قرآن کریم؛
نهجالبلاغه؛
ابن هشام، عبدالملک. (بیتا). السیرة النبویه (تحقیق مصطفی السقا، ابراهیم الأبیاری و عبد الحفیظ شلبی). بیروت: دار المعرفة.
آشنا، حسامالدین. (1389 ش). قرآنپژوهی با رویکرد خبری-ارتباطی. در خبر؛ تحلیل شبکهای و تحلیل گفتمان (ص. …). تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق (ع).
باهنر، ناصر. (1386 ش). رسانهها و دین (از رسانههای سنتی تا تلویزیون). تهران: مرکز تحقیقات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران.
بشیر، حسن. (1393 ش). دعوت اسلامی (مفاهیم بنیادین فرهنگ اسلامی). تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
بهرامی، کمیل. (1388 ش). نظریه رسانهها. تهران: انتشارات کویر.
خویی، ابوالقاسم. (1382 ش). البیان فی التفسیر القرآن (ترجمه هاشم زاده هریسی). تهران: وزارت ارشاد.
خیامی، عبدالکریم، و بهجت پور، عبدالکریم. (1397 ش). ترسیم صورتبندی تطورات گفتمانی گفتوگوهای قرآنی. دو فصلنامه علمی-پژوهشی دین و ارتباطات، 53.
دانسی، مارسل. (1387 ش). نشانهشناسی رسانهها. تهران: چاپار.
سورین، ورنر و تانکراد، جیمز. (1381 ش). نظریههای ارتباطات (ترجمه علیرضا دهقان). تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
شمیسا، سیروس. (1383 ش). نقد ادبی. تهران: انتشارات فردوس.
صفوی، کورش. (1373 ش). از زبانشناسی به ادبیات (جلد 1). تهران: نشر چشمه.
طباطبایی، سیدمحمدحسین. (1374 ش). تفسیر المیزان (ترجمه سید محمدباقر موسوی همدانی). قم: جامعه مدرسین.
فیومرتون، ریچارد. (1390 ش). معرفتشناسی. تهران: حکمت.
قائمینیا، علیرضا. (1397 ش). وحی و افعال گفتاری؛ نظریه وحی گفتاری. قم: مؤسسه فرهنگی طه.
مصباح یزدی، محمد تقی. (1390 ش). انسانشناسی در قرآن (تنظیم و تدوین محمود فتحعلی). قم: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
مک کوایل، دنیس. (1380 ش). مخاطب شناسی (ترجمه مهدی منتظر قائم). تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
مهدی زاده، محمد. (1399 ش). نظریههای رسانه اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی. تهران: همشهری.
نیکو، سعیدیان و شیخ سرکیسیان. (1381 ش). شناخت مخاطب تلویزیون با رویکرد استفاده و رضامندی. تهران: سروش.
ویلیامز، کوین. (1386 ش). درک تئوری رسانه (ترجمه رحیم قاسمیان). تهران: نشر ساقی.
هاسپرس، جان. (1379 ش). درآمدی بر تحلیل فلسفی. تهران: طرح نو.
References
The Holy Quran
Nahj al-Balagha
Ashena, Hesam al-Din. (2010). Quranic Studies with a News-Communicational Approach. In News; Network Analysis and Discourse Analysis (p. …). Tehran: Imam Sadiq University Press. [In Persian]
Audi, R. (2003). Epistemology: A contemporary introduction to the theory of knowledge (2nd ed.). Routledge.
Bahonar, Naser. (2007). Media and Religion (From Traditional Media to Television). Tehran: IRIB Research Center. [In Persian]
Bahrami, Kamil. (2009). Media Theory. Tehran: Kavir Publications. [In Persian]
Bashir, Hassan. (2014). Islamic Da’wah (Fundamental Concepts of Islamic Culture). Tehran: Office of Islamic Culture Publishing. [In Persian]
Danesi, Marcel. (2008). Media Semiotics. Tehran: Chapar. [In Persian]
Fumerton, Richard. (2011). Epistemology. Tehran: Hikmat. [In Persian]
Hospers, John. (2000). An Introduction to Philosophical Analysis. Tehran: Tarh-e-No. [In Persian]
Ibn Hisham, Abdul-Malik. (n.d.). Al-Sirah al-Nabawiyyah (Edited by Mustafa Al-Saqa, Ibrahim Al-Abyari, and Abdul Hafiz Shalabi). Beirut: Dar Al-Ma’rifah. [In Arabic]
Khiyami, Abdul-Karim, & Behjatpour, Abdul-Karim. (2018). Mapping the Evolutionary Discourses of Quranic Dialogues. Biannual Scientific-Research Journal of Religion and Communication, 53. [In Arabic]
Khu’i, Abu al-Qasim. (2003). Al-Bayan fi Tafsir al-Quran (Translated by Hashemzadeh Harisi). Tehran: Ministry of Culture and Islamic Guidance. [In Persian]
Mahdizadeh, Mohammad. (2020). Media Theories: Common Thoughts and Critical Views. Tehran: Hamshahri. [In Persian]
McQuail, Denis. (2001). Audience Analysis (Translated by Mehdi Montazer Qa’em). Tehran: Center for Media Studies and Research. [In Persian]
Misbah Yazdi, Mohammad Taqi. (2011). Anthropology in the Quran (Edited by Mahmoud Fathali). Qom: Imam Khomeini Educational and Research Institute. [In Persian]
Nikoo, Saeidian & Sheikh Sarkisian. (2002). Understanding Television Audiences with a Uses and Gratifications Approach. Tehran: Soroush. [In Persian]
Qaeminia, Alireza. (2018). Revelation and Speech Acts; The Theory of Verbal Revelation. Qom: Taha Cultural Institute. [In Persian]
Safavi, Kourosh. (1994). From Linguistics to Literature (Vol. 1). Tehran: Cheshmeh Publications. [In Persian]
Severin, Werner & Tankard, James. (2002). Communication Theories (Translated by Alireza Dehghan). Tehran: Tehran University Press. [In Persian]
Shamisā, Cyrus. (2004). Literary Criticism. Tehran: Ferdows Publications. [In Persian]
Steup, M. (1998). An introduction to contemporary epistemology. Prentice Hall.
Tabatabai, Sayyid Muhammad Husayn. (1995). Tafsir al-Mizan (Translated by Sayyid Mohammad Baqir Mousavi Hamadani). Qom: Society of Seminary Teachers. [In Persian]
Williams, Kevin. (2007). Understanding Media Theory (Translated by Rahim Qasemian). Tehran: Saqi Publishing. [In Persian]
Wood, J. (2000). Communication theories in action. Wadsworth Thomson Learning.