| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,213 |
| تعداد مقالات | 17,978 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,253,596 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,906,765 |
اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله و مهارت ابراز وجود والدین بر میزان سازگاری اجتماعی و پیشرفت تحصیلی فرزندان آنان | ||
| فرهنگ مشاوره و روان درمانی | ||
| مقاله 4، دوره 2، شماره 7، مهر 1390، صفحه 67-73 | ||
| نوع مقاله: مقاله علمی - پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/qccpc.2011.5931 | ||
| نویسندگان | ||
| سیروس حاتمی فرد1؛ سعید موسی کافی2 | ||
| 1دانشجوی دانشگاه گیلان | ||
| 2هیئت علمی دانشگاه گیلان | ||
| چکیده | ||
| پژوهش حاضر با هدف مقایسه ی اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله و مهارت ابراز وجود والدین بر میزان سازگاری اجتماعی و پیشرفت تحصیلی فرزندان آنان انجام شد. این پژوهش در بین دانش آموزان پسر سال دوم متوسطه شهر صومعه سرا با نمونه آماری 24 نفر به روش نمونه گیری تصادفی متناسب با حجم انجام شد، روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون بود. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه سازگاری اجتماعی ویژه دانش آموزان دبیرستانی (AISS) (سینها و سنیگ 19993) بود. نتایج پژوهش نشان داد که برنامه ی آموزش مهارت ابراز وجود والدین بر افزایش سازگاری اجتماعی و پیشرفت تحصیلی فرزندان آنان اثر داشته است، مهارت حل مسئله بر سازگاری اجتماعی فرزندان اثر داشت ولی بر پیشرفت تحصیلی آنان اثر معناداری نداشته است، این یافته ها میتواند برای رشد و ارتقای سازگاری اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مورد استفاده قرار گیرد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مهارت حل مسئله؛ مهارت ابراز وجود؛ والدین؛ دانش آموزان؛ سازگاری اجتماعی؛ پیشرفت تحصیلی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,907 |
||