انوری آریا، مینا؛ نساج مینا ( 1386). بررسی و تبیین نقش صنعت جهانگردی در فضاهای شهری. همایش منطقهای جغرافیا، گردشگری و توسعه پایدار، اسلامشهر.
آزادی، الهام (1392). توسعه گردشگری شهری با تکیه بر مرکز شهر تهران و رویکرد مدیریت شهری. تهران: تیسا.
تقوایی، مسعود؛ اکبری، محمود (1388). مقدمهای بر برنامهریزی و مدیریت گردشگری شهری. اصفهان: پیام علوی.
تقویفرد، محمد تقی؛ اسدیان اردکانی، فائزه (1395). ارائه مدل توسعهی گردشگری الکترونیکی با رویکرد مدلسازی ساختاری- تفسیری. فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، دوره 11، شماره 33، صص 39-19.
توانگر، معصومه؛ خاکسار آستانه، حمیده؛ رحمانی، فاطمه (1392). مدیریت گردشگری در شهرهای مذهبی- زیارتی (بررسی تطبیقی مشهد و واتیکان). دو فصلنامه مطالعات گردشگری، دوره اول، سال اول، شماره دوم، پاییز و زمستان، صص 22-1.
دیناری، احمد (1389). گردشگری شهری در ایران و جهان. مشهد: واژگان خرد، چاپ دوم.
رضائیان، علی (1379). مبانی سازمان و مدیریت، تهران: سمت، چاپ اول.
رهنمایی، محمدتقی (1386). جغرافیای گردشگری. تهران: دانشگاه تهران.
رهنمایی، محمدتقی (1392). اوقات فراغت و گردشگری. تهران: مهکامه، چاپ اول.
سعیدنیا، احمد (1379). مدیریت شهری، جلد یازدهم، تهران: سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور.
سمیعی، سحر؛ غیاثیان، مریم سادات (1394). تحلیل گفتمان مدیران و نخبگان کشور درباره صنعت گردشگری در ایران. فصلنامه مطالعات گردشگری. دوره 10، شماره 31، پاییز، صص 18-1.
ضیایی، محمود؛ عباسپور، نیلوفر (1390). ارزیابی کیفیت محصول گردشگری شهری تهران از دید گردشگران درون مرزی، فصلنامه گردشگری و توسعه، شماره 1، زمستان.
کاظمیان، غلامرضا؛ آزادی، الهام (1390). الگوی توسعهی گردشگری شهری در مرکز شهر تهران با رویکرد مدیریت
موحد، علی (1386). گردشگری شهری. انتشارات دانشگاه شهید چمران، چاپ اول.
موحد، علی؛ امانپور، سعید؛ نادری، کاوه (1390). بازاریابی گردشگری شهری بر اساس برندیابی با مدل فرآیند تحلیل سلسله مراتبی AHP (مطالعه موردی؛ شهر کرمانشاه). برنامهریزی فضایی، سال اول، شماره سوم، زمستان، 36-17.
میرزایی اهرنجانی، حسن؛ امیری، مجتبی (1381). ارائه مدل سه بعدی تحلیل مبانی فلسفی و زیرساختهای بنیادین تئوری های مدیریت. دانش مدیریت، سال پانزدهم، شماره 56، صص 21-3.
Ashworth, Gregory a. & Page, Stephen J. (2011). Urban tourism research: Recent progress and current paradoxes. Tourism Management, Vol 32, 1–15.
Ashworth,G.J. and J.E.Tunbridge (2000) The tourist-historic city: retrospect and prospect on managing the heritage city Elsevier, London
Benedetti, Julio. (2010). The competitiveness of Brazil as a Dutch holiday destination master's thesis.
Bosley, H. E. (2009). Spatial Conceptualization of the Urban Tourist Bubble: Downtown Raleigh”, North Carolina in Transition. Unpublished PhD Thesis. North Carolina State University: USA.
Conaghan Aine, Hanrahan James and McLoughlin Emmet (2015). A Model for the Transition towards the Sustainable Management of Tourism Destinations in Ireland. International Journal for Responsible Tourism, vol. 4, issue 2, pages 103-122.
Connell, Joanne & Page, Stephen J. (2006). Evaluating the Economic and Spatial Effects of an Event: The Case of the World Medical and Health Games. Tourism Geographie, Volume 7, Issue 1, pp 63-85.
Dayour, Frederick & Atanga Adongo, Charles ( 2015). Why They Go There: International Tourists' Motivations and Revisit Intention to Northern Ghana. American Journal of Tourism Management. 4(1): 7-17.
Edwards, D., Griffin, T., & Hayllar, B. (2008). Urban tourism research: developing an agenda. Annals of Tourism Research, 35(4), 1032–1052.
Hall, C. M. & Page, S. J. (2002). The Geography of Tourism and Recreation: Environment, Place and Space London: Routledge.
Jurdana, D., Smolcic and Susilovic, Z. (2006). Planning city tourism development: principles and issues. Tourism and Hospitality Management, Vol. 12, No. 2, pp. 135-144.
Law, Christopher M. (1996). Urban tourism: Attracting visitors to large cities, London: Mansell Publishing Limited.
Pearce, Douglas G. (2001). An Integrative framework for Urban Research. Annals of Tourism Research, Volume 28, Issue 4, pp: 926- 946.
Reid, Laurel J.; Smith, Stephen L.J.; McCloskey, Rob (2007),"The effectiveness of regional marketing alliances: A case study of the Atlantic Canada Tourism Partnership 2000–2006", Tourism Management.
Smith, Andrew (2005). Conceptualizing City Image Change: the "re-imaging" of Barcelona. Tourism Geographies, 7 (4), 398-423.
Smith, M. (2007), Tourism, Culture and Regeneration, UK, Oxford, Cabi Press.
سایتها و پایگاههای اطلاعرسانی:
سازمان گردشگری جهانی (World Tourism Organization (WTO)): www.unwto.org
شورای جهانی سفر و گردشگری (World Travel & Tourism Council ): http://www.wttc.org
شهرداری تهران: http://www.tehran.ir
کمیته دائمی همکاریهای اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاری اسلامی: http://www.comcec.org
مجمع جهانی اقتصاد (The World Economic Forum): http://www.weforum.org
مرکز آمار ایران: http://www.amar.org.ir