ایزدی، صمد، محمدزاده، رجبعلی. (1387). بررسی رابطه سبکهای یادگیری، ویژگیهای شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان. دو ماهنامه علمی– پژوهشی دانشور رفتار دانشگاه شاهد، 14، 27.
آتش روز، بهروز، پاکدامن، شهلا، عسکری، علی. (1387). ارتباط بین پنجرگهی شخصیتی با پیشرفت تحصیلی. فصلنامهی روانشناسان ایرانی، 14، 16.
رفعتی، فوزیه، ضغیمی بهرام، شریف. (1383). رابطه پیشرفت تحصیلی با درونگرایی– برونگرایی و روانرنجوری دانشجویان پرستاری شیراز. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ص 31 – 24.
رئیس سعدی، حسن. (1386). بررسی رابطه انگیزش پیشرفت، اسناد علی و پیشرفت تحصیلی در. پایان نامه ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبائی.
سیف، علی اکبر، فتح آبادی، جلیل. (1388).رویکردهای مطالعه و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی، جنسیت، و مدت تحصیل دانشجویان در دانشگاه، دو ماهنامه علمی- پژوهشی دانشور رفتار، دانشگاه شاهد. 15، 33.
سیف، علی اکبر. (1388). روانشناسی پرورشی نوین. تهران: دوران.
شکری، امید، کدیور، پروین، فرزاد، ولی الله، سنگری، علی اکبر. (1385). نقش صفات شخصیت و رویکردهای یادگیری در پیشرفت تحصیلی دانشجویان، پژوهشهای روانشناختی، 9، 3و4.
کریمی، یوسف. (1389). روانشناسی شخصیت. تهران. موسسه نشر ویرایش.
کیامهر، جواد. (1381). هنجاریابی فرم کوتاه پرسشنامه پنج عاملی نئو و بررسی ساختار عاملی آن در بین دانشجویان علوم انسانی دانشگاههای تهران. دانشگاه علامه طباطبائی.
گروسی فرشی، میرتقی. (1384). رویکردهای نوین در ارزیابی شخصیت. تبریز: دانیال