قرآن کریم.
ابن منظور، محمد بن مکرم. (1414 ق). لسان العرب. بیروت: دار صادر.
جابری، محمد عابد. (2009). تکوین العقل العربی. بیروت: مرکز دراسات الوحده العربیه.
___________. (1389). تکوین عقل عربی. ترجمه محمد آل مهدی. تهران: نشر نسل آفتاب.
___________. (۱۳۹۵). سنت و مدرنیته. با ترجمه سید محمد آل مهدی. تهران: انتشارات دنیای اقتصاد.
___________. (۱۳۸۷). ما و میراث فلسفیمان. با ترجمه سید محمد آل مهدی. تهران: نشر ثالث.
حکیمی، محمدرضا و علی و محمد. (1358). الحیات. ترجمه احمد آرام. چاپ اول. قم: دلیل ما.
رازی، نجم الدین. (1345). رساله عشق و عقل. تدوین توسط تقی تفضلی. تهران: نشر مولانا.
راغب اصفهانی، حسین بن محمد. (1374). ترجمه و تحقیق مفردات الفاظ قرآن (راغب اصفهانی). 4 جلد. چاپ دوم. تهران: مرتضوی.
شریعتی سبزواری، محمد باقر. (1387). تحریری بر اصول فلسفه و روش رئالیسم. قم: بوستان کتاب.
طباطبائی، سید محمدحسین. (١٣٧٤). ترجمه تفسیر المیزان. قم: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
(1387 الف). اصول فلسفه و روش رئالیسم. قم: دفتر انتشارات اسلامی.
(۱۳۸۷ ب). مجموعه رسائل. قم: بوستان کتاب.
(۱۳۸۷ ج). اصول فلسفه رئالیسم. چاپ سوم. قم: بوستان کتاب.
(۱۳۸۷ د). رسالت تشیع در جهان امروز. قم: بوستان کتاب.
(۱۳۸۸ الف).شیعه در اسلام. قم: بوستان کتاب.
(۱۳۸۸ ب). آغاز فلسفه. (ترجمه بدایه الحکمه).قم: بوستان کتاب.
(1390). المیزان القرآن. چاپ دوم.20 جلد. لبنان- بیروت: مؤسسه الأعلمی للمطبوعات. فی تفسیر
فولکیه، پل. (1394). فلسفه عمومی یا مابعد الطبیعیه. بخش تمهیدی مبحث انتقاد شناسایی. با ترجمه یحیی مهدوی. تهران: موسسه انتشارات دانشکاه تهران.
کلینی، أبی جعفر محمد بن یعقوب. (1429 ق). الکافی. چاپ اول. قم: دارالحدیث.
مطهری، مرتضی. (1372). مجموعه آثار شهید مطهری. چ هشتم. قم: صدرا.
وصفی، محمدرضا. (1387). نومعتزلیان. تهران: نگاه معاصر