منابع
آبباریکی، اکرم. یزدان بخش، کامران؛ و مؤمنی، خدامرد (1396). اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهای برکاهش نارسایی شناختی در دانش آموزان با اختلال یادگیری. نشریه روانشناسی افراد استثنایی. 7(26)، 127-157.
اوریادی، پریسا. هادیان فرد، حبیب و قاسمی، نظامالدین (1398). اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر بازیهای رایانهای بر عملکردهای اجرایی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/فزون کنشی. فصلنامه روانشناسی شناختی. 7(1)، 121-130.
افراشته، مهناز (1394). اثربخشی بازتوانی شناختی با کامپیوتر در بهبود توجه اختلال خواندن. اولین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم تربیتی، شیراز،460140.
انجمن روانپزشکی آمریکا (2013). راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (ویراست پنجم). ترجمه: فرزین رضاعی و همکاران (1399). تهران: انتشارات ارسباران.
بولاند، جوزف. مارسیا آل. وردین. روئیز، پدرو (2022). خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک (جلد یک). ترجمه: فرزین رضاعی (1400). تهران: انتشارات ارجمند.
دیویسون. ج، نیل. ج، کرینگ. انام، جانسون. شری آل (2014). آسیبشناسی روانی (جلد اول) بر اساس DSM-5. ترجمه: مهدی دهستانی (1395). تهران: نشر ویرایش.
رحمانی، مهدی. رحیمیان، اسحق. طالع پسند، سیاوش و نوکنی، مصطفی (1397). تأثیر مداخلات بازتوانی شناختی ترکیبی (کامپیوتری و دستی) بر ارتقا سرعت پردازش اطلاعات و وضعیت روانی زنان مبتلا به مالتپیل اسکلروزیس (ام اس). نشریه روانشناسی شناختی. 6(3). 41-50.
زارع، حسین و شریفی، علی اکبر (1395). روانشناسی شناختی. تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
شیرینآبادی، فائقه و رضاعی، فرزین (1395). بازتوانی شناختی با استفاده از کامپیوتر در کاهش نقایص شناختی افراد مبتلا به ترومای سر. کنفرانس بینالمللی پژوهش در علوم و مهندسی.537309.
عبدل پور، قاسم. نصیری، محمد. مفاخری، محراب. منصوری، کامیار و عبدی، رضا (1397). مدلسازی معادلههای ساختاری تحمل کردن بلاتکلیفی وافسردگی و اختلال اضطراب فراگیر: بررسی نقش واسطهای نشخوارفکری. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران. 24(4)، 400-415.
عبدلآبادی، حسین. پیلهور، سحر و صارمی، علی اکبر (1395). پژوهش اثر توانبخشی شناختی بر کارکردهای شناختی، حافظه، افسردگی و اضطراب در بیماران مبتلا به مالتپیل اسکلروز. نشریه علوم اعصاب شفای خاتم. 4(3): 28-40.
عباسی، مسلم. پیرانی، ذبیح. درگاهی، شهریار. آقاویردی نژاد (1393). ارتباط بین نارسایی شناختی و نارساییهای هیجانی با تعلل ورزی تصمیمگیری در دانشجویان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. (10)14،898-908.
فاضلی، عسل (1395) اثربخشی بازتوانی شناختی بر نقایص شناختی (توجه، حافظه و عملکرد اجرایی) و علائم و نشانههای بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی مزمن بر اساس سطوح شناختی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی.
کاتزونگ، برترام. هال، ماریک. ترور، آنتونی (2019). خلاصه و آزمون فارموکولوژی کاتزونگ و ترور. ترجمه حسین خلیلی رضوان قاسمی پور و بیژن جهانگیری (1398). تهران: انتشارات ارجمند.
گایتون، آرتور. هال، سی. جان. ای (2016). فیزیولوژی پزشکی گایتون و هال (جلد دوم). ترجمه معصومه گلستان جهرمی و پروین بابایی (1397). تهران: انتشارات ارجمند.
نولن – هوکسما، فردریکسون، باربارا ل. لافتوس، جفری ر (2014). زمینه روانشناسی اتکینسون و هیلگارد (جلد دوم). ترجمه حسن رفیعی و علی نیلوفری (1395). تهران: انتشارات ارجمند.
نظامزاده، ضرغام وقمری گیوی، حسن (1387). سازوکارهای دفاعی و راههای مقابله در افراد مبتلا به اختلال منتشر وافسردگی اساسی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران. 14(1)، 33-38.
ندایی، علی (1394). مقایسه استعداد خستگی، نارسایی شناختی و خشم در بین دانشآموزان با پیشرفت تحصیلی بالا و پایین در مقطع تحصیلی متوسطه در نیمسال تحصیلی 94-93 در شهر اردبیل. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه ارومیه