- آیندهبان. (۱۳۹۵)، گزارش سالانه آیندهپژوهی ایران ۱۳۹۵، تاریخ مراجعه 25 اردیبهشتماه 139۵، نشانی دسترسی اینترنتی: www.ayandeban.ir/iran1395
- بل، ونل. (1392)، مبانی آیندهپژوهی: تاریخچه، اهداف و دانش، ترجمه: مصطفی تقوی و محسن محقق. تهران: موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، مرکز آیندهپژوهی علوم و فناوری دفاعی.
- پاتر، جیمز. (1386)، تعریف سواد رسانهای، لیلا کاووسی، فصلنامه رسانه، سال ۱۷، شماره 4.
- سعد، علی. (۱۳۹۴)، درآمدی بر سیاستهای فیلترینگ سایتهای اینترنتی. فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، دوره 1، شماره 2.
- شکر خواه، یونس. (1388)، سواد رسانهای چیست؟، وبسایت همشهری آنلاین، تاریخ مراجعه 25 خردادماه 139۵، نشانی دسترسی اینترنتی: http://hamshahrionline.ir/details/83516
- ذوالفقاری، عاطفه؛ حجازی، سید رضا؛ رازی، سمیرا. (1392)، مقایسه کارکرد شبکههای اجتماعی در سبک زندگی در دو تمدن اسلامی- ایرانی و غربی، فصلنامه رهآورد نور، سال دوازدهم، شماره 44.
- Godet, M. (1976). Scenarios of Air Transport Development to 1990 by SMIC 74: A New Cross-Impact Method. Technological Forecasting and Social Change. 9: 279-288.
- Godet, M. (1994). From anticipation to action: A handbook of stratégic prospective. Préface by Joseph F. Coates. UNESCO Publishing.
- Godet, M. (2006). Creating Futures: Scenario Planning as a Strategic Management Tool. Economica Ltd.
- Godet, M. (2012). A tool-box for scenario planning. in ‘Futures Research Methodology Version 3.0’, The Millennium Project.
- Godet, M. & Durance, P. (2011). Strategic Foresight for Corporate and Regional Development. DUNOD & UNESCO.
- Popper, R. (2008). How are foresight methods selected?. Foresight 10(6): 62-89.
- Saricam, C.; Kalaoglu, F.; Polat, S; Cassill. N. L. (2013). Application of Godet’s Scenario Methodology to the Turkish Apparel Industry. Fibres & Textiles in Eastern Europe; 21, 2(98): 7-12.