ابراهیمی، ابوالقاسم. و منصوری، سیدحسن. (1392). بررسی تأثیر کیفیت خدمات، ارزش درکشده و عاطفه لذتی بر تمایلات رفتاری مشتریان. فصلنامه مدیریت، 10(32)، 14 -1.
ابراهیمزاده، عیسی. یاری، منیر. و یاری، یاسمن. (1392). شناسایی و اولویتبندی الزامات رضایتمندی گردشگری شهری با استفاده از مدل کانو. مجله آمایش جغرافیایی فضا، (9)، 150 -127.
ایمانی خوشخو، محمدحسین. و جاودانه، علی. (1390). میزان رضایت گردشگران اروپایی از تجربه سفر به ایران. گردشگری و توسعه، 1(1)، 30 -17.
ادهمی، عبدالرضا. و اکبرزاده، الهام. (1390). بررسی عوامل فرهنگی مؤثر بر حفظ محیط زیست شهر تهران. نشریه جامعهشناسی مطالعات جوانان، 1(1)، 62 -37.
امینیان، سکینه. صادقی، ابراهیم. فرجی، عبدالله. و نادری گور قلعه، افشین. (1391). بررسی فرصتها و چالشهای توسعه پایدار اکوتوریسم ایران. دومین همایش راهکارهای توسعه اقتصادی با محوریت برنامهریزی منطقهای، دانشگاه آزاد اسلامی سنندج، 9 و 10 خرداد ماه.
اردکانی، سعید. میرغفوری، سیدحبیباله. و برقی، شاهین. (1389). شناسایی و اولویتبندی مؤلفههای مؤثر بر سطح رضایت گردشگران خارجی در شیراز با استفاده از تکنیکهای تحلیل عاملی و تصمیمگیری چند شاخصه. مطالعات مدیریت گردشگری، (13)، 23 -1.
جعفرصالحی، سحر. و فاضلی، محمد. (1392). شکاف نگرش، دانش و رفتار زیست محیطی گردشگران. فصلنامه علمیپژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری، 22(2)، 161 -137.
حسینی، سیدرضا. (1387). چگونگی افزایش بهرهبرداری در اکوتوریسم و توریسم پایدار در شهرستانهای دنا و بویراحمد (بخش مرکزی). پایان نامه کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامهریزی شهری، دانشکده تحصیلات تکمیلی، دانشگاه آزاد نجف آباد.
حسینی، میرزاحسن. یزدان پناه، احمدعلی. و فرهادی نهاد، رومینا. ( 1391). بررسی تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم عناصر بازاریابی رابطهای بر وفاداری دانشجویان. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 18( 4)، 143 -121.
خوشفر، غلامرضا. صالحی، صادق. و عقیلی، محمود. (1388). سرمایه اجتماعی و رفتارهای زیست محیطی مسئولانه در شمال ایران. فصلنامه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، (20).
رنجبریان، بهرام. و زاهدی، محمد. (1386). بررسی اثرات تکرار سفر به اصفهان بر میزان رضایت گردشگران خارجی. مجله جغرافیا و توسعه ناحیهای، 5(9)، 78 -65.
زارعی، عظیم. قربانی، فاطمه. و پدرامنیا، مینو. (1391). عوامل مؤثر بر واکنشهای رفتاری بازدیدکنندگان از مقصدهای گردشگری. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری، 6(20)، 166- 141.
زیاری، کرامت الله. امانپور، سعید. و امیری فهلیانی، محمدرضا. (1392). بررسی عوامل موثر در توسعه صنعت گردشگری شهری با تاکید بر عوامل موثر بر رضایتمند گردشگران. فصلنامه جغرافیایی سرزمین، 10 (37)، 32 -15.
سرور، رحیم. موسوی، میرنجف. و دانیالی، تهمینه. (1390). رابطه مشارکت محلی و توسعه روستایی در شهرستان میاندوآب. مجله روستا و توسعه، 4(2)، 137 -117.
صابریفر، رستم. فالسلیمان، محمود. و قیصاری، صدیقه. (1391). توسعه محلی پایدار و جلب مشارکت حداکثری مردم بر اساس تجربه پروژه بینالملل ترسیب کربن. مجله جغرافیا و توسعه، (28)، 54-41.
صالحی، صادق. (1389). نگرش جدید نسبت به محیط زیست و مصرف انرژی. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، (20)، 216-197.
صالحی، صادق. (1392). بررسی رابطه دانش و رفتار مسئولانه زیست محیطی. فصلنامه تعلیم و تربیت، (116)، 130-107.
علیقلیزاده فیروزجایی، ناصر. رمضانزاد لسبوئی، مهدی. و اسمعیلی، مجید. (1394). سنجش رفتارهای زیست محیطی گردشگران در مقصدهای کویری و بیابانی. فصلنامه پژوهشهای روستایی، 6(2)، 272 -253.
فنی، زهره. برغمدی، مجتبی. اسکندرپور، مجید. و سلیمانی، منصور. (1391). سنجش میزان رضایتمندی گردشگران شهر گرگان. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری، 6(20)، 48 -31.
کفاشپور، آذر. رحیمنیا، فریبرز. و نبیزاده، طاهر. (1390). ارزش درشده و نگرش کاربران در راستای تبلیغات اینترنت. فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، (3)، 98 -79.
گلشیری اصفهانی، زهرا. خادمی، حسین. صدیقی، رضا. و تازه، مهدی. (1388). مشارکت روستائیان: مطالعه موردی بخش گندمان شهرستان بروجرد، 12(1)، 167- 147.
معتمدینیا، زهره. پاپزن، عبدالحمید. و مهدیزاده، حسین. (1393). عوامل مؤثر بر نگرش زیست محیطی مالکان و مدیران SMEهای کشاورزی استانهای کرمانشاه و ایلام. نشریه محیط زیست طبیعی، منابع طبیعی ایران، 67 (1)، 103-91.
مهدوی، سید محمدصادق. و رحمانی خلیلی، احسان. (1387). بررسی تأثیر دینداری بر مشارکت اجتماعی شهروندان تهرانی. پژوهشنامه علوم اجتماعی، 2(4)، 5- 29.
نظرپور، محمدنقی. و منتظری مقدم، مصطفی. (1389). سرمایه اجتماعی و توسعه اقتصادی: مطالعهای درباره مشارکت اجتماعی از منظر اسلام. فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد اسلامی، 10(37)، 87- 57.
همتی، رضا. و زهرانی، داوود. (1393). بررسی عوامل موثر بر رضامندی و وفاداری گردشگران خارجی به اصفهانبه مثابه برند گردشگری. مجلهیبرنامهریزیوتوسعهگردشگری، 3(10)، 204- 182.
Bjork, P. (2000). Ecotourism from a Conceptual Perspective and Expended Definition of a Unique Tourism Form. International Jornal of Tourism Research, 2(3), 189- 202.
Carlson, J., Ocass, A., & Ahrholdt, D. (2015). Assessing Customers Perceived Value of the Online Channel of Multichannel Retailers. Retailing and Consumer Services, 27, 90- 102.
Cevdet Altunel, M., & Erkut, B. (2015). Cultural tourism in Istanbul: The mediation effect of tourist experience and satisfaction on the relationship between involvement and recommendation intention. Journal of Destination Marketing & Management, 4(4), 213- 221.
Chen, C. F., & Chen, F.S. (2010). Experience Quality, perceived value, satisfaction and behavioral intentions for heritage tourists. Tourism Management, (31)1, 29- 35.
Chi, G. (2005). A study of developing destination loyalty model. Doctoral Dissertation, Oklahoma State University.
Chiu, Y. T. H., Lee, W. I., & Chen, T. H. (2014). Environmentally responsible behavior in ecotourism: Exploring the role of destination image and value perception, Asia Pacific Journal of Tourism Research, 19(8), 876- 889.
Gursoy, D., & Gavcar, E. (2003). International Leisure Tourist’s Involvement Profile. Annals of Tourism Research, (30)4, 906- 926.
Helena, Chiu, Y. T., Lee, W. I., & Chen, Y. T. (2014). Environmentally Responsible Behavior in Ecotourism: Exploring the Role of Destination Image and Value Perception. Asia Pasific Journal of Tourism Research, (19)8, 876- 889.
Josiam, B. M., Smeaton, G., & Clements, C. J. (1999). Involvement: travel motivation and destination selection. Journal of Vacation Marketing, 5(2), 167–175.
Kil, N., Holland, S. M., & Stein, T. V. (2014). Structural relationships between environmental attitudes, recreation motivations, and environmentally responsible behaviors. Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 7-8, 16–25.
Lee, T. H., & Jan, F. H. (2015). The effects of recreation experience, environmental attitude, and biospheric value on the environmentally responsible behavior of nature-based tourists. Journal of Sustainable Tourism, 23(7), 193- 208.
Lo, A. S., & Lee, C. Y. (2011). Motivations and perceived value of volunteer tourists from Hong Kong. Tourism Management, (32)2, 326- 334.
Lu, L., Chi, C. J., & Liu, Y. (2015). Authenticity, Involvement, and Image: Evaluating Tourist Experiences at Historic Districts. Tourism Management, 50, 85-96.
Namyun, K., Stephen, H., & Taylor, S. (2014). Structural relationships between environmental attitudes, recreation motivations, and environmentally responsible behaviors. Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 7-8, 16– 25.
Nyaupane, G. P., Morais, D. B., & Dowler, L. (2016). The Role of Community: Involvement and Number/ Type of Visitor on Tourism Impacts. Tourism Management, 27, 1373- 1385.
Ojedokun, O. (2011). Attitude towards littering as a mediator of the relationship between personalities attributes and responsible environmental behavior. Waste Management, 31, 2601– 2611.
Oluyinka, O. (2013). Self-Monitoring and Responsible Environmental Behaviour: the Mediating Role of Attitude towards Littering. Frontiers in Psychological and Behavioral Science Jan, 2(1), 31-38.
Pandža Bajs, I. (2015). Tourist Perceived Value, Relationship to Satisfaction, and Behavioural Intentions: The Example of the Croatian Tourist Destination Dubrovnik. Journal of Travel Research,) 54(1), 122-133.
Prebensen, N. K., & College, F. (2003). Tourist Satisfaction with a Destination: Antecedents and Consequences, Journal of Hospitality and Leisure Marketing, 14(1), 5- 22.
Thapa, B. (2010). The mediation effect of outdoor recreation participation on environmental attitude-behavior correspondence. The Journal of Environmental Education, 41(3), 133-150.
Tsung, L., & Fen, J. (2015). The Effects of Recreation Experience, Environmental Attitude and Biospheric Value on the Environmentally Responsible Behavior of Nature-Based Tourists. Environmental Management, 56, 193– 208.
Weaver, D. B. & Lawton, L, J. (2007). Twenty Yearson: The State of Contemporary Ecotourism Research, Tourism Management, 28, 1168-1179.
Yang, H., Yue, J., Zo, H., & Choi, M. (2016). User Acceptanceof Wearable Devices: Extended Perspective of Perceived Value. Telematics and Informatics, 33, 256- 269.