- ادبی فیروزجاه، جواد (1385) بررسی عوامل موثر برتوسعه گردشگری ورزشی کشور با تأکید بر جاذبههای طبیعی ورزشی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.
- اندام، رضا و همکاران (1393) راهکارهای توسعة توریسم ورزشی در استان همدان. پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی. 4 (7). صص: 31-44.
- حسینپور، حامد. فهیم دوین، حسن و ادیال باف مقدم، ریحانه (1393) بررسی موانع گرایش گردشگران ورزشی کشتی باچوخه به جاذبههای طبیعی ورزشی و گردشگری شهرستان اسفراین. مطالعات مدیریت ورزشی. 23. صص: 67- 78.
- رضوی، سیدمحمد حسین و همکاران (1392) بررسی جاذبههای طبیعی اثرگذار بر توسعه گردشگری ورزشی استان مازندران. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. 9 (17). صص: 15- 30.
- زیتونلی ، عبدالحمید (1386) شناسایی توانمندیهای گردشگری ورزشی استان گلستان. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی. دانشگاه پیام نور تهران.
- غفوری، فرزاد (1393) الگوی توسعة گردشگری بر مبنای بازیهای بومی و محلی در کشور. مطالعات مدیریت ورزشی. 24. صص: 153- 174.
- کارکن، لیلا. زیتونلی، عبدالحمید و اسدی، حسن (1392) تأثیر رویداد ورزشی اسب دوانی بر توسعه گردشگری ورزشی استان گلستان. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1 (2). صص: 9- 17.
- گراوند، علی و همکاران (1392) تببین و شناسایی عوامل جذب کننده و بازدارنده گردشگران ورزشی غیرفعال سفرکننده به استانهای غرب کشور (ایلام، کرمانشاه، لرستان و همدان). رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1 (1). صص: 49- 63.
- گلدی گوکلانی، آنه (1390) بررسی چالشهای فراروی توسعه صنعت توریسم در استان گلستان. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج.
- معینفرد، محمدرضا و همکاران (1390) بررسی وضعیت صنعت گردشگری ورزشی در ایران. نشریه المپیک. 2 (54). صص: 7- 22.
- هنرور، افشار (1383) بررسی عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری ناشی از برگزاری رویدادهای ورزشی بین المللی در کشور. پایان نامة کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.
- Chalip, L., Costa, C. (2006). “Building sport event tourism into the destination brand: Foundations for a general theory”. In H. Gibson (Ed.), Sport tourism: Concepts and theories (pp. 86-105). London: Routledge.
- Cho, R. (2004). Measuring the multidimensional nature of sporting event performance consumption. Journal of Leisure Research, 38, 267–292.
- Daniels, M., W. Norman, and M. Henry (2004). “Estimating Income Effects of a Sport Tourism Event”. Annals of Tourism Research 31: PP: 180–199.
- Darbellay, F. Stock, M. (2012) ,Tourism as Complex interdict plenary research , Annals of Tourism Research, Vol. 39, No. 1 pp: 441–458,
- Eunha, Chun. Jane, Ko. Jieun, Lee & Eunju, KO. (2014), The effect of sports event tourism on event attitude and the brand equity of sportswear sponsors, Journal of Global Scholars of Marketing Science: Bridging Asia and the World, 23:1, 72-91.
- Heather J. Gibson, Kyriaki Kaplanidou, Sung Jin Kang,(2012), Small-scale event sport tourism: A case study in sustainable tourism, Sport Management Review, Volume 15, Issue 2, Pages 160-170.
- Falzon , Joseph ,(2012), The price competitive position of Mediterranean countries in tourism: Evidence from the Thomson brochure ,Tourism Management 33, pp: 1080-1092.
- Kim, H. S., Shim, S. W., & Kim, W. H. (2011). The effects of experience marketing to consumer’s product attitude, purchase intention, and recommendation intention. The Korean Journal of Advertising and Public Relations, 13, 198–227.
- Kozak, M. (2005). Comparative analysis of tourist motivations by nationality and destination. Tourism management. (1) 23: 22-29.
- Ladkin, Adele (2011) Exploring tourist labor, Annals of Tourism Research,. 38, No. 3, pp. 1135–1155.
- Lee, M. H. (2012). A study on the effects of between festival experience and brand equity. Korean Corporation Management Review, 19, 169–184.
- Lim, M. J., & Jeong, G. H. (2008). Effect of tourism event experience on tourism destination brand awareness and attitude. Tourism Journal, 32(4), 255–275.
- Moon, B. J., Park, W. K., & Choi, S. C. (2010). Relationships among brand equity components: An exploratory study of the moderating role of product type. Journal of Global Academy of Marketing Science, 20, 98–109.
- Roche, S. Spake, D. Joseph, M (2013), A model of sporting event tourism as economic development. Sport, Business and Management: An International Journal Vol. 3 No. 2, pp. 147-157.
- Scott d, Lemieux c (2010), Weather and Climate Information for Tourism, Procedia Environmental Sciences 1: pp: 146–183.
- Swart, Kamilla, Bob, Urmilla, (2007). The eluding link; toward developing sport tourism strategy in South Africa beyond 2010, Politico, 34(2); PP: 373-391.
- Van Der Zee, Egbert. (2011). “Image improvement as a tangible legacy of hallmark events; The case of the 2010 world cup in south Africa, research master human Geography and planning faculty of geosciences.
- Yamaguchi, Y. (2005), Sport tourism, Sport volunteer and sport for all .Journal of Asia sport for all, 3(2). pp: 29-36.
|