آذر، عادل، زارعی، محمد و طحاری، محمدحسین. (1391). اولویتبندی عوامل موثر بر بهرهوری منابع انسانی در صنعت کاشی با رویکرد ترکیبی تصمیمگیری چند شاخصه و تحلیل پوششی داده، چشمانداز مدیریت صنعتی، سال2، شماره5، 25-9
آقایار، سیروس. (1385). توانمندسازی. نشریه علمی پژوهشی اطلاع رسانی مدیریت، شماره 109 ، صص 60-62
اسدی، اسماعیل، مرادی، شعبان، وثوقی، عبدالله و صادقی، احمد. (1391). تاثیرآموزش مقدماتی رستهای بر توانمندسازی روانشناختی دانشآموختگان رشته مدیریت. فصلنامه علمی ترویجی مطالعات منابع انسانی، سال 1، شماره 4 ،36-20
افجه، علیاکبر و خانزاده، لیلا. (1390). بررسی طرح تعدیل نیروی انسانی در وزارت امور اقتصادی و دارایی تاثیر آن بر بهرهوری نیروی انسانی، فصلنامه رسالت مدیریت دولتی، سال2، شماره1، 52-30
الماسی، مجتبی، رستمی، احسان و فتاحی، شهرام. (1394). اثر میانجیگری الگوی صحیح مصرف بر رابطه عوامل موثر بر بهرهوری منابع انسانی در میان کارکنان سازمانهای دولتی شهر کرمانشاه، پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، سال5، شماره1، 23-1
امیدی، علیرضا، زارع، قاسم و صفری، سمیه. (1389). نقش واسطهای توانمندسازی روانشناختی در ارتباط بین رهبری تحولگرا و تعهدسازمانی در سازمان تربیت بدنی، علوم حرکتی و ورزشی، سال8، شماره15، 93-82
انصاریرنانی، قاسم و سبزیعلیآبادی، سارا. (1388). اولویتبندی عوامل سازمانی موثر در ارتقای بهرهوری نیروی انسانی در صنایع کوچک. بررسیهایبازرگانی، دوره7، شماره ۳9، 64-49
بارانی، صمد، علوی، غلامحسین، کرمی، محسن و سلیمی، حسین. (1392). تأثیر خودکارسازی اداری بر بهرهوری کارکنان؛ مطالعه موردی،فصلنامهعلمی-ترویجیمطالعاتمنابعانسانی، سال 2، شماره 7، 18-1
بیگینیا، عبدالرسول، سرداری، احمد و نجارینژاد، حسن. (1389). تأثیر توانمندسازی شناختی کارکنان بر عوامل تقویتکننده بهرهوری نیروی انسانی، چشمانداز مدیریت دولتی، سال1، شماره3، 102-79
پدرام، محسن(1390)، ارتقاء بهره وری منابع انسانی، شماره180، صص23-19
حاتمی، حسین. (1391). تاثیر تفویض اختیار بر بهرهوری منابع انسانی منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی، فصلنامه علمی-پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال3، شماره4، 65-51
حاجیپور، عبدالحمید و صفاری، مسعود. (1393). بررسی رابطه بین هوش تجاری و توانمندسازی روانشناختی فصلنامهعلمیپژوهشیمطالعاتمدیریت )بهبودوتحول( ، سال 22، شماره73، 199-175
حسن زاده، مریم. (1389). بررسی رابطه سبک زندگی با رضایت شغلی در پرستاران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی تهران
حقیقتجو، زهرا و ناظم، فتاح. (1387). خلاقیت مدیران، سلامت سازمانی و بهرهوری کارکنان دانشگاههای علوم پزشکی کشور، مدیریت اطلاعات سلامت، دوره4، شماره1، 151-143
سلطانی، ایرج، صریحی، رسول و عباسی، حمیده. (1392). نقش میانجی رفتارشهروندی سازمانی در تاثیر حمایت سازمانی ادراک شده و توانمندسازی روانشناختی برعملکرد شغلی. علمی-پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبودوتحول)، سال23، شماره 70، 220-209
سلیمی، معصومه. (1392). نقش مدیریت توسعه انسانی در بهرهوری نیروی انسانی، ماهنامهاجتماعی،اقتصادی،علمیوفرهنگیکاروجامعه، شماره 155، 55-47
صالحنیا، منیژه. (1391). بررسی اثر توانمندسازی روانشناختی کارکنان بر بهرهوری آنان، فصلنامه روانشناسی صنعتی/سازمانی، سال3، شماره12، صص76-65
عبداللهی، بیژن و نوهابراهیم، عبدالکریم (1385). توانمندسازی کارکنان کلید طلایی مدیریت منابع انسانی ،چاپ اول تهران: نشر ویرایش
قوچانی، فرخ، حیدری، حامد و یزدانی، محمد (1391). بررسی رابطه بین توانمندسازی روانشناختی کارکنان و میزان فشار روانی منفی. فصلنامه روان شناسی صنعتی سازمان؛ سال 3؛ شماره 12، 86-77.
لطیفیان، احمد و دعایی، حبیب الله. (1392). ترسیم مدل مفهومی بهرهوری کارکنان با استفاده از رهیافت مدلسازی ساختاری تفسیری، پژوهشهایمدیریتعمومی، سال6 ، شماره 20،33-5
مبلغی و آقاباباییپور. (1393). عوامل موثر در افزایش یا کاهش بهرهوری نیروی انسانی، ماهنامه روش ، سال23، شماره140، 31-26
محسنی، علیرضا، زنجانی، حبیبالله و طالقانی، متین. (1391). بیگانگی از کار و تاثیرآن بر بهرهوری نیروی کار، ماهنامه مهندسی مدیریت، سال5، شماره 47، 87-82
مطیع دوست، ابوذر، نظمفر، حسین و بشردوست، مهسا (1393). بررسی عوامل موثر بر بهرهوری منابع انسانی با تاکید بر نقش سرمایه فکری و عوامل محیطی-مکانی، دوفصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع)،سال6 ، شماره4، صص66-47
مهرابیان، فردین، نصیریپور، اشکان، فرمانبر، ربیعالله و کشاورز، سکینه (1390). تعیین عوامل ارتقای بهرهوری نیروی انسانی از دیدگاه اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پژوهش در آموزش علوم پزشکی، سال3، شماره2، 63-58
موغلی، علیرضا، حسنپور، اکبر و حسن پور، محمد (1388). بررسی ارتباط بین توانمندسازی و تعهد سازمانی کارکنان در مناطق نوزدهگانهی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران. نشریهمدیریتدولتی، دوره1، شماره2، 132-119
میرسپاسی، ناصر (1385). مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار. چاپ اول، ویرایش جدید: تهران انتشارات میر
ناظم، فتاح و پارسی، فرشته. (1389). رابطه بین فضای سازمانی و بهرهوری مدیران در کمیته امداد امام خمینی(ره) و ارایه الگوی مناسب مدیریتی، فصلنامهرهبریومدیریتآموزشی، سال4، شماره3، 147-127
نصرتپناه، سیاوش، حسنی، کاوه و یزدی، امید (1392). بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و بهرهوری نیروی انسانی ، دوفصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، سال4، شماره1، صص206-189
نصیری پور امیراشکان، رئیسی پوران، هدایتی سید پوریا(1388). رابطه ی فرهنگ سازمانی با بهره وری کارکنان: بیمارستان های عمومی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، فصلنامه مدیریت سلامت.; دوره 12، شماره 35 :17-24
نصیریپور، اشکان، پاشا، حمیدرضا و محمدزاده خلیل. (1392). رابطهی توانمندسازی روانشناختی با میزان بهرهوری منابع انسانی معاونت اداری- مالی بیمارستان هاشمینژاد تهران1392-1391، فصلنامه بیمارستان، سال13، شماره1، 96-92
نکوییمقدم، محمود و ملاییفرد، علی (1388). توانمندسازی نیروی انسانی. فصلنامه عصر مدیریت. سال4، شماره10 و 11 ، 87-84
هداوند، سعید و صادقیان، شهره. (1386)، سازههای اثربخش در توانافزایی کارکنان، مجله تدبیر، شماره180، ص61-54
والهی زاده، سعید. (1389). بررسیسطحتوانمندیکارکنانورابطهآنبابهرهورینیرویانسانی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان
Alam, G. M. (2009). Can governance and regulatory control ensure private higher education as business or public goods in Bangladesh?. African Journal of Business Management, 3(12), 890-906.
Althin, Richard and Behrenz, Lars, (2005), "Efficiency And Productivity of Employment Offices Employment: Evidence From Sweden, International Journal of Manpower", 26, (2), 196-206.
Amichai-Hamburger, Y., K.Y.A. McKenna and S. Tal, (2008), “Eempowerment: Empowerment by the internet”. Comput Human Behavior, 24: 1776-1789.
Breeding, R. R. (2008). Empowerment as a Function of Contextual Self-Understanding The Effect of Work Interest Profiling on Career Decision Self-Efficacy and Work Locus of Control. Rehabilitation Counseling Bulletin, 51(2), 96-106.
Bonias, D., Bartram, T., Leggat, S. G., & Stanton, P. (2010). Does psychological empowerment mediate the relationship between high performance work systems and patient care quality in hospitals?. Asia Pacific Journal of Human Resources, 48(3), 319-337.
Chang, L. C., & Liu, C. H. (2008). Employee empowerment, innovative behavior and job productivity of public health nurses: A cross-sectional questionnaire survey. International journal of nursing studies, 45(10), 1442-1448.
Cho, T., & Faerman, S. R. (2010). An integrative model of empowerment and individuals’ in- role and extra-role performance in the Korean public sector: Moderating effects of organizational individualism and collectivism. International Public Management Journal, 13(2), 130-154.
Chua RY, Iyengar SS. )2006 (Empowerment Through Choice? A Critical Analysis of the Effects of Choice in organizations. Res Org Behav;27:41-79.
Collins - Michael, Dwain, 2009, Understanding the relationships between leader manager – Exchange (LMX) psychological empowerment – Job satisfaction and turnover internet in a limited services restaurant environment ,journal of leadership& development management pp131-176
Cummings, T., & Worley, C. (2014). Organization development and change. Cengage learning
Deci, L.Edward and Marylence Gagne. (2005)."Self-determination theory and work motivation", Journal of Organization Behavior, N 26.pp.331-362;
Dimitriades . Zoe. S (2005). “Employee empowerment in the Greek context”, International journal of manpower", Vol.26, No.1, PP 80-92.
Ergenli. Aziz, Saglam. Guler and Metin.Seli. (2007). Psychological empowerment and its relationship to trust in immediate managers”, Journal of Business Research, V.60, PP 41- 49.
Ferguson, H. (2008). Liquid social work: Welfare interventions as mobile practices. British Journal of Social Work, 38(3), 561-579
Gazzoli, G., Hancer, M., & Park, Y. (2010). The role and effect of job satisfaction and empowerment on customers’ perception of service quality: a study in the restaurant industry. Journal of Hospitality & Tourism Research, 34(1), 56-77.
Greasley, Kay., Bryman, Alan., Naismith, Nicola & Soetanto, Robby(2008). Understanding empowerment from an employee perspective: What does It mean and do they want it? Team Performance Management. Vol. 14, No. 1/2, pp. 39-55.
Harrison ,Tina., Waite, Kathryn & Hunter ,Gary L (2006). The internet, information and empowerment, European Journal of Marketing Vol. 40 No. 9/10, pp 972-993.
Jose, G., & Mampilly, S. R. (2014). Psychological Empowerment as a Predictor of Employee Engagement: An Empirical Attestation. Global Business Review,15(1), 93-104.
Jwo, B. & Yin-Hyan, shim(2010). "Psychological Empowerment and Organizational Commitment: Demoderating Effect of Organizational Learning Culture", Human Resource Development International, Vol.13, No.4, P.425-441.
Kazlauskaite Ruta, Buciuniene Ilona, Turauskas Linas (2011), “Organizational and psychological empowerment in the HRM-performancelinkage” , employee relations, vol.34 Iss: 2pp. 138-158.
Nesan, L& Holt ,G. (2002) Assessment of organizational involvement in implementing empowerment. Integrated Manufacturing SystemsJournal; 13, 201-11
Kuo, T. H., Ho, L. A., Lin, C., & Lai, K. K. (2010). Employee empowerment in a technology advanced work environment. Industrial Management & Data Systems, 110(1), 24-42.
Ongori Henry, (2009), anaging behind the sense: A view point of employee empowerment, University of Botswana journal of business management African Journal of Business Management Vol.3 (1), pp. 009-015.
Rao, Y. P. (2006). Professional Practice Motivation model for Improving HR productivity in a manufacturing unit – a success story. International Journal of Productivity and PerformanceManagement, 55. 5, 430-436
Reham, A.; Eltantawy, Larry Giunipero & Gavin, L. Fox. (2009). A Strategic Skill Based Model of Supplier Integration and Its Effect on Supply Management Performance. Industrial Marketing Management, 38.
Reham, A.; Eltantawy, Larry Giunipero & Gavin, L. Fox. (2009). A Strategic Skill Based Model of Supplier Integration and Its Effect on Supply Management Performance. Industrial Marketing Management, 38.
Robbins. T. L & Crino. M. D & Fredendall. L. D, (2002). “An integrative model of the empowerment process”, Human resource management review, No12, PP 419-420.
Sapelli G. (2010). Does work have a meaning? Basis for a positive work culture. Med Lav;101 (2): 7-10
Seonghee, C.& Harton. (2006). Measuring the impact of human resource management practices on hospitality firm’s Performance.International Hospitality Management, Elsevier Ltd.
Shapira-Lishchinsky, O., & Tsemach, S. (2014). Psychological Empowerment as a Mediator Between Teachers’ Perceptions of Authentic Leadership and Their Withdrawal and Citizenship Behaviors. Educational Administration Quarterly, 0013161X13513898.
Smith , w (2010), “Empowerment and Behavioral Education”, Journal of world of management, vol . 11(100).
Spence & Heather K. (2002). The impact of workplace empowerment, organizational trust on staff nurses work satisfaction and organizational commitment. Advances in Health Management,56-85
Spreitzer, G. M. (1995). Psychological empowerment in the workplace: Dimensions, measurement, and validation. Academy of management Journal,38(5), 1442-1465.
Stavrou-Costea E. (2005) The Challenges of Human Resource Management Towards Organizational Effectiveness: A Comparative Study in Southern EU. J Eur Ind Train;29(2):112-134.
Wang & Lee (2009).Psychological Empowerment and Job Satisfaction: AnAnalysis of Interactive Effects", Group &Organization Management, NO.34 (3), P.273.
Wright P; Perrell &Gloet M. (2008) .Cultural values, workplace behavior and productivity in China: A conceptual framework for practicing managers. Management Decision. 46 ( 5). 797-812
Yang, Seung-Bum and Choi, Sang. (2009). “Employee Empowerment and Team Performance”. Team PerformanceManagement, 1(5)289 – 301.