| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,213 |
| تعداد مقالات | 17,984 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,273,517 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,913,857 |
بررسی تأثیر وبلاگ بر یادگیری مشارکتی دانشجویان دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی | ||
| فصلنامه روان شناسی تربیتی | ||
| مقاله 8، دوره 10، شماره 31، فروردین 1393، صفحه 191-209 اصل مقاله (460.22 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| یوسف مهدوی نسب1؛ خدیجه علی آبادی2 | ||
| 1دانشجوی دکتری تکنولوِژی آموزشی دانشگاه تربیت مدرس تهران )این مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد استخراج شده است) | ||
| 2استادیار دانشگاه علامه طباطبائی | ||
| چکیده | ||
| در این پژوهش به تأثیر استفاده از وبلاگ به عنوان ابزاری برای یادگیری مشارکتی پرداخته شده است. آزمودنیهای این پژوهش 37 نفر از دانشجویان ترم 2کارشناسی مدیریّت آموزشی سال 89-90 دانشگاه علامه طباطبائی که واحد مقدمات تکنولوژی آموزشی را میگذراندند بودند. این پژوهش با روش تک آزمودنی انجام گرفت. ابزار پژوهش پرسشنامه یادگیری مشارکتی بود. دادههای تحقیق با روشتی تک نمونه ای مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که استفاده از وبلاگ به عنوان ابزاری برای یادگیری مشارکتی به طور معناداری بر یادگیری مشارکتی و تمام مولفههای آن(وابستگی متقابل مثبت، مسئولیت پذیری فردی، پردازش گروهی، مهارت اجتماعی، تعامل) موثر است. در پایان هم راهکارها و پیشنهادهایی مبنی بر چگونگی استفاده از وبلاگ برای یادگیری و یادگیری مشارکتی ارئه شده است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| وبلاگ؛ یادگیری مشارکتی؛ وبلاگ آموزشی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,346 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,010 |
||