اسفندیاریمقدم، علیرضا؛ رزمیشندی، مسعود؛ نوروزی، یعقوب (1392). کیفیت خدمات کتابخانههای ایران (بررسی پژوهشهای مدل لیبکوآل در ایران). تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی. 47(2)، 191-208.
اشرفی ریزی، حسن؛ کاظم پور، زهرا (1386). مدل لایبکوال و کاربرد آن در کتابخانههای دانشگاهی. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات. 70 (2)، 197-214.
امیدی فر، سیروس (1387). سنجش کیفیت خدمات کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی با استفاده از مدل لیب کوآل. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
باباغیبی، نجمه؛ فتاحی، رحمتالله (1387). مقایسه سنجش کیفیت خدمات کتابخانههای دانشگاه فردوسی از دیدگاه کاربران و کتابداران با استفاده از ابزار لایبکوآل. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی. 44(4).
تیموری، مژگان (1391). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه کردستان با استفاده از ابزار لیب کوآل. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی، واحد همدان. همدان
حریری، نجلا؛ افنانی، فریده (1387). تحلیل شکاف کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات. 19(4)، 165-180.
حریری، نجلا؛ شاهوار، شبنم (1389). سنجش کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی سازمان مدیریت صنعتی از دیدگاه گروههای کاربران با استفاده از ابزار لیب کوال. فصلنامه دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاعرسانی). 3(9)، 25-36.
حسنزاده، محمد؛ نجفقلینژاد، اعظم (1387). سنجش و ارزیابی کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی، نظریهها، روشها و ابزارها. تهران: نشر کتابدار.
شمس اژهای، محسن (1387). مقایسه سه سطح ارزیابی کیفیت خدمات عمومی سطح دریافت، سطح انتظارات و سطح حداقل پذیرش خدمات در مراجعان کتابخانههای مرکزی دانشگاه شهید چمران با استفاده از مدل لیب کوآل. پایان نامة کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز. اهواز.
غفاری، سعید؛ کرانی، اکرم (1389). بررسی کیفیت خدمات در کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از طریق مدل تحلیل شکاف. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی. 44(51)، 121-143.
کاظم پور، زهرا (1385). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاههای فنی و مهندسی دولتی شهر تهران با استفاده از مدل لیبکوآل. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، تهران.
کوکران، ویلیام گمل (1385). تکنیکهای نمونهگیری. (عباس صالح اردستانی و محمدرضا سعدی، مترجمان). تهران: اتحاد (نشر اثر اصلی 1953).
میرغفوری، حبیبالله (1385). لایب کوال ابزاری برای سنجش کیفیت خدمات کتابخانه. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات. 67، 161-168.
میرغفوری، حبیبالله؛ مکی، فاطمه (1386). ارزیابی سطح کیفیت خدمات کتابخانههای آموزشی (مورد: کتابخانههای دانشگاه یزد). فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی. 10 (1)، 62-79.
نجفقلینژاد، اعظم (1386). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه تربیت مدرس با استفاده از ابزار لیبکوال. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس. تهران.
Bell, S. j. & Eisingrich, A. B. (2007). The Paradox of Customer Education; Customer expertise & Loyalty in the Financial Services industry. European journal of Marketing. 41 (5/6), 466-486.
Cook, C. (2005)."The importance of the LibQUAL+™ survey for the association of research libraries and Texas A&M University". Retrieved from https://www.libqual.org/documents/admin/ColleenGreecePaper.doc.
Cook, C., Heath, F., & Thompson, B. (2004). "LibQual Spring 2004 Survey: University of Wisconsin-La Cross Murphy library". Retrieved March 11, 2014 from http://LibQual.org/manage/results/index.cfm.
Dennis, B. (2004)." University of Western Michigan ". share faire: Presented in ALA Annual Conference Summer 2005. Retrieved Nov.8, 2013 from www.libqual.org/documents/admin/booklet.doc.
Gatten, J. N. (2004). Measuring consortium impact on user perceptions: OhioLINK and LibQUAL+™. The journal of academic librarianship. 30(3), 222-228.
Godwin, P. (2005). " LibQUAL+® London South Band University", share Fair: ALA annual conference. Retrieved Sep. 17, 2013 from WWW.Libqual.Org.
Greenwood, J. T., Watson, A. P., & Dennis, M. (2011). Ten years of libQual: a study of qualitative and quantitative survey results at the University of Mississippi 2001–2010. The Journal of Academic Librarianship. 37(4), 312-318.
Kyrillidou, M. & Persson, A. C. (2006). The new library user in Sweden: A LibQUAL+™ study at Lund University. Performance Measurement and Metrics. 7(1), 45-53.
McCaffrey, C. (2013). LibQUAL in Ireland: Performance Assessment and Service Improvement in Irish University Libraries. The Journal of Academic Librarianship. 39(4), 347-350.
Probst, L. (2004). "Penn State University Libraries Libqual Survey 2004: Excutive Summary". Retrieved March 11, 2014 from
http://www.libraries.psu.edu/etc/medialib/psulpublicmedialibrary/publicservices/documents.
Thompson, B., Kyrillidou, M., & Cook, C. (2007). Library users’ service desires: A LibQUAL+ study. The Library, 78(1).