منابع فارسی
ابوالقاسمی، عباس؛ نریمانی، محمد؛ برهمند، اوشا؛ محمد امینی، زرار. (1385). مقایسه سرسختی رواشناختی، سبکهای تفکر، مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ورزشکار (گروهی-انفرادی) و غیر ورزشکار، فصلنامه علمی-پژوهشی پژوهش در علوم ورزشی، شماره یازدهم، صص77-59.
ابوالقاسمی، عباس؛ جوانمیری، لیلا .(1391). نقش مطلوبیت اجتماعی، سلامت روانی و خودکار آمدی در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر، مجله روان شناسی مدرسه، دوره 1، شماره 20/2-6.
آقازاده، محرم؛ سلمان، زهرا؛ سنه، افسانه. (1387). تأثیر فعالیتهای بدنی و بازی بر رشد تواناییهای ذهنی پسران پیش دبستانی، نشریه نوآوریهای آموزشی، شماره 18، صص 202-171.
امیرتاش، علیمحمد؛ سبحانینژاد، مهدی؛ عابدی، احمد. (1385). مقایسه رشد اجتماعی دانشآموزان پسر ورزشکار و غیرورزشکار دوره راهنمایی تحصیلی، فصلنامه المپیک، سال چهاردهم، شماره 2، صص 79-53.
امین زاده، انوشه؛ سرمد، زهره.(1383). رابطه پیشرفت تحصیلی با فعالیتهای بعد از مدرسه، مجله روان شناسی، سال هشتم، شماره 3، 312-294.
باقری، مرتضی؛ گودرزی، ابوالفضل.(1382). بررسی بین رابطه بین پیشرفت تحصیلی و فعالیتهای بدنی دانش آموزان عضو کانونهای ورزشی با دانشآموزان غیرورزشکار مدارس راهنمایی و دبیرستان شهرستان دیواندره، طرح کمیته پژوهشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دیواندره.
بهرامی، فاطمه؛ مختاری، احمد.(1384). بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان دوره راهنمایی دارای مشکلات حاد خانوادگی در شهر اصفهان، نشریه تازهها و پژوهشهای مشاوره، جلد 4، شماره 14، صص 54-41.
جدیدیان، سمیه؛ فراهانی، ابوالفضل؛ کشاورز، لقمان. (1390). تأثیر ورزش صبحگاهی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر راهنمایی شهرستان سبزوار، پژوهشهای مدیریت ورزشی علوم حرکتی، سال اول، شماره 1. 9 .
حدادی کوهسار، علیاکبر؛ روشن چلسی، رسول؛ اصغرنژاد فرید، علیاصغر. (1386). بررسی مقایسهای رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان شاهد و غیرشاهد دانشگاه تهران، فصلنامه روانشناسی و علوم تربیتی،شماره 1، صص 97-73.
حسنپور، معصومه؛ میرنادری، عتی اکبر. (1386). بررسی تأثیر هشت هفته حرکات ایروبیک بر میزان افسردگی و پیشرفت تحصیلات دانش آموزان دختر سال اول دوره متوسطه ناحیه 2 خرم آباد، نشریه حرکت، شماره 31، 114-101.
دلاور، علی. (1382). مبانی نظری و علمی در علوم انسانی و اجتماعی، تهران: رشد.
زارع پور، فاطمه؛ کمالی، محمود؛ علاقبند، مریم؛ قیصری، مهری؛ سرلک، شهناز. (1391). بررسی میزان افسردگی و رابطه آن با ورزش در زنان بالای 20 سال، مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، دوره 20، شماره 1، صص : 72-64 .
سلامی محمد آبادی، فاطمه؛ تمنایی فر، محمد رضا؛ صدیقی ارفعی، فریبرز. (1389). رابطه هوش هیجانی، خودپنداره و عزت نفس با پیشرفت تحصیلی، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 56، صص 1113-99 .
شریفی، نسترن. (1386). بررسی مشکلات شخصی، تحصیلی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و رابطه آن با جنس مخالف، پیشرفت تحصیلی و . . . ، تازهها و پژوهشهای مشاوره جلد پنجم، شماره 18، صص 95-77.
شعبانی بهار، غلامرضا؛ عرفانی، نصرا... ؛ بختیار، زهرا. (1386). نظرسنجی و نیازسنجی از دانش آموزان در خصوص درس تربیت بدنی در مدارس متوسطه شهرستان ملایر در سال تحصیلی 84-83، نشریه حرکت، شماره 23، صص: 164-153.
علوی، سید هادی؛ علوی، سید حسین؛ مسلمی، سید سیف الله؛ تیموریان، روح الله؛ نیک نژاد، محمدرضا. (1386). بررسی تأثیر فعالیتبدنی بر مقدار مصرف دارو در آموزگاران مضطرب، نشریه پژوهش در علوم ورزشی، شماره شانزدهم، صص 91-80.
غلام علی لواسانی، مسعود؛ درّانی، کمال. (1383). رابطه ویژگیهای فردی و خانوادگی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، نشریه روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، سال سی و چهارم ، شماره 2، صص21-1.
فراهانی، ابوالفضل. شعبانی مقدم، کیوان. (1388). قواعد پژوهشگری در تربیت بدنی با تأکید بر نگارش پایان نامه و مقاله، تهران: انتشارات اندیشههای حقوقی.
کرمی، ابوالفضل. (1384). بررسی و شناسایی عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستان، پژوهش های تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، شماره 4، صص 29-23.
گروسی فرشی، میر تقی؛ عشایری، حسن؛ باباپور، جلیل؛ مقیمی، علی؛ غنایی چمن آباد، علی. (1387). بررسی تأثیر آموزش حرکات ریتمیک ورزشی بر کارکرد حافظه عددی دانش آموزان مبتلا به اختلالات ویژه یادگیری، مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد، شماره 2، صص165-149.
گودرزی، محمود؛ حمایتطلب، رسول. (1386). مقایسه عوامل مربوط به شادکامی بین ورزشکاران رشتههای انفرادی و تیمی دانشگاه تهران، نشریه پژوهش در علوم ورزشی، شماره پانزدهم، صص 66-57.
محمدی، شراره.(1385). تبیین جایگاه تربیتی بازی و سرگرمیها، فصلنامه آموزشی، تحلیلی،اطلاع رسانی.
مظفری، سید احمد؛ موسوی، سید جعفر. (1386). مقایسه فشار روانی کارکنان ورزشکار و غیر ورزشکار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 3 کشور، نشریه علوم حرکتی و ورزش، سال پنجم، جلد اول، شماره 70 – 89 .
مولوی، رستمی؛ فدایی، نائینی؛ محمدنیا، رسول زاده.(1386). عوامل مؤثر در کمبود انگیزش میان دانشجویان پزشکی دانشگاه پزشکی اردبیل، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 25(1): 25- 8 .
منصوری نیک، اعظم؛ صدیقی ارفعی، فریبرز؛ تمنایی فر، محمدرضا. (1390). ارتباط میان تصویر بدن، میزان سازگاری و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شماره 38، سال نهم .
مهرداد، حسین. (1390). تأثیر بازی درمانی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان عقب مانده ذهنی دوره ابتدایی شهر خرم آباد در سال تحصیلی 89-1388، فصلنامه روان شناسی افراد استثنایی، شماره 20، سال اول .
نوربخش، پریوش؛ حسن پور، قباد.(1383). بررسی مقایسهای عزت نفس و خودپنداره پسران ورزشکار و غیر ورزشکار دوره متوسطه نواحی آموزش و پرورش شهر اهواز و رابطه آنها با پیشرفت تحصیلی، نشریه حرکت، شماره 21، 32- 19.
هرمزی، محمود. (1386). نقش پیشدانستهها و ویژگیهای فردی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور، فصلنامه روان شناسی و علوم تربیتی (دانشگاه علامه)، صص 26-1.
همتی نژاد، مهرعلی؛ افشار نژاد، طاهر؛ میرزا زاده، زهرا سادات .(1386). بررسی و مقایسه نظرهای معلمان و مسئولان تربیت بدنی پیرامون اثربخشی مسابقات علمی-تخصصی، نشریه حرکت، شماره 34، صص:173-157.
منابع لاتین
Abouserie Reda. (2009). Self-esteem and achievement motivation as determinants of students' approaches to studying. Available:
http://www.eric.ed.gov/ERICWebPortal/custom/portlets/recordDetails/detailmini
Alfgeirlogi Kristi Jenssen, Inga dora Sigfusdottir, John p Allegrante, (2010). Health Daetary Habits, physical activity, Body Mass Indexand self- esteem, health Educatinal and behavior Jornal.
Chomitz,slining,(2009). Is there a relation ship Between physical fitness and Academic achivment. Positive results from public school children in the northeastern united states, Jornal of School Health.
Aris b(2004) A comparison of athletes and non-athletes at highly selective collges academic performance and personal development research in higher education,Vo1-45.
Castelli, D.M., Hillman, C.H., Buck, S.M., and Erwin, H. (2007) Physical fitness and academic achievement in 3rd and 5th grade students. Journal of Sport and Exercise Psychology, 29, 239-252.
Coe, D.P., Ivarnik, J.M., Womack, C., J., Reeves, M.J., & Malina, R.M. (2006) Effects of physical education and physical activity levels on academic achievement in children. Medicine & Science in Sports and Exercise, 38, 1515-1519.
Fox, K.,Cooper,A., McKenna, J.(2004). The school and promotion of childrwns health enhancing physical activity:Perspective from the United Kingdom. 23, 336-355.
Gilin sky ,B.S, Nicole. J. (2010). Physical Activity and self-Regulatory capailites: Examining relation ship with Academic self- Efficacy And Academic outcomes, A Dissertation In Educational psychology, Texas Teach university.
Goldfield,G.S,& woodside , D.B. (2009). Bodyimag disordered eating and anablical steroids in male bodybuididers. Physician and Sports Medicine, 37 , 111- 114.
Grisson , James. (2005) Physical fitness and academic achievement. Journal of Exercise Physiology online. v8, n1.
Harrison PA, Narayan G.(2003). Differences in behavior, psychological factors and environmental factors associated with participation in school sports and other activities in adolescence. The Journal of School Health. 73(3):113-120.
Kantoma, M. et al (2010). Physical activity, emotional and behavioral problems, maternal educatin and self- reported educational performans of adolescents; Health Education Journal.
Lidner KJ. (2002). The physical activity participation -academic performance revisited: Perceived and actual performance and the effect of banding (academic tracking).
Lounsbury, J. W., Steel, R. P., Loveland, J. M., & Gibson, L. W. (2004). An investigation of personality traits in relation to adolescent school absenteeism. Journal of Youth and Adolescence, 33, 457–466.
Lodewyk , K.R. , Gammage , K. L., & Sullivan , P.J.(2009) . Relations among body size discre pancy , gender and indices of motivation and achivment in highschool. Jornal of Teaching in physical Educationnal , 28(4), 362-377.
Petrid.k.V.frederickson,N.& furnham A.(2004)."The role of rtait emotional intelligce in academic per-Formance and devit behavior at school".JouTal of personality and individual Differences.Vol.36(2)
Sibley B.A., Etnier J.L. (2003). the relationship between physical activity and cognition in children: A meta-analysis. Pediatric Exercise Science. 2003 ;( 15):243-256.
Sigfusdottir ID, Kristjansson AL, Allegrante JP. (2006). Health behavior and academic achievement in Icelandic school children. Health Educ. Res. 9, :l044.
Son S-H, Meisels SJ.(2006). The relationship of young children's motor skills to later reading and math achievement. Merrill Palmer Quarterly.52 (4): 755–778.
Themane MJ, Koppes LLJ, Kemper HCG, Monyeki KD, Twisk JWR. (2006). the relationship between physical activity, fitness and educational achievement of rural South African children. Journal of Physical Education and Recreation.12 (1): 48–54
Tomprofski,P.D.(2003).Effects of acuts bots of exercise in psychological cognition. Acta,112(3),297-324.
Trudeau. Francois, Shepard. RoyJ.(2010). Relationship of physical activity to brain health and the academic, performance of school children, life style Medicin Journal.
Yli-Piipari. S, Watt. A, Jaakkola. T, Liukkonen. J., Nurmi. J-E (2009). Relationships between physical education students’ motivational profiles, enjoyment, state anxiety, and self- reported physical activity. Journal of Sports Science and Medicine. 8, 327-336.