- آزاد ارمکی، تقی. (1386)، الگوهای سبک زندگی در ایران، تهران: نشر؟؟.
- اباذری، یوسف؛ حسن چاوشیان. (1381)، «از طبقه تا سبک زندگی»، نامۀ علوم اجتماعی، شمارۀ 20.
- الیاسی، مجید و دیگران. (1390). «بررسی عوامل مؤثر بر مصرف کالاهای فرهنگی در بین جوانان». جامعهپژوهی فرهنگی، سال دوم، شمارة دوم، پاییز و زمستان، صص 55ـ76.
- ﺑﺎﮐﺎک، راﺑﺮت. (١٣٨١)، ﻣﺼﺮف، ﺗﺮجمۀ ﺧﺴﺮو ﺻﺒﺮی، تهران: نشر و پژوهش شیرازه.
- بودریار، ژان. (1389)، جامعۀ مصرفی، ترجمة پیروز ایزدی، تهران: نشر ثالث.
- بوردیو، پیر. (1390)، تمایز: نقد اجتماعی قضاوتهای ذوقی، ترجمۀ حسن چاووشیان، تهران: نشر ثالث.
- بنیاد مسکن انقلاب شهرستان فراهان، 1390.
- بهار، مهری. (1390)، مصرف و فرهنگ، تهران: انتشارات سمت.
- بیرو، الن. (1380)، فرهنگ علوم اجتماعی، باقر ساروخانی، تهران: انتشارات کیهان.
- رضوانی، محمدرضا. (1382)، «تحلیل روند ایجاد و گسترش خانههای دوم در نواحی روستایی، مطالعه موردی: نواحی روستایی شمال استان تهران»، پژوهشهای جغرافیایی، شماره 45، صص 59ـ 73
- سرشماری عمومی نفوس و مسکن، 1385 و 1390، مرکز آمار ایران.
- شاریه، ژان برنار. (1373)، شهرها و روستا، ترجمۀ سیروس سهامی، مشهد: نشر نیکا.
- شهابی، محمد. (1386)، «سبکهای زندگی جهان وطنانه در میان جوانان ایرانی و دلالتهای سیاسی آن»، الگوهای سبک زندگی ایرانیان.
- علیقلیزاده فیروزجایی، ناصر. (1386)، اثرات گردشگری بر ابعاد اقتصادی، اجتماعی و محیطی نواحی روستایی،مطالعهموردی: نواحیروستاییبخشمرکزیشهرستاننوشهر، پایاننامۀدکتریجغرافیاوبرنامهریزیروستایی، استاد راهنما دکتر سیدعلی بدری، دانشگاه تهران، گروه جغرافیای انسانی.
- فاضلی، محمد. (1382)، مصرف و سبک زندگی، تهران: نشر صبح صادق.
- ﻣﻬﺪوی ﻛﻨﻲ، محمدسعید. (1387)، دﻳﻦ و ﺳﺒﻚ زﻧﺪﮔﻲ، ﺗﻬﺮان: اﻧﺘﺸﺎرات داﻧﺸﮕﺎه اﻣﺎم ﺻﺎدق (ع).
- وبلن، تورشتاین. (1386)، نظریة طبقة تنآسا، ترجمۀ فرهنگ ارشاد، تهران: نشر نی.
- Albaugh, Ryan. (2010). Analyzing the “Religious capital” Approach to Religious Participation.
http://nazarene. org/files/docs/albaugh_ryan_paper. pdf.
- Bielckus, C. L.; Rogers, A. W.; & Wibberley, G. P. (2008). Second homes in England and Wales, London: Invicta Press.
- Bohlin, M. (1982). Spatial Economics of Second Homes: a Review of a Canadian and a Swedish Case Study, Uppsala dissertations from the faculty of Social Sciences 27. Uppsala: UppsalaUniversity.
- Chaudhuri, Himadri Roy, Majumdar, Sitanath. (2006). “Of diamonds and desires: Understanding conspicuous: consumption from a contemporary marketing perspective”, Academy of Marketing Science Review, No. 11.
- Clout, H. D. (1969). “Second home in france”, Journal of Town planning.
- Dijst, M.; Lanzendorf, M.; Barendregt, A.; & Smit, L. (2005). “Second homes in Germany and the Netherlands: Ownership and travel impact explained”, Tijdschriftvoor Economists en Social Geography, Vol. 2, No. 96, pp 139-152.
- Gallent, N.; Mace, A.; & Tewdwr, M. (2005). Second home: European Perspectives and UK Policies, England: Ashgate Publish Limited.
- Hubacek, Klaus et al. (2007). “Changing lifestyles and developing”, Futures,No. 39.
- Institute. 55. October 1969. Quoted from: Da Vane, R. 1975. Second home Ownership: a case study. UK: University of Wales Press.
- Marjavaara, R. (2007). “Route to destruction? Second home tourism in Small Island Communities”. Island Studies Journal, Vol. 1, No. 2, pp 27-46.
- Müller, D. K. (2004). Mobility, Tourism and Second Homes. In Lew A. A.; Hall, C. M.; and Williams, A. M. (Eds. ). A Companion to Tourism, pp 387-398. Oxford: Blackwell.
- Stott, M. (2010). Tourism in Mykonos; Some social and Cultural responses Mediterranean Studies.
- Flognfeldt, T. (2002). Second home ownership. A sustainable semi-migration, in C. M. Hall; A. M. Williams. (eds). Tourism and Migration. New Relationships between.
- Jaakson, R. (1986). “Second home domestic tourism”, Annals of Tourism Research, No.13, pp 367-391.
- Müller, D. (2001). “Second home tourism and sustainable development in North European peripheries”. Paper presented at the TTRA European Chapter Annual Conference, Kiruna, Sweden, April 2001.
- Robertson, R. W. (1977). Second-home decisions: the Australian context, in J. T. Coppock (ed). Second Homes. Curse or Blessing? Pergamon Press, Oxford, pp. 119-138.