منابع فارسی
جعفرخانی، فاطمه. (1388). تأثیر چندرسانهای بر یادگیری و یادداری درس زبان انگلیسی دانشآموزان کم بینا پایۀ سوم مقطع راهنمایی. پایان نامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی.
خسروی، محبوبه. (1382). مقایسۀ میزان یادگیری به سه روش سخنرانی، همیاری، و آموزش به کمک کامپیوتر در درس جغرافیای اول راهنمایی پسرانۀ شهر تهران. پایان نامه کارشناشی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.
زارعی زوارکی،اسماعیل. رستمی نژاد، محمد علی و ایزی، مریم. (1390). معماری مجدد آموزش عالی برای دانشجویان با نیازهای آموزشی ویژه براساس اصول طراحی جهانی برای یادگیری. فصلنامۀ روانشناسی افراد استثنایی، شمارۀ 1،113-134.
سلیمانی، علی اکبر. (1388). مقایسۀ اثربخشی روشهای آموزش مدیریت رفتاری والدین، تنظیم کنش حافظۀ کاری و دارودرمانی بر کاهش اختلال نارسایی توجه- فزون جنبشی. طرح تحقیقاتی چاپ نشده دکتری. دانشگاه علامه طباطبایی.
سیف نراقی، مریم. و نادری، عزت ا... .(1389). روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی. تهران: ارسباران.
عوض زاده، ایرج. (1384).تحلیل و ارزشیابی محتوای چندرسانهایهای آموزشی درس زبان انگلیسی پایۀ دوم راهنمایی براساس اصول طراحی چندرسانهای مایر. پایان نامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
کرک، اس. و جانسون، آر.(1382). آموزش و پرورش کودکان عقب ماندۀ ذهنی.(ترجمۀ مجید مهدی زاده). مشهد: آستان قدس رضوی. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی 1987).
کرک، اس. و گالاگر، جی. (١٣87). آموزشوپرورش کودکاناستثنایی.(ترجمۀ مجتبی جوادیان). مشهد: آستان قدس رضوی.
کی نژاد، حسین. (1378). سیستمهای چندرسانهای به عنوان ابزار تکنولوژی آموزشی. دومین همایش بررسی و تحلیل آموزشهای کاربردی، 10 و 11 اسفند 1378.
گریسون، دی. آر. و اندرسون، تی.(1384). یادگیری الکترونیکی در قرن بیست و یکم: مبانی نظری و عملی. (ترجمۀ زارعی زوارکی و صفایی موحد). تهران: علوم و فنون.(تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی 2003).
میلانی فر، بهروز. (1389). روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنائی. تهران: قومس.
هاردمن، ام. ام.، درو، کی.جی.، وینسون اگن، ام.(1388). روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی در جامعه، مدرسه و خانواده، (ترجمه حمید علیزاده، کامران گنجی، مجید یوسفی لویه و فریبا یادگاری). (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 2002).
هالاهان، دی. پی. و کافمن، جی، ام. (1385). کودکان استثنایی: زمینۀ تعلیم و تربیت ویژه. (ترجمۀ فرهاد ماهر). تهران: رشد. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی 1991).
یاوری، ماه نیا. (1384). تأثیر چندرسانهای بر یادگیری دانش آموزان حساب نارسا در درس ریاضی. پایان نامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.
منابع لاتین
Al Balooshi, F., & Alkhalifa, E. M. (2002). Multi-modality as a cognitive tool,special issue: Innovations in learning technology. Journal of International Forum of Educational Technology and Society, 5(4), 49–55.
Arkun, Selay.Akkoyunlu, Buke.(2008). A Study on the development process of a multimedia learning environment according ADDIE model and students' opinions of the multimedia learning environment.Hacepttep university, Factuity of Education, Dep. Comp. Tech,Ed,Ankara, Turkey. Interactive Educational Multimedia. [On line] Available in: http://www. ub.edu/multimedia/learn.
Beachman,A,N., Alty, J, L.(2006).An investigation into the effects that digital media can have on the learning outcomes of individuals who have dyslexia. Computer & Education47,74-93.
Boone, R. Higgins, K.(1993). Hypermedia basal readers: three years of school- based research. Journal of special education technology,12,86-106.
Garnet, K.(1998). Different type of math learning problem. Available in: http://www.ldonline.org/article/5896
Hall, E. (2002). Computer assisted instruction in reading for student with disability: A reaserch synthesis. Education and Training of children.23, N2.(173-193).
Kenji, R. Betlehem, U. (2000).Task engagement & mathemathics performance in children with attention–deficit hyperactive disorder: effect of supplemental computer instruction. School psychology & quartery.17.(pp242-257)
Lewis, R. (1998). Reading software for students in general education classrooms. Upper Saddle River. NJ:Merrill/Prentic Hall.
Lewis, R. Harrison, P. J. Lynch, E. W. Saba, F.(1994). Applications of technology in special education: A statewide study.Learning Disabilities: A Multidiciplinary Journal, 5.(pp69-79).
Schery, T. Oconnor Schery, T. Oconnor, L. (1997). Language Intervention: computer training for young children with special needs. British Journal of Educational Technology, 28, N4.(271-279).
Sparrowhawk,A., Haed,Y.(2007).How to use ICT to support children with special education needs.Cambridge:LDA.
Subhi,T.(1999) The Impact of LOGO on Gifted Children`s Achivement and Creativity; Jornal of Computer Assisted-learning, Vol 15,pp98-108.
Zaraii Zavaraki, E. (2002). Internet technology as means in area of vocational and technical education to person with disabilities. National seminar on instrumentation & information technology for disabled. Chandigar: Computer society of India.