اسدیاناردکانی، فائزه (1397). طراحی مدل پویای توسعه گردشگری دینی در جمهوری اسلامی ایران. پایاننامه دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی.
- اسماعیلپور، رضا، آذر، عادل، شاهمحمدی، محمد (1396). ارائه مدل ساختاری تفسیری از شاخصهای انتخاب تأمینکننده مبتنی بر مسئولیت اجتماعی شرکت. فصلنامه مطالعات مدیریت صنعتی، 15(47)، 45-70. DOI: 10.22054/jims.2017.8116
- اکبری، مجید، طاهرپور، فاطمه، بوستاناحمدی، وحید، فولادی، عاطفه (1399). مدلسازی ساختاری تفسیری عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری مذهبی در ایران با رویکرد آیندهپژوهی. فصلنامه گردشگری و توسعه، 9(4)، 285-296. DOI: 10.22034/jtd.2019.194595.1783
- باقری، مسلم، مباشری، علیاصغر، معاون، زهرا، شکاری، فاطمه (1400). فراترکیب عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری مذهبی. فصلنامهپژوهشنامه حج و زیارت، 6(1)، 201-165. DOI: 20.1001.1.25381768.1400.6.1.7.0
- بخشیزاده برج، کبری، جوانشیرگیو، نسرین (1399). نگاشت نقشه ذهنی افراد نسبت به برند گردشگری مذهبی مشهد با استفاده از روش استخراج استعاره زالتمن (زیمت). فصلنامهمطالعات مدیریت گردشگری، 15(49)، 1-15. DOI: 10.22054/tms.2020.11044
- جمشیدی، محمدجواد، برکپور، ناصر، کلانتری، خلیل (1398). تبیین اثرات اقتصاد سیاسی گردشگری مذهبی بر توزیع نامتوازن خدمات گردشگری مشهد.فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، 14(47)، 221-260. DOI: 10.22054/tms.2019.10613
- حاتمینژاد، حسین، حبیبیان، بهار، امیرشکاری، مریم (1395). اولویتبندی راهبردهای توسعه گردشگری مذهبی شهر دزفول.فصلنامه گردشگری شهری، 3(1)، 59-76. DOI: 10.22059/jut.2017.60509
- حیاتی، حامد، آزادخانی، پاکزاد، قنبریزاده، میلاد (1402). تحلیل عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری در شهرهای مذهبی، مطالعه موردی (شهر مهران، مراسم اربعین).فصلنامه پژوهشهای جغرافیای انسانی، 55(2)، 213-232. DOI: 10.22059/jhgr.2022.319354.1008264
- خورشیدی، هما (1397). طراحی مدل توسعه گردشگری مذهبی با رویکرد FCM (مورد مطالعه: شهر یزد(. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علم و هنر.
- رضائی، محمدرضا، خاوریانگرمسیر، امیررضا، علیان، مهدی (1393). تحلیلی بر برنامهریزی راهبردی گردشگری آیینهای شیعی با تأکید بر توانهای بالقوه مراسم محرم (مطالعه موردی شهر تفت). فصلنامهبرنامهریزی و توسعه گردشگری، 3(8)، 185-166.
- رهسپار، زهره، صالحی، کیوان، عزتی، میترا، ذوالفقاززادهکرمانی، محمدمهدی (1398). شناسایی و تحلیل ساختاری تأثیر متقابل پیشرانهای تغییر در حوزه آموزشوپرورش. فصلنامهنوآوریهای آموزشی، 18(2)، 101-126. DOI: 10.22034/jei.2019.92888
- ضرغامبروجنی، حمید، محمودزاده، مجتبی، مروتی شریفآبادی، علی، اسدیاناردکانی، فائزه (1397). گردشگری دینی، الزامات، راهبردها و پیامدها.فصلنامه مدیریت اسلامی، 26(2)، 237-213. DOI: 20.1001.1.22516980.1397.26.2.9.2
- عربشاهی، معصومه، بهبودی، امید، شاهابراهیمی، روحالله (1395). شناسایی و رتبهبندی عوامل رفاهی مؤثر در گردشگری مذهبی شهر مشهد با استفاده از تکنیکهای تصمیمگیری چندمعیاره. پژوهشنامه خراسان بزرگ، 7(23)، 88-74. DOI: 20.1001.1.22516131.1395.6.23.5.7
- غفاری، محمد، حاتمیورزنه، ابوالفضل، اسدیکاتب، محبوبه (1401). فراترکیب عوامل کششی و رانشی در توسعه گردشگری مذهبی.دوفصلنامه پژوهشهای ادیانی، 10(19)، 262-291. DOI: 10.22034/jrr.2021.266864.1820
- فتحی، محمدرضا، محمدنسب، مهدی، ملکی، محمدحسن، یعقوبی، سمیه (1399). ارزیابی عوامل مؤثر بر رقابتپذیری گردشگری مذهبی (روش فنون دیمتل و معادلات ساختاری). دوماهنامهبررسیهای بازرگانی، 18(105)، 70-57. DOI: 20.1001.1.26767562.1399.18.105.4.7
- قانع عزآبادی، محیا (1399). بررسی تأثیر رسانههای اجتماعی در توسعه گردشگری مذهبی شهر یزد. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علم و هنر.
- موسوی، میرنجف، سلطانی، ناصر، باقریکشکولی، علی (1393). تحلیلی بر نقش مذهب در توسعه گردشگری مذهبی. فصلنامه پژوهشهای جغرافیای انسانی، 46(4)، 825-841. DOI: 10.22059/jhgr.2015.51220
- مومنیمفرد، معصومه، سپهوند، رضا، موسوی، سیدنجمالدین، وحدتی، حجت (1400). شناسایی و اولویتبندی ابعاد ارزیابی عملکرد استانداران دولت جمهوری اسلامی. فصلنامه انجمن علوم مدیریت ایران، 1(64)، 123-144.
- Andrades, L., & Dimanche, F. (2017). Destination competitiveness and tourism development in Russia: Issues and challenges. Journal of Tourism Management, 62(1), 360-376. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2017.05.008
- Ariyono, K. Y., Irdiana, S., Darmawan, K., & Khairullah, M. N. (2023). The role of tourists in increasing community income in the Sunan Ampel tourism religious tourism area in Surabaya. Journal of Cakrawala Ilmiah, 2(5), 1901-1910. https://doi.org/10.53625/jcijurnalcakrawalailmiah.v2i5.4613
- Gautam, P. (2023). Religious tourism and entrepreneurship: A case of Manakamana temple in Nepal. Journal of Cogent Social Sciences, 9(1), 1-18. https://doi.org/10.1080/23311886.2023.2222569
- Huang, K., & Pearce, P. (2019). Visitors' perceptions of religious tourism destinations. Journal of Destination Marketing & Management, 14(5), 10-37. https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2019.100371
- Iliev, D. (2020). The evolution of religious tourism: Concept, segmentation, and development of new identities. Journal of Hospitality and Tourism Management, 45(1), 131-140. https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2020.07.012
- Khadijah, U. L. S., Novianti, E., & Anwar, R. (2022). Social Media in Guiding and Marketing Religious Tourism: The Case of Umrah and Hajj Services. Journal of Sosiohumaniora, 24(1), 69-76. https://doi.org/10.24198/sosiohumaniora.v24i1.36579
- Lin, C. P. (2021). The salience of stakeholders in religious tourism: A case study of the Dajia Mazu pilgrimage. Annals of Tourism Research,86(1), 91-103. https://doi.org/10.1016/j.annals.2020.103091
- Luz, N. (2020). Pilgrimage and religious tourism in Islam. Annals of Tourism Research, 82(1), 91-102. https://doi.org/10.1016/j.annals.2020.102915
- Molaei, A. (2023). Strategies of religious tourism in Iranian and Islamic cities approaching Shiite pilgrimage culture. Journal of Contemporary Islam, 17(1), 67-94. https://doi.org/10.1007/s11562-022-00510-9
- Patwardhan, V., Ribeiro, M. A., Woosnam, K. M., Payini, V., & Mallya, J. (2020). Visitors' loyalty to religious tourism destinations: Considering place attachment, emotional experience, and religious affiliation. Journal of Tourism Management Perspectives, 36(3), 1-19. https://doi.org/10.1016/j.tmp.2020.100737
- Sharma, N., & Timothy, D. (2023). Endurance rituals, performativity, and religious tourism. Annals of Tourism Research, 100(1). 10-35. https://doi.org/10.1016/j.annals.2023.103552
- Terzidou, M., Scarles, C., & Saunders, M. (2018). The complexities of religious tourism motivations: Sacred places, vows, and vision. Annals of Tourism Research, 70(1), 54-65. https://doi.org/10.1016/j.annals.2018.02.011
|