منابع فارسی
انورالخولی، امین.(1381). ورزش و جامعه، مترجم؛ حمید رضا شیخی، بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) ، مشهد و تهران.
دادگران، محمد.(1387). مبانی ارتباطات جمعی، انتشارات فیروزه، تهران.
راندال، دیوید.(1382). روزنامه نگاری حرفهای، مترجم؛ علی اکبر قاضیزاده، انتشارات روزنامه ایران؛ تهران.
روشندل اربطانی، طاهر. (1386). تبیین جایگاه رسانههای همگانی در نهادینه کردن ورزش همگانی در کشور، مقاله فصلنامه علمی – پژوهشی حرکت، شماره 23، صص 177 – 165.
سازمان تربیت بدنی.(1382). سند راهبردی نظام جامع توسعه تربیت بدنی و ورزش کشور، مصوبه جلسه مورخه 9/6/82 هیئت محترم وزیران.
غفوری، فرزاد.(1382). مطالعه و بررسی نگرش متخصصان تربیت بدنی به نفش رسانههای جمعی در گرایش مردم به ورزش قهرمانی و همگانی، نشریه حرکت، شماره16.
قاسمی، حمید و همکاران.(1387). فعالیتهای رسانهای در ورزش، انتشارات بامداد کتاب، تهران.
قاسمی، حمید.(1386). بررسی نقش رسانههای گروهی در توسعه ورزش کشور، رساله دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران.
قیامی راد، امیر.(1387). بررسی همسویی عملکرد رسانههای گروهی کشور با اهداف تربیت بدنی، مقاله همایش ملی مدیریت ورزشی با تاکید بر سند چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران، آکادمی ملی المپیک، اسفندماه.
قیامی راد، امیر.(1388). بررسی راهکارهای بازاریابی برای ترویج و توسعه رشته های ورزشی در ایران، مقاله فصلنامه علمی- پژوهشی حرکت، دانشگاه تهران، شماره 39، صص 192 تا 175.
قیامی راد، امیر.(2006). مقایسه تطبیقی شیوههای بازاریابی رشتههای ورزشی کاراته کشور ایران و ژاپن ، مقاله همایش بینالمللی تجارت ورزش، دانشگاه لندن، انگلستان.
کردی، محمدرضا.(1386). بررسی نقش مطبوعات و رسانههای گروهی در ورزش ایران، طرح پژوهشی، پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی.
کلایتون استولد، جی و همکاران.(1388). روابط عمومی ورزشی، مترجم؛ حمید قاسمی و همکاران، انتشارات علم و حرکت، تهران.
لهسائیزاده جهانگیری، جهانگیر و تابعیان، حسن. (1385). بررسی عوامل مؤثر بر علاقه دانشجویان به ورزش: مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه علومپزشکی شیراز. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز. دوره بیست و چهارم، شماره دوم(پیاپی 47).
محرم زاده، مهرداد.(1386). مبانی روانی و اجتماعی تربیت بدنی، انتشارات دانشگاه پیام نور، ارومیه.
مرادی، مهدی.(1388). بررسی نقش رسانههای گروهی ورزشی کشور در توسعه رشتههای ورزشی مقاله نخستین همایش ملی تربیت بدنی و علوم ورزشی، شیراز،دیماه.
مهدویان مشهدی، مریم.(1387). مقایسه وضع موجود و مطلوب نقش رسانههای گروهی در ورزش بانوان، مقاله اولین همایش ملی مدیریت ورزشی، دانشگاه شمال، آبانماه.
منابع لاتین
Baker, J & Logan, A. J. (2007). Developmental contexts and sporting success: birth dateand birthplace effects in national hockey league draftees 2000-2005. British Journal of sport medicine, 41.PP: 515-517.
Ballaard, M & Gray, M & Reilly, J & Noggle, M. (2009). Correlates of video game screen time among mles: Body, physical activity, and other media use. Eating Behaviors 10. PP:161-167.
Etang, j. (2006). Public relations and sport in sport in promotional culture. Public Relations Review. Vol 32. PP:386-394.
Finish Olympic committee. (2007). Elite sport. www.noc.fi
Greenwood, R & Hinnigs, R. (1996).Understanding radical organizational change. Bringing together the old and new institutionalism, Academy of management review. Vol 21, No 4, pp:10- 22.
Heinila, K. (1982). The totalisation process in international sport. Toward a theory of the totalisation. if competition in top-level sport. Sportwissensechaft, 3.PP: 235-253.
Hudsond & Boewadtj. (2003). Sport and adventure tourism, Binghamton, NY: the nowrth press, New York . pp : 103 – 150.
Jakson, j & Michael, H. (1991). Physical education and sport, Sage publication 367.
James, J & Pyun, Y. (2010). Attitude toward advertising through sport: A theoretical framework. Sport management review ELSEVIER.
Japan Olympic committee. (2006). joc gold plan. www.joc.or.ip
Malaysia national Olympic committee. (2007). www.olympic.org.my
Monokin, S. (2004). HOW.j.Locan you Go? News week, 143(1), p:28.
Mull, Richard. (1997). Recreational sport management, Human kinetics , p: 202.
Percy,R. (2004). Strategic planning for sport revisited sport England. www.sportengland.org.
Sotiriadou, K & Shillbury, D. (2009). Austalian elite athlete development: An organizationalperspective. Sport Management Review.
Strelize, B. (2005).Relationships in sport sponsorship : a marketing perspective, unpublished doctoral degree dissertation, Faculty of management, university of Johannesburg.
Tomasini,N. (2004). NCAA corporate sponsor objectives: Are there differences between divisions. Sport Marketing Quarterly 13, pp: 253-264.
Us Olympic committee. (2007). Us Olympic committee programs. www.usolympicetam.com.