منابع
- آرین، آرمان؛ ناصحی، الناز. (1389)، راهنمای بازی نامهنویسی. تهران: بنیاد ملی بازیهای رایانهای
- احمدی، بابک. (1388)، از نشانههای تصویری تا متن. تهران: نشر مرکز.
- بابایی، محمود؛ فهیمی فر، سپیده. (1391)، "ویژگیهای رسانههای نوین و الگوی ارتباطی". فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، شماره 96.
- بخشی پور، معصومه. (1387)،"نگاهی به وضعیت فعلی بازیهای رایانهای در کشور". ماهنامه تحلیلگران عصر اطلاعات، سال دوم، شماره 15.
- دانسی، مارسل. (1383)، نشانهشناسی رسانهها. ترجمه گودرز میرانی و بهزاد دوران. تهران: انتشارات آنیسه نما و نشر چاپار.
- دهقان، علیرضا؛ محسنی آهویی، ابراهیم. (1388)، "ایدئولوژی تعامل؛ بازی رایانهای بهعنوان رسانه بازی پذیر". مجله جهانی رسانه، شماره هفتم.
- رجبعلی پور، حسین. (1390)، "بازنمایی تروریسم دربازیهای رایانهای (با تکیهبر بازی ژنرالها)"، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبائی.
- علیزاده، عبدالرحمان. (1385)،"جوانان و بازیهای رایانهای: بررسی میزان و عوامل مؤثر بر گرایش دانشآموزان دبیرستانهای تهران به بازیهای رایانهای". پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی.
- فراسکا، گونزالو. (1382)، "بازی شناسی روایت شناسی"، ترجمه حری ابوالفضل. فرهنگ و هنر زیبا شناخت، نیمه اول سال، شماره هشتم.
- فیسک، جان. (1386)، درآمدی بر مطالعات ارتباطی. ترجمه مهدی غبرایی. دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
- کاوسی کلاشمی، لیدا (1391)، "تئاتر برای توسعه بهمثابه ابزار ارتباطی: امکانسنجی در ایران". پایاننامه دکترا دانشگاه علامه طباطبائی
- کوثری، مسعود. (1387)، درآمدی بر بازیهای ویدئویی و رایانهای. نشر سلمان.
- کوثری، مسعود. (1389)، عصر بازی (بازیهای ویدئویی و رایانهای در جامعه معاصر)، نشر دریچه نو، چاپ اول.
- کوثری، مسعود. (1387)، "نشانهشناسی رسانههای جمعی". فصلنامه رسانه، سال نوزدهم، شماره یک.
- گیویان، عبدالله؛ کوثری، مسعود. (1390)، "بازیهای رایانهای"مقدمه بازیهای رایانهای، مجموعه مقالات مرکز تحقیقات و مطالعات رسانهای موسسه همشهری
- گرت، مت. (1387)، مقاله ایدئولوژی تعامل گری (یا بازیهای ویدئویی و تایلوری شدن فراغت)، ترجمه ابراهیم محسنی آهویی در درآمدی بر بازیهای ویدئویی و رایانهای. نشر تهران: سلمان
- محسنی آهویی، ابراهیم. (1387)، "تحلیل گفتمان بازیهای رایانهای (بررسی مقایسهای بازی نجات بندر و بازی جنگهای صلیبی)". پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران
- مک کوایل، دنیس. (1382)، درآمدی بر نظریه ارتباطات جمعی. ترجمه پرویز اجلالی، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
- مهدی زاده، سید محمد. (1387)، رسانهها و بازنمایی. تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانه
- Ang Chee Siang, Panayiotis zephyrs and Stephanie Wilson, (2010), ”Computer Games and Sociocultural Play:an activity Theorical Perspective”,London Sage pub.
- Frasca, Gonzalo. (2001), “Videogames Of The Oppressed: Videogames as a Means For Critical Thinking and Deabte”, School of Literature, Communication and Culture.
Murray, Janet. (2006). “Toward a Culture Heory of Gaming: Digital Games and The Co-evolution of Media andCculture”, Lawrence Erlbaum Associates.
Pearce, celia &Artemesia. (2008). Communities of Play: Emergent Cultures in Online ga,e and Virtual Worlds,Mit press.
- http://www7.rasht.irna.ir/fa/News/80975958/%D8%B3%D8 %A7%DB%8C%D8%B1/92_%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF_%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87_%D8%A7%DB%8C_%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1_%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84_%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C_%D8%A7%D8%B3%D8%AA
-http://www.theesa.com/article/u-s-video-game-industrys-economic-impact
- http://ircg.ir
- www.mirmahna.com/
- Gmj.ut.ac.ir/article_Details.aspx?language_id=1
&article_id=59
- http://jamdigital.saramad.ir/fa/news/61/بازیهای رایانهای تا سال 2020 به دومین صنعت دنیا تبدیل میشوند