اربابی سرجو، عزیز الله؛ زمانی، بیبی عشرت و هویدا، رضا (1390). تحلیل مقایسهای ارزیابی شایستگیهای مدیران گروههای آموزشی دانشگاه سیستان وبلوچستان ودانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر اساس الگوی 360 درجه. رساله دکترای تخصصی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه اصفهان.
امین مظفری، فاروق و یوسفی اقدم، رحیم (1393). عوامل مؤثر بر نقش مدیران گروههای آموزشی: مطالعه موردی دانشگاه تبریز. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 72، 1393، صص. 165 -143.
ای وتن، دیوید و کمرون، کیم. اس (1381). تواناسازی و تفویض اختیار. (ترجمه بدرالدین اورعی یزدانی). تهران: مؤسسهی تحقیقات آموزش مدیریت.
جلیلیان، حمیدرضا و مرادی، مرتضی (1394). تأثیر توانمندسازی روانشناختی بر عملکرد سازمانی کارکنان ناجا نقش میانجیگری تنش شغلی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی. فصلنامه نظارت و بازرسی، سال نهم، شماره 31.
حسنی، محمد؛ فتحی، صابر؛ حسینپور، علیرضا و قاسمزاده، ابوالفضل (1393). نقش توانمندسازی روانشناختی بر بهبود عملکرد شغلی و احساس پاسخگویی در بین کارکنان دانشگاه ارومیه. مجله مدیریت بر آموزش سازمانها، سال سوم، شماره 2، پاییز و زمستان،1393، صص 65-82.
عزتی، میترا (1391). بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد آموزشی گروههای آموزشی دانشگاهی: مطالعه کیفی. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 65، 1391، صص. 45-23
محمدی، مهدی و ترکزاده، جعفر (1390). مقایسه رضایت دانشجویان از کیفیت برنامه درسی و عملکرد استادان و کارکنان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز. مجله پژوهشهای برنامه درسی. انجمن مطالعات برنامه درسی ایران، دوره 1، شماره 1، صص 49 -30.
Ayupp, K., & Chung Th. H. (2010). Empowerment: Hotel Employees’ Perspective. Journal of Industrial Engineering and Management, 3(3), 561-575.
Blanchard, K. H., Carlos, J. P., & Randloph, A. (2003). Empowerment Take More Than One Minute. Barret-Koehler: Sanfrancisco.
Bogler, R., & Somech, A. (2004). Influence of Teacher Empowerment on Teachers’ Organizational Commitment, Professional Commitment and Organizational Citizenship Behavior in Schools. Teaching and Teacher Education, 20, 277–289.
Darby, J. (2006). The Effects of the Elective or Required Status of Courses on Student Evaluations. Journal of Vocational Education and Training, 58, 19-29.
Heine, R., & Maddox, E. (2008). Student Perceptions of the Faculty Course Evaluation Process: An Explanatory.
Jiang, J. Y., Sun, L. Y., & Kenneth, S. L. (2011). Job Satisfaction and Organization Structure as Moderators of the Effects of Empowerment on Organizational Citizenship Behavior: A Self-Consistency and Social Exchange Perspective. International Journal of Management, 28(3).
Laschiger, K. S. & Finegan. J. (2005). Using Empowerment to Build Trust and Respect in the workplace, Nosecone. 23(1), 6-13.
Lippin, T. M. (2001). Empowerment Base Health and Safety Training & Development. Alexandria: 5(7), 54.
Newmann, F. M. (2008). Linking restructuring to authentic student achievement, Phi Delta Kappan, 72(6), 458– 461.
Oliva, P. F., & Pawlas, G. E. (2004). Supervision for Today’s Schools. (7th Ed.). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
Savage, S. (2001). Empowerment, Available, Available.
Siegall, M. & Gardner, S. (2000). Contextual factors of Psychological Empowerment. Personnel Review, 26(6).
Spreitzer, Gretchen M. (1992). When Organizations dare: The dynamics of individual empowerment in the workplace. Ph.D. dissertation, University of Michigan.
Zimmerman, M.A. (1990). Taking aim on empowerment research: On the distinction between individual and psychological conception. American Journal of Community Psychology.