- آهنگرپور، عادل؛ سیدمجتبی حسینیفرد. (1387)، «کارآفرینی اجتماعی»، مجلۀ مرکز کارآفرینی پردیس قم، 1: 22ـ 44.
- انصاری، منوچهر؛ محمود احمدپور داریانی و زهرا بهروز آذر. (1389)، «ویژگیهای فردی اثرگذار بر توسعۀ کارآفرینی اجتماعی در مؤسسههای خیریۀ استان تهران»، توسعۀ کارآفرینی، 8 (2):37-64.
- بنیاد توسعۀ کارآفرینی زنان و جوانان. (1390)، رویکرد کارآفرینانه در بخش اجتماعی،
http://www.foundationed.net/index.php?option=com_content&view= article&id=152&Itemid=33], [February, 2015
- صالحی صدقیانی، جمشید. (1389)، «بررسی کارآفرینی اجتماعی با رویکرد مشخصههای رفتاری»، توسعۀ کارآفرینی، 7 (2):67-94.
- صمیمی، مهدی و مینا طاهری. (1390)، «کارآفرینی اجتماعی چیست؟»، دنیای اقتصاد، شماره 2440.
- عرب، عباس. (1390)، نقش سبک رهبری تحولی مدیران در پیشبینی کارآفرینی اجتماعی کارکنان: مطالعۀ تطبیقی دانشگاههای دولتی با غیردولتی مشهد، پایاننامة کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی.
- عمرانی، زهرا؛ مهدی حقیقی کفاش؛ نادر مظلومی. (1389)، «اولویتبندی عوامل اثرگذار بر کارآفرینی اجتماعی در ایران از دیدگاه فعالان اجتماعی»،توسعۀ کارآفرینی، 8 (2): 11-36.
- یادگار، نسیم؛ عباس بازرگان؛ نظامالدین فقیه. (1390)، «فرایند شکلگیری ابتکارات کارآفرینان اجتماعی: الگویی برگرفته از نظریۀ برخاسته از دادهها»، توسعۀ کارآفرینی، 13 (4):7-29.
- Aggestam, Maria. (2014). Conceptualizing entrepreneurial capital in the context of institutional change. International Entrepreneurship Management Journal. 10 (1): 165-186.
- Bhawe, Nachiket; Gupta, Vishal and Trilok Kumar, Jain. (2006).
The entrepreneurship of the good samaritan: a development framework to understand social entrepreneurship using insights from qualitative study. [
http://ssrn.com/abstract-902685].
- Boschee, Jerr. (1998). Merging mission and money: a board member s guide to social entrepreneurship. The NationalCenter for Non Profit Boards.
- Dees, Gregory. (2001). The meaning of ‘social entrepreneurship’. StanfordGraduateBusinessSchool.
- Dion, Michel. (2014). The economic and non-economic dimensions of social entreprises’ moral discourse: an issue of axiological and philosophical coherence. International Entrepreneurship Management Journal. 10 (2): 385-408.
- Elkington John and Hartigan, Pamela. (2008). The power of unreasonable people: how social entrepreneurs create markets that change the world. HarvardBusinessSchool Press.
- Harding, Rebecca. (2006). Social entrepreneurship monitor. LondonBusinessSchool.
- Lehner, Othmar Manfred and Juha Kansikas. (2011). Social entrepreneurship research across disciplines: paradigmatic and methodological considerations. 3RD Emes International Research Conference on Social Enterprise, Roskilde University, Denmark.
- Lepoutre, Jan; Justo, Rachida; Terjesen, Siri and Niels Bosma. (2013). Designing a global standardized methodology for measuring social entrepreneurship activity: the global entrepreneurship monitor social entrepreneurship study. Small Business Economic, 40: 693–714.
- Mair, Johanna and Martí Ignasi. (2006). Social entrepreneurship research: a source of explanation, prediction, and delight. Journal of World Business: 41 (1): 36-44.
- Mair, Johanna and Noboa, Ernesto. (2003). Social entrepreneurship: how intentions to create a social enterprise get formed.Barcelona: IESEBusinessSchool.
- Martin, Roger and Sally Osberg. (2007). Social entrepreneurship: the case for definition. Leland Stanford Jr. University.
- Massetti, Brenda. (2008). The social entrepreneurship matrix as “tipping point” for economic change. The First International Conference on Social Entrepreneurship, Systems Thinking, & Complexity, AdelphiUniversity.