| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,202 |
| تعداد مقالات | 17,952 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,062,279 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,828,032 |
بررسی تأثیر آزمایشگاه مجازی و واقعی بر یادگیری و یادداری در درس فیزیک و آزمایشگاه | ||
| فصلنامه روان شناسی تربیتی | ||
| مقاله 5، دوره 8، شماره 25، مهر 1391، صفحه 90-112 اصل مقاله (284.83 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| هانیه مستور* 1؛ خدیجه علیآبادی2؛ مریم مقدسین3 | ||
| 1- کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی (نویسنده مسئول) haniye.mastour@gmail.com | ||
| 2- استادیار دانشگاه علامه طباطبائی | ||
| 3- دانشجوی دوره دکتری سنجش و اندازه گیری دانشگاه علامه طباطبائی | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر برگزاری آزمایشگاه مجازی و واقعی بر یادگیری و یادداری دانشآموزان دختر رشته ریاضی و فیزیک در درس فیزیک و آزمایشگاه میباشد. نمونه پژوهش از میان دانشآموزان دختر رشته ریاضی و فیزیک سال سوم مقطع دبیرستان شهر مشهد که در نیمسال دوم سال تحصیلی 90-1389 مشغول به تحصیل بودهاند انتخاب و محتوای درسی الکتریسیته در نظر گرفته شده است. نمونه مورد نظر از طریق نمونهگیری در دسترس انتخاب و شامل 30 نفر بودند که در قالب دو گروه مورد بررسی قرار گرفتند. طرح پژوهش حاضر از نوع | ||
| کلیدواژهها | ||
| آزمایشگاه مجازی؛ آزمایشگاه واقعی؛ شبیهسازی کامپیوتری؛ یادگیری؛ یادداری | ||
| مراجع | ||
|
اصغری سفتجانی، محمد. (1388). بررسی تأثیر آزمایشگاه مجازی بر نگرش، دانش، و توانش و مقایسه آن با روش معمول در مبحث الکتریسیته دانشآموزان سال سوم رشته ریاضی و فیزیک منطقه 16 تهران سال تحصیلی 88-87. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی. بدریان، عابد؛ شکرباغانی، اشرفالسادات؛ اصفا، آرزو؛ و عبدینژاد، طالب. (1387). اعتباربخشی الگویی اثربخش برای انجام دادن فعالیتهای آزمایشگاهی در آموزش علوم تجربی دوره متوسطه. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شماره 28، سال هفتم، صص 156-129. سیف، علی اکبر. (1386). اندازهگیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی. تهران: نشر دوران. فرخ نیا، محمدرضا. (1388). بررسی تأثیر برگزاری آزمایشگاه به صورت مجازی و جامع بر یادگیری، مهارت و انگیزه دانشجویان دانشگاه شهید رجایی تهران در درس آزمایشگاه الکتریسیته و مقایسه آن با شیوه معمول برگزاری آزمایشگاه. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت دبیر رجایی. کرمی گزافی، علیرضا؛ یونسی، جلیل؛ و عزیزیان، علی. (1388). مقایسه میزان تأثیر آموزش آزمایشگاه شیمی به کمک نرمافزار آموزشی و روش سنتی در پیشرفت تحصیلی و نگرش دانشآموزان. نشریه علمی و پژوهشی فناوری آموزش، سال چهارم، جلد 4، شماره 2. صص 99-91. | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,352 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,701 |
||