- آزادفلاح، زهره، کرکهآبادی، زینب، ارغان، عباس (1399). نقش شهر مجازی درحکمرانی خوب و توسعه پایدار گردشگری (مطالعه موردی: منطقه 12 شهر تهران). برنامهریزی و توسعه شهری، 9(2)، 272-247. https://doi.org/10.22080/jtpd.2020.16921.3110
- بجانی، ابوالفضل، قایممقامی، احسان، کشکر، سارا، کلاشی، مازیار (1397). تحلیل نقش رنگ تبلیغات و علائم راهنمای محیطی بر رفتار بازیکنان شطرنج در سیمولتانه شطرنج. فصلنامه مدیریت و توسعه ورزش، 3، 173-182. https://doi.org/10.22124/jsmd.2020.4565
- بیک، حانیه، ساعتچیان، وحید (1397). کاربرد روانشناسی رنگ در بازاریابی باشگاههای آمادگی جسمانی و ایروبیک. مطالعات مدیریت ورزشی، 54، 33-50. https://doi.org/10.22089/smrj.2018.5093.1993
- پورجعفر، محمدرضا، رفیعیان، محسن (1400). بررسی شکل و فرم کلی شهر یزد. مجله گفتمان طراحی شهری، 2(1)، 1-25.https://udd.modares.ac.ir/article-40-54269-fa.pdf
- حمیداوی، عماد (1395). بازاریابی مبتنی بر دانش: بهرهگیری از روانشناسی رنگ در بازاریابی، پنجمین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری، سنپترزیورک- روسیه. https://www.sid.ir/paper/865873/fa
- حیدری، محمد، رضایی، روحالله، سعیدی، مهدیه (1395). تأثیر تنوع رنگی بستهبندی محصولات در رفتار مصرفکننده، پنجمین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری، سنپترزیورک روسیه. https://scholar.conference.ac/index.php/download/file/8839-The-impact-of-product-packaging-color-variation-in-consumer-behavior
- خوشنیت، محمد (1392). بررسی مفهوم و ماهیت گردشگری الکترونیکی و توسعه پایدار. سپهر، 22(85)، 102-109. https://doi.org/20.1001.1.25883860.1392.22.851.15.4
- روحانی، سعید، رواسان، زارع (1392). شناسایی و دستهبندی عوامل مؤثر بر ارتقای گردشگری الکترونیکی در ایران. مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری، 5، 184-206. https://tourismpd.journals.umz.ac.ir/article_545_5be1fd08cdc5b6d65d91a65aa1cdf3ca.pdf
- سرمدسعیدی، سهیل، صفار، راحله (1389). تأثیر رنگها در کارایی تبلیغات. فصلنامه مدیریت کسبوکار، 2(7)، 159-181.
- سلیمانی، محمد، هاشمزاده خوراسگانی، غلامرضا (1400). طراحی مدل توسعه گردشگری مجازی در صنعت گردشگری ایران. فصلنامه گردشگری و توسعه، 2، 277-292. https://doi.org/10.22034/jtd.2021.277979.2301
- شیرمحمدی، یزدان، کیانی، عباس (1400). استفاده از فناوری واقعیت مجازی در زمان شیوع اپیدمی کووید 19 در صنعت گردشگری (مطالعه موردی: موزه ایران باستان). فصلنامه جغرافیایی فضای گردشگری، 41، 111-142. https://sanad.iau.ir/journal/gjts/Article/689958?jid=689958
- محمدیان، محمود (1393). مدیریت تبلیغات. تهران: انتشارات سپندمینو، چاپ هفتم، 179.
- محمودیمیمند، محمد، فارسیجانی، حسن، طاهریمسوی، سارا (1392). ارائه الگوی ترکیبی عوامل مؤثر بر توسعه و پذیرش گردشگری مجازی در ایران. چشمانداز مدیریت بازرگانی، 13، 123-143. https://jbmp.sbu.ac.ir/article_95037_fb40e7d343bb9f298a62e73e2cea6a80.pdf
- مشکینی، ابوالفضل، علیپور، سمیه، حاجیزاده، مریم (1397). ارزیابی تأثیر رسانههای مجازی در توسعه صنعت گردشگری از دیدگاه کاربران شبکههای مجازی. گردشگری شهری، 5(2)،53-69. https://doi.org/10.22059/jut.2018.237603.35
- ملکنیا، محبوبه، زندی، ابتهال (1390). گردشگری مجازی: بررسى ضرورتها و نیازهاى شهر تهران. مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران، 17، 88-91.https://www.manzar-sj.com/article_758_353f704273d9c91807178cf3924dcb7d.pdf
- وظیفهدوست، حسین، کاری، مهرزاد (1385). تحقیقی در مورد عملکرد چندرنگ مختلف در آگهی اینترنتی و رنگ پسزمینه صفحات وب در شرایط معین. مجله اقتصاد و مدیریت، 7، 53-66. https://journals.srbiau.ac.ir/article_2752_ff173943dc8fed8dd9c3dbdf6e595422.pdf
- Amsteus, M., Al-Shaaban, S., Wallin, E., & Sjöqvist, S. (2015). Colors in marketing: A study of color associations and context (in) dependence. International Journal of Business and Social Science, 6(3), 32–
- Anica, H., & Silvija, V. (2017). The Psychological Impact of Colors in Marketing. International Journal - Vallis Aurea, 3 (2), 42-54. http://doi.org/10.2507/IJVA.3.2.4.37.
- Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3 (2), 77–101.
- https://doi.org/10.1191/1478088706qp063oa
- Bretos, M. A., Ibáñez-Sánchez, S., & Orús, C. (2023). Applying virtual reality and augmented reality to the tourism experience: a comparative literature review. Spanish Journal of Marketing-ESIC. https://doi.org/10.1108/SJME-03-2023-0052
- Buhalis, D., Leung, D., & Lin, M. (2023). Metaverse as a disruptive technology revolutionising tourism management and marketing. Tourism Management, 97, 104724. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2023.104724
- Bytyci, Sh. (2020). Influence of colors as a key element in consumer marketing. Expert Journal of Marketing, 8(1), 41-47.
- Cheng, L. K., & Huang, H. L. (2022). Virtual tourism atmospheres: The effects of pleasure, arousal, and dominance on the acceptance of virtual tourism. Journal of Hospitality and Tourism Management, 53, 143-152. https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2022.10.002
- Ciotti, G. (2020). Color psychology in marketing and branding is all about context. Help Scout.
- Eagan, K. (2021). Colors of Tourism: A Marketing Opportunity, Tourism Review News.
- Godovykh, M., Baker, C., & Fyall, E. (2022). VR in Tourism: A new call for virtual tourism experience amid and after the COVID-19 Pandemic. Tourism and Hospitality, 3, 265-275. https://doi.org/10.3390/tourhosp3010018
- Hadiyati, E. (2016). Study of marketing mix and AIDA model to purchasing online products in Indonesia. British Journal of Marketing Studies, 4(7), 49-62.
- Hsieh, Y. C., Chiu, H. C., Tang, Y. C., & Lee, M. (2018). Do colors change realities in online shopping? Journal of Interactive Marketing, 41, 14– https://doi.org/10.1016/j.intmar.2017.08.001.
- Huang, Y. (2011). Factors that affect a tourist’s experience and behavioral intentions in a 3d Virtual World. Clemson University: Tiger Prints.
- Li, Y., Liang, J., Huang, J., Yang, M., Li, R., & Bai, H. (2022). Would you accept virtual tourism? The impact of COVID-19 risk Perception on technology acceptance from a comparative perspective. Sustainability, 14, 50-62. https://doi.org/10.3390/su141912693
- Li, J., & Yu, H. (2013). An Innovative Marketing Model Based on AIDA: - A Case from E-bank Campus-marketing by China Construction Bank. IBusiness, 5, 47-51. https://doi.org/10.4236/ib.2013.53B010
- Lee, A. H. (2023). What does color tell about tourist experiences? Tourism Geographies, 25:1, pp. 136-157. https://doi.org/10.1080/14616688.2020.1852594
- Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (2000). Paradigmatic controversies, contradictions, and emerging confluences. In N. K. Denzin and Y. S. Lincoln (Eds), The Sage Handbook of Qualitative Research (2nd ed., pp. 163–188). Beverly Hills, CA: Sage. Hills, CA: Sage.
- Naik, A. G., & Johnson, A. E. (2023, October). PSA: A Cross-Platform Framework for Situated Analytics in MR and VR. In 2023 IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality Adjunct (ISMAR-Adjunct) (pp. 92-96). IEEE.
- Poels, K., & Dewitte, S. (2019). The role of emotions in advertising: A call to action. Journal of Advertising, 48(1), 81– https://doi.org/10.1080/00913367.2019.1579688
- Tasci, A. D., Khalilzadeh, J., Pizam, A., & Wang, Y. (2018). Network analysis of the sensory capital of a destination brand. Journal of Destination Marketing & Management, 9, 112– https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2017.11.007
- Voronkova, L.P. (2018). Virtual Tourism: On the Way to the Digital Economy. International Multi-Conference on Industrial Engineering and Modern Technologies- IOP Publishing, Moscow-Russian Federation.
- Weng, L., Huang, Z., & Bao, J. (2021). A model of tourism advertising effects. Tourism Management, 85, 104278. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2020.104278
- Xia, G., Henry, Ph., Queiroz, F., & Westland, S. (2021). Effects of colored lighting in the real-world environment and virtual reality. Journal of the International Colour Association, 27, 9-25. https://eprints.whiterose.ac.uk/176202/7/Xia_Henry_Queiroz_Westland_JAIC2021.pdf
- Yu, C., Yuqing Xie, S., & Wen, J. (2020). Coloring the destination: The role of color psychology on Instagram, Tourism Management, 80, 27-32. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2020.104110
- Yu, J., & Egger, R. (2021). Color and engagement in touristic Instagram pictures: A machine learning approach. Annals of Tourism Research, 89, 10320. https://doi.org/10.1016/j.annals.2021.103204
|