپی، ایرج، فرحبخش، سعید و ستار، آزیتا. (1394). شناسایی رویکردهای نوین درگیر نمودن مدیران مدارس در فرایند تدریس. تدریس پژوهی، 2 (1)، 65-74.
ویسی، غلامرضا، حاجی دنیادیده، هادی و شرفی، نرجس. (1400). تحلیل اصل یاددهی-یادگیری در برنامهریزی درسی با تأکید بر منابع اسلامی. فصلنامه علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 9 (16)، 265-291.
هادی پور، سیده طاهره. (1400). بررسی سبک رهبری مدیران مدارس و تأثیر آن در مدیریت کلاس مجازی. دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت، گردشگری و تکنولوژی.
همتی، امیر، مسلم، بابک، پیروزی باری، حکیمه و یوسف زاده، نگار. (1394). بررسی چالشهای پیش روی مدیریت یاددهی–یادگیری در مدارس ایران. اولین کنگره علمی پژوهشی سراسری توسعه و ترویج علوم تربیتی و روانشناسی، جامعهشناسی و علوم فرهنگی اجتماعی ایران، تهران.
Agasisti, t., bowers, a. J., & soncin, m. (2019). School principals’ leadership types and student achievement in the italian context: empirical results from a three-step latent class analysis. Educational management administration & leadership, 47(6), 860-886
Agyekum, s. (2021). How can extracurricular activities have a positive impact on the academic performance of both the primary and the secondary school. University of the people.
Alagheband, A. (2017). Theoretical foundations and principles of educational management. Tehran: Ravan Publishing House. [In Persian]
Aref Nezhad, M., Shariat Nezhad, A., Fathi Chegeni, F., & Sepahvand, M. (2022). Identifying and prioritizing the antecedents and consequences of a Humble leadership style of high school principals in Khorramabad. Applied Educational Leadership, 3(3), 1-19. doi: 10.22098/ael.2022.11116.1117. [In Persian]
Askari, M. R., Makvandi, B. & Neisi, A. (2020). Comparison of achievement goals, perception of school atmosphere and academic performance in gifted male and female students. Educational Research Quarterly, 64, 185-204. [In Persian]
Bernard, J. (2012). A place to learn: lessons from research on learning environments. Technical paper, 9, 1-15.
Calp, S. (2020). Peaceful and happy schools: how to build positive learning environments. International electronic journal of elementary education, 4(12), 311-320.
Celestin, P. (2022). Impact of teacher's welfare on quality of education in east african community: theoretical perspective impact of teacher's welfare on quality of education in east african community: theoretical perspective. Academy of strategic management journal, 1(9), 675 – 720.
Chabalala, G. & Naidoo, P. (2021). Teachers and middle managers experiences of principals instructional leadership towards improving curriculum delivery in schools, south african journal of childhood education 11(1), 1-10.
Chanari, Z., Bahmai, L. & Barkat, Gh. (2021). Presenting a Model to Measure the Educational Quality in Elementary Schools: A Case Study of Andimeshk City. Scientific Journal of Education and Evaluation, 52, 161-185. [In Persian]
Farahbakhsh, S., Ghobadian, M., Farahbakhsh, M. & Ghanbari, R. (2019). Investigating the effect of school climate on students' academic self-efficacy through the mediation of classroom management style. Journal of Research in Teaching, 3, 227-242. [In Persian]
Hadipur, S. T. (2021). Examining the leadership style of school principals and its effect on virtual classroom management. International Conference on Management, Tourism and Technology, 2, 660-667. [In Persian]
Hemmati, A., Moslem, B., Piruzibari, H. & Yusefzadeh, N. (2015). Examining the challenges facing teaching-learning management in Iranian schools. The first nationwide scientific research congress of development and promotion of educational sciences and psychology, sociology and social cultural sciences of Iran, Tehran. [In Persian]
Hossein Qolizadeh, R. (2021). Curriculum communication and educational management. Iranian encyclopedia of curriculum. [In Persian]
Illeris, K. (2018). An overview of the history of learning theory. Special issue: innovative approaches to continuous professional development in early childhood education and care. A european perspective, 56, 83-101.
Javadani, M. (2016). Comparative evaluation of management of teaching-learning processes in Shiraz elementary schools based on qualitative model. Educational and school studies, 3, 55-79. [In Persian]
Mahdavipour, F., Adli, F. & Naraghizadeh, A. (2019). Leadership skills in secondary school for girls. Journal of school administration, 8(4), 357-375. [In Persian]
Martínez, M., Molina-López, M., de Cabo, M. (2020). Explaining the gender gap in school principalship: a tale of two sides. Educational management administration & leadership, 49 (6), 863-882.
Mashayekhi, Z., Nadi, M.A., & Karimi, F. (2020). provide a model for successful elementary school leadership based on grounded theory (GT). Journal of New Approaches in Educational Administration, No, 181-210. [In Persian]
Mehralizadeh, Y. )2009). New managment theories-theortical and practical foundation-with emphasises on iranian organization. Ahvaz: Shahid Chamran University. [In Persian]
Mehralizadeh, Y., Safaeemoghadam, M., Salehi Omran, E. & Alam, M. R. (2013). Foundation of research theory and practice(quantitative, qualitative and mixed) in humanities. Ahvaz: Shahid Chamran University. [In Persian]
Mehtap, H., & Oznacar, B. (2020). Executive women's performance satisfaction of secondary school teachers, managers, parents and students: evidence from turkey. Revista de cercetare si interventie sociala, 70, 154-171. Doi: 10.33788/rcis.70.10
Muhajirah, M. (2020). Basic of learning theory: (behaviorism, cognitivism, constructivism, and humanism). International journal of asian education, 1(1), 37-42.
Narimani, B., Mehrdad, H. & Jalili, R. (2021). Study of Drivers for Improving the Performance of School Principals. Journal of Educational Sciences of Shahid Chamran University of Ahvaz, 1, 89-106. [In Persian]
Nettles, S. M., & herrington, C. (2007). Revisiting the importance of the direct effects of school leadership on student achievement: the implications for school improvement policy. Peabody journal of education, 82(4), 724-736.
Nikpay, I., Farahbakhsh, S., & Sattar, A. (2015). Identification new approaches for engaging school administrators in teaching process. Research in Teaching, 2(1), 65-74. [In Persian]
Oyeniran, R., Anchomese, B. (2018). Women's leadership experiences: a study of ivorian women primary school principals. Journal of educational issues, 4(1), 148-173.
Pali, S. & Tafzali, S. (2021). Investigating the effect of educational technology equipment and teaching aids on the improvement of academic achievement of sixth grade students in Rodsar city. Quarterly Journal of Education Management and Perspective, 3(1), 1-29. [In Persian]
Pir Hayati, S., Salehi, K., Farzad, V., Moghadamzadeh, A. & Hakimzadeh, R. (2019). Representation of factors, criteria and indicators of effective elementary schools: a qualitative study. Journal of School Management, 1, 447-474. [In Persian]